Táto webová stránka už nie je optimalizovaná pre Mozilla 5.0.
Obsah webovej stránky sa nemusí zobrazovať správne alebo môžu byť obmedzené niektoré funkcie.
Najlepšie skúsenosti získate, ak použijete jeden z nasledujúcich prehliadačov:
Verzia platná od 10. 03. 2022
Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre službu Tesco Online nákupy sú vydané spoločnosťou TESCO STORES SR, as. so sídlom Cesta na Senec 2, 821 04 Bratislava, IČO 31321828, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sa, Vložka č.: 366/B, DIČ: 2020301140, IČ DPH: SK7020000317 (ďalej len "Tesco").
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) stanovujú podmienky využívania služby označenej ako „Tesco Online nákupy“, prípadne ako „Potraviny domov“ (ďalej len „Služba“) poskytovanej spoločnosťou Tesco dostupné na webovej stránke www.tesco.sk v sekcii Online nákupy (ďalej len „Webová stránka“).
Služba spočíva v prezentácii tovaru spoločnosti Tesco (ďalej len „Tovar“) na Webovej stránke umožňujúcej po registrácii zákazníka a jeho prihlásení vytvoriť si nákupný zoznam zákazníka obsahujúci Tovar (ďalej len „Nákupný zoznam“), a v dodaní (a kúpe) Tovaru. Tovar prezentovaný na Webovej stránke nepredstavuje záväznú ponuku na kúpu Tovaru v zmysle právneho poriadku Slovenskej republiky.
Službu je oprávnená využiť len fyzická osoba, ktorá dovŕšila vek 18 rokov, vyjadrila súhlas s týmito VOP a riadne sa zaregistrovala na Webovej stránke (ďalej len „Zákazník“). Zákazníkom nie je právnická osoba, fyzická osoba – podnikateľ, ani fyzická osoba mladšia ako 18 rokov. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo odmietnuť dodanie Tovaru, ktoré vzhľadom na všetky okolnosti nebolo urobené pre domácnosť alebo fyzickú osobu.
Vytvorenie Nákupného zoznamu, objednanie dodania Tovaru z Nákupného zoznamu a následná kúpa Tovaru je možná len, ak Zákazník náležite a správne (riadne) vyplní registračný formulár nachádzajúci sa na Webovej stránke, v ktorom uvedie všetky údaje potrebné pre budúce vytvorenie Nákupného zoznamu a objednanie dodania Tovaru, t.j. meno a priezvisko Zákazníka, presnú adresu dodania, telefónne číslo, e-mailovú adresu (ktorá bude neskôr použitá ako prihlasovacie meno), heslo a potvrdenie, že sa Zákazník oboznámil s týmito VOP a Pravidlami ochrany súkromia a cookies a jeho súhlas so znením oboch týchto dokumentov (ďalej len „Registrácia“).
Zákazník je povinný pri Registrácii uvádzať len údaje, ktoré sú aktuálne, pravdivé, presné a úplné. Po dokončení Registrácie bude Zákazníkovi na Webovej stránke vytvorený účet, prostredníctvom ktorého môže Zákazník vytvárať Nákupné zoznamy a objednávať dodanie Tovaru v rámci Služby (ďalej len „Účet“).
Zákazník, ktorý je zároveň členom vernostného programu spoločnosti Tesco nazývaného Clubcard, môže počas Registrácie uviesť v registračnom formulári aj číslo jeho Clubcard (karty), a to za účelom zbierania bodov získaných z nákupu a použitia Clubcard v rámci Služby. Clubcard body budú pripísané na príslušný Clubcard účet Zákazníka vždy do konca príslušného kalendárneho mesiaca, v ktorom bol príslušný Tovar Zákazníkom skutočne kúpený. V prípade vrátenia kúpeného Tovaru v stanovenej lehote, bude Zákazníkovi z jeho Clubcard účtu odpočítaný počet Clubcard bodov zodpovedajúci Cene vráteného Tovaru.
V prípade zmeny údajov Zákazníka, ktoré uviedol pri Registrácii na Webovej stránke, je Zákazník pri najbližšom prihlásení sa do Účtu povinný poskytnuté údaje aktualizovať, a to prostredníctvom záložky „Môj účet“ (t.j. registračného formulára) alebo prostredníctvom Zákazníckej linky.
Zákaznícka linka je bezplatná linka technickej podpory určená Zákazníkovi na odstránenie technických problémov, chýb, nefunkčnosti alebo zníženej funkčnosti Webovej stránky (pozri článok III, bod 3. Používanie a spravovanie Webovej stránky).
Spoločnosť Tesco nie je zodpovedná za následky:
(a) uvedenia falošných alebo neúplných údajov počas Registrácie alebo ich neaktualizovanie Zákazníkom,
(b) sprístupnenia prihlasovacieho mena a hesla tretím osobám Zákazníkom.
Zákazník môže zrušiť Účet z akéhokoľvek dôvodu, a to prostredníctvom Zákazníckej linky. Spoločnosť Tesco má právo kedykoľvek zrušiť Účet Zákazníka aj bez uvedenia dôvodov alebo informovania Zákazníka, ak má spoločnosť Tesco dôvodné podozrenie, že:
(a) Zákazník porušuje VOP alebo ustanovenia právnych predpisov,
(b) Zákazník preukázateľne zneužíva Službu alebo koná v rozpore s dobrými mravmi,
(c) Zákazník vykonáva činnosti, ktoré môžu znamenať neoprávnený zásah do štruktúry Webovej stránky, do ktorej nemá Zákazník riadny prístup, alebo ak Zákazník svojím zásahom ohrozuje fungovanie Webovej stránky, bez ohľadu na spôsob a techniku neoprávneného zásahu.
Registrácia zaniká smrťou Zákazníka alebo skončením poskytovania Služby spoločnosťou Tesco. Zánikom alebo zrušením Registrácie nie sú dotknuté ustanovenia VOP, ktoré vzhľadom na svoju povahu a podstatu trvajú aj po zániku alebo zrušení Registrácie.
Vlastníkom a prevádzkovateľom Webovej stránky je spoločnosť Tesco, ktorá je v súlade s príslušnými zákonmi upravujúcimi práva duševného vlastníctva, najmä zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon, oprávnená vykonávať práva duševného vlastníctva vzťahujúce sa na Webovú stránku, vrátane jej obsahu, vizualizácie, dizajnu, všetkých vyobrazení, ako aj všetkých databáz tvoriacich jej obsah.
Fotografie Tovaru zobrazeného na Webovej stránke majú ilustračný charakter, používajú sa výlučne na prezentáciu Tovaru a môžu sa mierne líšiť od skutočného Tovaru. Fotografie a popis pod jednotlivým Tovarom dodávajú výrobcovia, dodávatelia alebo spoločnosť Tesco.
Všetky informácie uvedené na Webovej stránke, vrátane ochranných známok, fotografií, popisov a aplikácií sú chránené zákonom. Každé ich nepovolené použitie, či už úplné alebo čiastočné, predstavuje porušenie zákona.
Na využívanie Služby na Webovej stránke musí koncové zariadenie Zákazníka spĺňať nasledovné požiadavky: širokopásmové pripojenie k internetu, internetový prehliadač, ktorý podporuje CCS a JavaScript, aktivovaná podpora cookies, aktivovaná podpora vyskakovacích okien, operačný systém a aktívna e-mailová adresa. Spoločnosť Tesco nie je zodpovedná za riadne fungovanie služieb tretích strán (napr. internetového pripojenia).
Zákazník, ako aj akákoľvek iná osoba, je povinný používať Webovú stránku v súlade s jej účelom a VOP, ako aj v súlade s dobrými mravmi a právnymi predpismi právneho poriadku Slovenskej republiky, a zároveň je povinný zdržať sa činností, ktoré môžu narušiť jej správne fungovanie. Zákazník, ako aj akákoľvek iná osoba, nesmie najmä:
(a) poškodzovať dobrú povesť spoločnosti Tesco, ani práva tretích osôb,
(b) narúšať používanie Webovej stránky, brániť používaniu Webovej stránky iným Zákazníkom,
(c) zasahovať do obsahu, bezpečnosti alebo technickej povahy Webovej stránky,
(d) využívať Webovú stránku na rozosielanie nevyžiadaných správ (spam) a reťazových správ,
(e) posielať vírusy na Webové stránky, príp. akékoľvek iné nebezpečné alebo škodlivé programy,
(f) vytvárať falošné správy za účelom falšovania identity Zákazníka,
(g) pokúšať sa vniknúť do Účtov iných Zákazníkov,
v opačnom prípade je spoločnosť Tesco oprávnená zrušiť Účet príslušného Zákazníka. Zákazník je v celom rozsahu zodpovedný za všetky úkony, ktoré budú vykonané prostredníctvom jeho Účtu na Webovej stránke. Zákazník je povinný bez zbytočného odkladu informovať spoločnosť Tesco o akomkoľvek podozrení zo zneužitia jeho hesla (Účtu) treťou osobou. V prípade odôvodnenej obavy je spoločnosť Tesco oprávnená príslušný Účet zablokovať, prípadne vyzvať Zákazníka k zmene jeho prihlasovacieho hesla.
Spoločnosť Tesco bude pravidelne vykonávať činnosti na zlepšenie kvality fungovania Webovej stránky. Pri používaní Webovej stránky môže dôjsť k chybám alebo technickým problémom. V takomto prípade by mal Zákazník takúto situáciu nahlásiť spoločnosti Tesco prostredníctvom Zákazníckej linky na bezplatnom telefónnom čísle 0800 222 333 alebo emailom na potravinydomov@itesco.sk (ďalej len „Zákaznícka linka“). Spoločnosť Tesco následne vykoná všetky úkony smerujúce k obnoveniu správneho fungovania Webovej stránky.
Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo dočasne obmedziť prístup Zákazníka (úplne alebo čiastočne) k Webovej stránke s cieľom technicky ju zdokonaliť, vykonať jej údržbu alebo ju aktualizovať, a to aj bez akéhokoľvek predchádzajúceho upozornenia zaslaného Zákazníkovi.
Spoločnosť Tesco nezodpovedá za akúkoľvek škodu alebo ušlý zisk, ktorý vznikol Zákazníkovi priamo alebo nepriamo v dôsledku:
(a) prerušenia fungovania Webovej stránky,
(b) neoprávneného zásahu Zákazníka alebo akýchkoľvek tretích osôb do Webovej stránky,
(c) nezlučiteľnosti Webovej stránky s koncových hardvérom alebo softvérom Zákazníka alebo pripojením k internetu,
(d) technických problémov, vrátane chýb a zlyhania pripojenia Webovej stránky.
Po úspešnej Registrácii sa môže Zákazník prihlásiť na svoj Účet na Webovej stránke, a to zadaním svojho prihlasovacieho mena a hesla. Prihlasovacie meno a heslo sú dôverné. Zákazník je zodpovedný za všetky úkony tretej osoby vyplývajúce zo zverejnenia alebo sprístupnenia prihlasovacieho mena a hesla tretej osobe. Po prihlásení Zákazník môže využívať všetky aktuálne dostupné funkcie Služby, a to najmä vytvorenie Nákupného zoznamu a objednanie dodania Tovaru uvedeného v príslušnom Nákupnom zozname. Tesco zašle Zákazníkovi potvrdenie Nákupného zoznamu na jeho e-mailovú adresu, ktorú Zákazník zadal pri Registrácii.
Zákazník môže vytvoriť Nákupný zoznam kedykoľvek, 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Tesco nedodáva objednaný Tovar v dňoch 1. januára, na Veľkonočnú nedeľu, 24. decembra, 25. decembra a 26. decembra ako aj ďalších štátnych sviatok, počas ktorých sú prevádzky Tesco zatvorené. Po predchádzajúcom oznámení zverejnenom na Webovej stránke si Tesco vyhradzuje právo určiť ďalšie dni, kedy dodanie Tovaru nebude vykonávané, okrem dní uvedených v predchádzajúcej vete.
Ak Zákazník chce, aby mu bol Tovar dodaný nasledovný deň, potvrdenie Nákupného zoznamu musí vykonať najneskôr do 22:59 predchádzajúceho dňa. To isté platí v prípade zmeny alebo zrušenia dodania Tovaru alebo spôsobu balenia podľa nižšie uvedeného odseku.
Tesco v rámci svojej činnosti vyvíja aj snahu zameranú na zvýšenie ochrany životného prostredia a túto možnosť ponúka aj svojím Zákazníkom. Pri vytvorení Nákupného zoznamu má Zákazník možnosť výberu z nasledovných spôsobov balenia a odovzdania Tovaru:
(a) Tovar bude dodaný v nákupných taškách; v takomto prípade bude Zákazníkovi účtovaný jednotný paušálny poplatok, ktorého výška je uvedená na Webovej stránke a Zákazník je s jeho aktuálnou výškou oboznámený vždy pred potvrdením Objednávky; alebo
(b) Tovar bude dodaný bez nákupných tašiek, pričom Zákazník pri doručení prevezme Tovar s použitím vlastnej tašky alebo iného spôsobu uloženia Tovaru pri prevzatí; pultové mäso a mäsové výrobky, ryby, detergenty a ďalšie druhy Tovaru, na ktoré sa vzťahuje povinnosť ich zabalenia z hygienických dôvodov budú zabalené v súlade s platnými právnymi predpismi, pričom takéto balenie nie je spoplatnené a Zákazník bude mať dostatok času na prevzatie všetkého Tovaru doručeného týmto spôsobom.
Zákazník vytvorením Nákupného zoznamu uskutočňuje návrh na dodanie Tovaru nachádzajúceho sa na Webovej stránke.
Akonáhle Zákazník potvrdí svoju Objednávku, Tesco pošle Zákazníkovi potvrdenie Nákupného zoznamu na e-mailovú adresu, ktorú uviedol v Registrácii, resp. ktorú má aktuálne platnú v rámci svojho Účtu (ďalej ako „Elektronické potvrdenie Objednávky“). Kúpna zmluva je medzi Tescom a Zákazníkom uzavretá (Objednávka je akceptovaná) okamihom, kedy spoločnosť Tesco elektronicky potvrdí Zákazníkovi objednávku na jeho emailovou adresu uvedenú pri registrácii.
Zákazník je oprávnený zmeniť svoju Objednávku za podmienok uvedených v týchto VOP. Pokiaľ Zákazník zadá zmenu svojej Objednávky (urobí návrh na zmenu kúpnej zmluvy), môže dôjsť ku zmene ceny Tovaru podľa cien platných v deň zmeny Objednávky (viac viď čl. VI. Cena Tovaru a platobné podmienky).
Zákazník týmto súhlasí s využitím prostriedkov diaľkovej komunikácie za účelom uzavretia kúpnej zmluvy. Náklady Zákazníka súvisiace s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie súvisiace s uzavretím kúpnej zmluvy znáša Zákazník.
Zákazník je oprávnený Nákupný zoznam zmeniť alebo zrušiť po prihlásení sa na Účet na Webovej stránke alebo prostredníctvom Zákazníckej linky. Ak Zákazník zruší Nákupný zoznam po 22:59, môže tak urobiť len cez Zákaznícku linku.
V prípade, ak bude objednávka doručená v ten istý deň, aký bola vytvorená , môže Zákazník zrušiť alebo zmeniť objednávku:
Zákazník je oprávnený objednať dodanie Tovaru v maximálnom počte 24 kusov z každého druhu Tovaru (ak je predávaný na kusy). V prípade objednania Tovaru s celkovou hmotnosťou nad 260 kg, je spoločnosť Tesco oprávnená odmietnuť dodanie takéhoto Nákupného zoznamu (objednávky) a objednávku zrušiť. Zákazník je oprávnený informovať sa prostredníctvom zákazníckej linky služby Online nákupy o možnostiach nákupu, a prípadne dodania zvoleného Tovaru.
V prípade objednania dodania Tovaru na váhu si Tesco vyhradzuje právo dodať Tovar, ktorého váha sa odlišuje od váhy špecifikovanej v Nákupnom zozname, pričom daný rozdiel nesmie byť väčší ako +/- 10 % v závislosti od typu tovaru. Ak pri dodaní Tovaru váhový rozdiel presiahne 10 %, Zákazník má právo odmietnuť prevzatie takéhoto Tovaru.
V prípade Tovaru, ktorého cena je stanovená v súlade s jednotkovou váhou, a ak to jeho povaha umožňuje a Zákazník si objedná počet kusov Tovaru namiesto váhy Tovaru, Tesco dodá Zákazníkovi objednaný počet kusov. Cena bude potom stanovená podľa váhy objednaného množstva takéhoto Tovaru.
Vytvorenie Nákupného zoznamu online znamená vybrať vo svojom nákupnom košíku produkty zobrazené na Webovej stránke. Vytvorenie Nákupného zoznamu neznamená objednanie týchto produktov online, Zákazník nie je povinný nakúpiť vybrané produkty.
Dostupnosť produktov zobrazených na Webovej stránke sa môže líšiť od dostupnosti produktov v konkrétnom obchode. Dostupnosť produktov je závislá na dostupnosti produktov na predajni konkrétneho obsluhujúceho obchodu v deň dodania, Tesco negarantuje nepretržitú dostupnosť všetkých produktov. Aby sa zabezpečilo, že produkty budú k dispozícii čo najvyššiemu počtu Zákazníkov, má Tesco právo stanoviť maximálny limit pre počet jednotlivých produktov, ktoré si Zákazník môže zakúpiť. V takom prípade si Zákazník nemôže vybrať vyšší počet alebo množstvo produktu, ako je maximálne stanovený limit spoločnosťou Tesco.
Ak produkty vybrané Zákazníkom nie sú k dispozícii a ak Zákazník uviedol, že chce dostať náhradné produkty v prípade, keď vybrané produkty nie sú dostupné, sa spoločnosť Tesco bude snažiť vyvinúť maximálne úsilie, aby pri dodaní tovaru ponúklo iné produkty, ktorých vlastnosti a cena sa čo najviac blížia Zákazníkom vybranému produktu. Počas výberu produktov má Zákazník možnosť vyjadriť súhlas či nesúhlas s náhradami produktov, a to ako na úrovni jednotlivého výrobku, tak aj na úrovni celého Nákupného zoznamu. Cena, veľkosť balenia a značka náhradného produktu sa môžu líšiť od ceny, veľkosti balenia a značky Zákazníkom vybraného produktu. Pri dodaní budú tieto náhradné produkty viditeľne oddelené od ostatných produktov vybraných Zákazníkom, a táto skutočnosť bude uvedená aj v elektronickom dodacom liste vopred zaslanom Zákazníkovi na jeho e-mailovú adresu.
V prípade, že Zákazník nie je spokojný s akýmkoľvek z náhradných produktov, môže ho Zákazník vrátiť Doručovateľovi, bez povinnosti za náhradný produkt zaplatiť.
Cena Tovarov na Webovej stránke je uvádzaná v mene EUR vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty a bez započítania ceny dodania Tovaru. Aktuálna cena Tovaru je uvedená na Webovej stránke po prihlásení zaregistrovaného Zákazníka do svojho Účtu. Cena tovaru na Webovej stránke môže byť spoločnosťou Tesco zmenená, a to kedykoľvek bez udania dôvodu.
Cena tovaru je Zákazníkovi oznámená vždy dopredu pred uzatvorením kúpnej zmluvy a pred prijatím jej zmien, a to prostredníctvom Webových stránok. O kúpnej cene Tovaru v príslušnej objednávke bude Zákazník informovaný pri potvrdení tejto Objednávky zo strany spoločnosti Tesco a tiež prostredníctvom elektronického Dodacieho listu zaslaného na registrovanú emailovú adresu Zákazníka.
V prípade návrhu na zmenu kúpnej zmluvy zo strany Zákazníka podľa týchto VOP, môže byť Zákazníkovi zo strany Tesco predložený návrh na zmenu ceny Tovaru pri čiastkových položkách v už uzavretej kúpnej zmluve. Tento návrh na zmenu ceny je protinávrhom Tesco k návrhu Zákazníka na zmenu kúpnej zmluvy, pričom Zákazník nie je povinný tento návrh Tesco akceptovať. V prípade, že tento protinávrh Tesco nebude zo strany Zákazníka akceptovaný, zostáva kúpna zmluva v platnosti v pôvodnom znení, a to vrátane ceny tovaru.
V prípade, že protinávrh Tesco bude zo strany Zákazníka akceptovaný, dôjde k zmene kúpnej zmluvy, a to vrátane kúpnej ceny pri Tovare, u ktorého Tesco urobilo protinávrh na zmenu ceny.
Zákazník má ďalej právo pri dodaní objednaného Tovaru navrhnúť zmenu kúpnej zmluvy spoločnosti Tesco a to tak, že niektoré a/alebo všetky objednané položky odmietne a spoločnosť Tesco takýto návrh Zákazníka na zmenu kúpnej zmluvy bez ďalšieho akceptuje. Zákazník má tiež právo postupovať podľa článku X. týchto VOP (Odstúpenie od zmluvy).
Pri objednávke Tovaru na váhu si spoločnosť Tesco vyhradzuje právo na dodanie Tovaru s primeranou hmotnosťou odchýlkou. V tomto prípade môže dôjsť k zmene ceny Tovaru v závislosti od tejto hmotnosti odchýlky.
Pokiaľ pri Tovare, ktorého cena je určená podľa váhy za mernú jednotku a ktorého povaha to umožňuje, Zákazník objedná počet kusov namiesto váhového množstva, spoločnosť Tesco dodá požadovaný počet kusov. Cena potom bude stanovená podľa váhy objednaného počtu kusov takéhoto Tovaru.
Ak sa cena dodaného Tovaru líši od ceny Tovaru v potvrdenom Nákupnom zozname, Zákazník má právo odmietnuť kúpu takéhoto Tovaru priamo pri jeho dodaní. Cena Tovaru, ktorý bol odmietnutý, nebude stiahnutá z účtu Zákazníka vedeného v banke, a to aj keď boli takéto údaje zadané pred dodaním Tovaru prostredníctvom platby v režime on-line.
Spoločnosť Tesco dodá Tovar spolu s potvrdeným Dodacím listom, dokladom o kúpe (pokladničným dokladom), ktorý obsahuje:
(a) obchodné meno spoločnosti Tesco, sídlo, IČO a zápis v obchodnom registri,
(b) adresu prevádzkarne,
(c) dátum predaja,
(d) názov a množstvo Tovaru,
(e) Cenu jednotlivého Tovaru a celkovú cenu, ktorú Zákazník zaplatil (ďalej len „Doklad o kúpe“).
Ak Zákazník Tovar vráti, môže si vyžiadať opravný daňový doklad k vrátenému Tovaru prostredníctvom Zákazníckej linky potravinydomov@itesco.sk. V žiadosti je vždy potrebné uviesť číslo Nákupného zoznamu. Po prijatí tejto žiadosti bude Zákazníkovi zaslaný opravný daňový doklad poštou na adresu, pod ktorou je zaregistrovaný.
Cena dodania Tovaru nie je zahrnutá v cene Tovaru. Cena dodania sa platí za každú objednávku dodania Tovaru (ďalej len „Objednávka“) a samotné dodanie jednotlivo, t.j. bez ohľadu na to, že viacero objednávok dodania sa viaže na to isté miesto a ten istý čas dodania. Cena dodania závisí od príslušného dňa v týždni a času (tzv. časový slot), v ktorom je Tovar dodaný Zákazníkovi. Informácie o Cene dodania, prípadne o doručení zdarma, sú dostupné na Webovej stránke po vytvorení Nákupného zoznamu (ďalej len „Cena dodania“).
Zákazník si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov platieb:
(a) On-line – prostredníctvom platobných kariet Visa, Visa Electron, Master Card a Maestro. Ak je platobná karta odmietnutá, Zákaznícka linka bude kontaktovať Zákazníka a požiada ho o akceptáciu zmeny spôsobu platby na platbu pri dverách platobnou kartou. Pracovník Zákazníckej linky upozorní Zákazníka, aby bol pripravený zaplatiť Tovar platobnou kartou, ak Tovar prevezme.
(b) Úhrada pri dverách Zákazníka – prostredníctvom nasledovných platobných kariet: Visa, Visa Electron, Master Card a Maestro.
Ak Zákazník chce zaplatiť cenu za Tovar platobnou kartou v režime online, je povinný si pred vytvorením a potvrdením Nákupného zoznamu v banke, ktorá mu vydala jeho platobnú kartu, aktivovať službu platieb online, ak túto službu už nemá aktívnu, ako aj overiť si, či platnosť jeho platobnej karty neuplynie pred dňom predpokladaného dodania Tovaru.
Ak platobná karta Zákazníka bude v deň dodania Tovaru neplatná, spoločnosť Tesco je oprávnená odmietnuť dodanie Tovaru. Zákazník berie na vedomie, že ak za Tovar uvedený na jeho Nákupnom zozname bude chcieť zaplatiť prostredníctvom platobnej karty v režime on-line, je spoločnosť Tesco oprávnená vykonať v rámci procesu tzv. autorizácie platobnej karty, overenie údajov platobnej karty s bankou Zákazníka. Pre účely tohto overenia môže spoločnosť Tesco okrem uvedenia údajov z platobnej karty žiadať o potvrdenie hodnoty Nákupného zoznamu, ktorý zodpovedá zadanej Objednávke (potvrdenému Nákupnému zoznamu) + 15% tejto hodnoty za účelom prípadných zmien v Objednávke. Zákazník je o tejto sume informovaný pri zadávaní a potvrdení Objednávky. Túto hodnotu spoločnosť Tesco nijakým spôsobom na účte Zákazníka neoveruje, ani neblokuje. Spoločnosť Tesco je prípadne oprávnená zablokovanú sumu vo výške 1 € z účtu Zákazníka vedeného v banke, a to za účelom ďalšieho overenia platnosti platobnej karty Zákazníka.
V deň dodania Tovaru Zákazníkovi sa zablokuje na účte Zákazníka cena Tovaru, ktorá je uvedená v Nákupnom zozname a cena dodania, prípadne iné poplatky platné podľa týchto VOP alebo osobitného sadzobníka poplatkov, napr. poplatok za minimálny nákup (ďalej spoločne len „Poplatky“). Po dodaní Tovaru sa odpočíta z účtu Zákazníka cena skutočne kúpeného Tovaru prevzatého Zákazníkom a Poplatky. Vyúčtovaná zadržaná cena Tovaru, ktorá bola uvedená v Nákupnom zozname, Poplatky, ako aj prípadne suma 1 € zablokovaná za účelom autorizácie platobnej karty Zákazníka, bude uvoľnená v lehotách určených bankou Zákazníka, v priemere cca do 10 pracovných dní.
Ak si Zákazník žiadny Tovar uvedený na svojom Nákupnom zozname v dohodnutom čase neprevezme, bude cena Tovaru uvedená v Nákupnom zozname, Poplatky a prípadné 1€zablokované, a tieto sumy budú následne uvoľnené v lehotách určených bankou Zákazníka, v priemere cca do 10 pracovných dní. Suma zablokovaná na účte Zákazníka nebude odpočítaná z účtu Zákazníka. Spoločnosť Tesco vyhlasuje, že nemá nijaký vplyv a nie je schopná ovplyvniť dĺžku lehoty, v rámci ktorej sú blokované sumy na účte Zákazníka. Aby sa znížilo riziko neoprávneného prístupu k údajom o platobnej karte Zákazníka, údaje budú zašifrované. Platba v hotovosti, platba stravnými lístkami, darčekovými poukážkami, Clubcard poukážkami, či inými ceninami nie je v rámci Služby možná.
Cena Tovaru vo vratných zálohovaných obaloch zahŕňa aj zálohu za tento obal. Informácia o výške zálohy je uvedená pri konkrétnom Tovare. Zákazník môže vrátiť zálohovaný obal a dostať späť zálohu počas otváracích hodín v ktorejkoľvek prevádzkarni Tesco, s ohľadom na sortiment predávaný v danom type prevádzkarne. Zálohované obaly nie je možné vrátiť priamo Pracovníkovi rozvozu Tovaru. Takisto nie je možné uplatniť kupón za vrátené zálohované fľaše prostredníctvom Služby.
Ak ste získali alebo dostali od spoločnosti Tesco E-kupón vo forme letáku, prílohy k tlači, emailu alebo iným spôsobom, tento E-kupón môžete uplatniť ako zľavu (zľavový kupón) v súlade s týmito štandardnými podmienkami používania E-kupónov. Výška zľavy je uvedená na E-kupóne.
E-kupóny, či už v tlačenej, elektronickej alebo inej forme, možno použiť iba pri nákupe prostredníctvom Služby poskytovanej spoločnosťou Tesco na Webovej stránke v súlade s týmito podmienkami používania E- kupónov. Platnosť a trvanie E-kupónu sú uvedené na E-kupóne.
E-kupón sa uplatňuje zadaním kódu na príslušnom mieste počas elektronického nákupu v sekcii Platba. Oprávnenosť získania E-kupónu môže podliehať kontrole spočívajúcej v predložení dokladu/spätného potvrdenia o oprávnenosti používania E-kupónu.
Oprávnenosť použitia E-kupónu zadaného elektronicky je automaticky kontrolovaná elektronickým systémom. Použitím E-kupónu vyjadrujete svoj nepodmienečný a neodvolateľný súhlas byť viazaný týmito podmienkami na používanie E-kupónov. Tesco si vyhradzuje právo kedykoľvek a z akéhokoľvek dôvodu zrušiť alebo zmeniť podmienky používania E-kupónov. E-kupóny sú vlastníctvom spoločnosti Tesco. Právo používať E-kupón je viazané na osobu pôvodného príjemcu (osobné právo) a nemôže byť prevedené na inú osobu, ak nie je na E-kupóne uvedené inak.
E-kupóny sa nesmú kopírovať, reprodukovať, distribuovať, scudzovať alebo publikovať, či už priamo alebo nepriamo (prostredníctvom inej osoby), alebo akýmkoľvek iným spôsobom. E-kupóny akokoľvek distribuované, zobrazované alebo inak uvádzané do obehu bez predchádzajúceho súhlasu spoločnosti Tesco (tzv. neautorizované nakladanie s E-kupónom) sú neplatné a nevznikajú z nich nijaké majetkové práva.
Ak nie je výslovne uvedené inak, vydaný E-kupón:
(a) bude platný pre použitie Zákazníkom/príjemcom iba raz (tzv. jednorazové použitie),
(b) bude platný pre jednorazové použitie Zákazníkom/príjemcom alebo domácnosťou,
(c) nesmie byť použitý v spojení s iným E-kupónom (tzv. zákaz využitia nazbieraného počtu E-kupónov) alebo inými službami ako Službou,
(d) nie je možné vymeniť za hotovosť alebo použiť na nákup darčekových poukážok.
Niektoré tovary alebo služby sú vylúčené z E-kupónových ponúk. Za E-kupóny nie je možné nakupovať tabak, tabakové výrobky, dojčenskú stravu a lieky na lekársky predpis (tzv. vylúčený tovar). Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo určiť aj iné tovary a/alebo služby, ktoré môžu byť vylúčené. Každé takéto vylúčenie tovaru alebo služby bude oznámené na E-kupóne alebo bude zverejnené na Webovej stránke. Vylúčený tovar alebo služba sa nezapočítavajú do vykonaného Nákupného zoznamu alebo nákupu a z toho dôvodu sa naň nebude vzťahovať nijaká zľava.
Na využitie E-kupónu je potrebné vykonať (jednotlivý) nákup označených/zverejnených tovarov a služieb v minimálnej výške, ktorá je uvedená na E-kupóne (ďalej ako „minimálny nákup“). Za minimálny nákup sa považuje nákup vykonaný prostredníctvom Služby v minimálnej hodnote uvedenej na E-kupóne. Pod jednotlivým nákupom sa rozumie skutočné prevzatie tovaru alebo služby a zaplatenie kúpnej ceny za prevzatý Tovar. Vylúčený Tovar a Poplatky, prípadne iné platby, ktoré nie sú priamo platbou za Tovar, sa nezapočítavajú do minimálneho nákupu.
Hodnota minimálneho nákupu a výška zľavy k nemu prislúchajúca bude uvedená na E-kupóne. Zľava bude odpočítaná po splnení všetkých podmienok uplatnenia E-kupónu od celkovej kúpnej ceny Tovaru alebo služby. Ceny Tovarov a služieb sú uvádzané s DPH. Na Poplatky sa zľava nevzťahuje, ak to nie je na E-kupóne uvedené inak.
Používaním E-kupónu zodpovedáte spoločnosti Tesco, že ste riadny a oprávnený príjemca/Zákazník a držiteľ E-kupónu a súčasne, že ho používate v dobrej viere (dobromyseľne). Ak vznikne dôvodné podozrenie zo strany spoločnosti Tesco, že príjemca/Zákazník/držiteľ je nedobromyseľný držiteľ, napr. tým, že E-kupóny získa inak, ako je uvedené v týchto VOP (kúpou, podvodom) alebo sa dopúšťa priestupku, alebo iného protiprávneho konania, spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo jednostranne odmietnuť prijatie E-kupónu získaného v rozpore s týmito VOP alebo si vyhradzuje právo zrušiť akýkoľvek E-kupón. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo prijať akékoľvek ďalšie opatrenia, ktoré považuje za vhodné v takýchto prípadoch.
Spoločnosť Tesco nenesie nijakú zodpovednosť za akúkoľvek finančnú stratu vzniknutú z odmietnutia, zrušenia alebo odobratia akéhokoľvek E-kupónu, alebo neschopnosti Zákazníka/príjemcu/držiteľa alebo domácnosti riadne si uplatniť nároky z E-kupónu, prípadne z iného dôvodu.
Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo meniť, ukončiť platnosť všetkých E-kupónov alebo meniť ich podmienky kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia.
Služba „Klikni+Vyzdvihni“ je doplnkovou službou k Službe. Služba „Klikni+Vyzdvihni“ umožňuje Zákazníkom, aby si Tovar objednaný prostredníctvom Služby osobne vyzdvihli na Výdajnom mieste. Zákazník Služby má tak možnosť voľby medzi doručením tovaru spoločnosťou Tesco na ním požadované miesto doručenia alebo osobným vyzdvihnutím. Podmienkou využitia služby „Klikni+Vyzdvihni“ je jej dostupnosť pre Zákazníka. Služba „Klikni+Vyzdvihni“ je dostupná iba pre Zákazníkov, ktorý podľa miesta registrácie spadajú do jednotlivých oblastí SR, v ktorých je Služba dostupná („Výdajné miesto“). Informácia o dostupnosti služby „Klikni+Vyzdvihni“ bude Zákazníkovi dostupná v okamihu zadávania jednotlivých požiadavok Objednávky do webovej aplikácie Služby. Výdajné miesto je zreteľne označené logom služby „Klikni+Vyzdvihni“. Informácie o cene Služby pri využití „Klikni+Vyzdvihni“ budú pre Zákazníka dostupné v okamihu zadávania jednotlivých požiadavok Objednávky do webovej aplikácie Služby.
Pre službu „Klikni+Vyzdvihni“ platí primerané ustanovenie týchto VOP, čl. IX Dodanie Tovaru. Pokiaľ ide o prevzatie Tovaru v rámci služby „Klikni+Vyzdvihni“, platí nižšie uvedené:
Tovar vo Výdajnom mieste je oprávnená prevziať iba osoba staršia ako 18 rokov, ktorá Objednávku uskutočnila a ktorá pracovníkovi výdaja povie číslo Objednávky. Bez predloženia čísla Objednávky nie je možné tovar Zákazníkovi vydať. V prípade, že pracovník výdaja má pochybnosti o oprávnenosti osoby k odberu tovaru, je oprávnený od takejto osoby požadovať predlženie osobného dokladu za účelom preukázania veku a totožnosti. Pokiaľ nebude oprávnenie k prevzatiu preukázané, spoločnosť Tesco tovar nevydá.
Pokiaľ Tovar vybraný Zákazníkom nie je k dispozícií a pokiaľ Zákazník uviedol, že chce obdržať náhradný produkt v prípade, kedy vybrané produkty nie sú dostupné, spoločnosť Tesco zaslaním elektronického dodacieho listu navrhne Zákazníkovi zmenu obsahu kúpnej zmluvy a spoločnosť vyvinie maximálne úsilie, aby pri dodaní tovaru navrhla iné produkty, ktorých vlastnosti a cena sa čo najviac pripodobnila Zákazníkom vybraného produktu. Počas výberu produktov má Zákazník možnosť vyjadriť súhlas či nesúhlas s nahradením produktu, a to ako na úrovni jednotlivého produktu, tak na úrovni celého nákupného zoznamu. Cena, veľkosť balenia a značka náhradného produktu sa môžu líšiť od ceny, veľkosti balenia a značky Zákazníkom vybraného produktu.
Pri prevzatí tovaru Zákazníkom budú tieto náhradné produkty oddelené od ostatného Zákazníkom objednaného Tovaru a Zákazník je oprávnený úplne alebo čiastočne odmietnuť a spoločnosť Tesco takýto návrh Zákazníka na zmenu kúpnej zmluvy bez ďalšieho akceptuje. Zákazník má takisto právo postupovať podľa čl. X. týchto VOP (Odstúpenie od zmluvy). Zákazník, ktorý na účely platby online dopredu poskytol detaily svojej platobnej karty, nebude čiastka za neprevzatý tovar z platobnej karty odpočítaná.
Dodanie Tovaru v rámci Služby sa vykonáva v dňoch a čase, ktoré sú Zákazníkovi zobrazené v časti „Zarezervovať čas“ s výnimkou, ak nie je v týchto VOP ustanovené inak. Tesco dodáva Tovar najskôr deň nasledujúci po potvrdení nákupného zoznamu Zákazníkom, ak bol tento deň zobrazený ako najbližší možný deň doručenia. Tesco sa zaväzuje vynaložiť všetko úsilie, ktoré je možné od nej spravodlivo požadovať, aby vykonala dodanie Tovaru v dohodnutý deň a v dohodnutom čase. Tesco nenesie zodpovednosť za omeškanie dodania spôsobené vyššou mocou alebo inými nepredvídateľnými udalosťami (napr. havárie a zápchy na cestách).
V tejto časti sa považuje dodanie Náhradného tovaru uvedenom v Dodacom liste za návrh na uzavretie zmluvy zo strany spoločnosti Tesco. Kúpna zmluva vo vzťahu k Náhradnému tovaru je medzi Tescom a Zákazníkom uzavretá dňom dodania Objednávky Zákazníkov (akceptáciou Náhradného tovaru Zákazníkom).
Zákazník má právo odmietnuť prevzatie celého Náhradného tovaru, ako aj jeho časti. Cena Tovaru, ktorý nebol Zákazníkom prevzatý, nebude započítaná do celkovej platby za Tovar, a to ani v prípade, keď Zákazník vopred zadal údaje o platobnej karte s cieľom vykonať platbu v režime online.
V prípade predaja Tovaru v rámci propagácie Tovaru alebo jeho zľavneného predaja, ktorého množstvo je obmedzené, jeho dodanie závisí od poradia, v akom boli jednotlivé Nákupné zoznamy Zákazníkov doručené Tesco. Tesco si vyhradzuje právo nevykonať dodanie Tovaru, ak bude Tovar z propagačnej akcie vypredaný.
Tesco dodáva Tovar výlučne do oblastí, ktoré je možné zistiť kliknutím na odkaz v sekcii „Kam doručujeme“ a zadaním poštového smerového čísla. Dodanie je možné uskutočniť len tým Zákazníkom, ktorých dodacia adresa sa nachádza v oblasti pokrytej prevádzkou Tesco v rámci Služby. Tovar bude doručený k dverám bytového domu alebo rodinného domu Zákazníka, ktorej adresa bola uvedená ako miesto dodania. Zákazník môže prostredníctvom Služby požiadať o dodanie Tovaru na určité poschodie, pričom Tesco, resp. Pracovník rozvozu zákazníkom (ďalej len „Doručovateľ“) vyvinie rozumne očakávané úsilie na dodanie na určené miesto Zákazníkom, pričom musia byť súčasne splnené všetky nasledujúce predpoklady:
(a) Doručovateľ má povolenie na vstup do budovy,
(b) vstupu do budovy nebráni žiadna prekážka.
(c) Doručovateľ nevyhodnotí požiadavku Zákazníka za neprimeranú alebo za takú, ktorá by mohla ohroziť alebo poškodiť zdravie, život, Tovar alebo iný majetok.
Ak sa v dohodnutom čase dodania Zákazník nenachádza na adrese dodania, ktorú uviedol, zákaznícka linka mu zašle odkaz vo forme sms.
Ak bola neprítomnosť Zákazníka len dočasná a Doručovateľ sa ešte nachádza v blízkosti miesta dodania, Zákazník môže kontaktovať Zákaznícku linku a požiadať, aby Doručovateľ Tovar Zákazníkovi dodal v dohodnutom náhradnom termíne. Ak bude opakované doručenie možné v daný deň, bude po obojstrannej dohode vykonané dodanie v novom čase. Ak sa Doručovateľ nenachádza v blízkosti miesta dodania a dodanie v daný deň nie je možné, bude Nákupný zoznam zrušený. Neúspešné dodanie Tovaru z dôvodov na strane Zákazníka oprávňuje Tesco na zaplatenie príslušnej Ceny dodania.
Tesco si vyhradzuje právo odmietnuť vykonať ďalšie dodania Zákazníkovi, ktorý si 3x (trikrát) alebo viac v jednom kalendárnom mesiaci objednal dodanie Tovaru a ani raz sa nenachádzal na určenom (dohodnutom) mieste a v určenom čase dodania Tovaru, alebo ak si Zákazník 3x (trikrát) alebo viac v jednom kalendárnom mesiaci z doručeného Tovaru nevybral nijaký Tovar, a preto kúpna zmluva nemohla byť uzavretá.
Tesco si vyhradzuje právo dodatočnej kontroly údajov Zákazníka, Nákupných zoznamov Zákazníka a objednaní dodania Tovaru, napr. telefonicky. Tesco si vyhradzuje právo odmietnuť dodanie Tovaru uvedeného v Nákupnom zozname, ak má dôvodné podozrenie, že Tovar bol objednaný v rozpore s týmito VOP.
Cena služby uvedená na viacerých Nákupných zoznamoch s rovnakým časom, dátumom a adresou dodania bude účtovaná za každý Nákupný zoznam.
Tesco si vyhradzuje možnosť skontrolovať vek osoby preberajúcej Tovar v mieste dodania. Ak osoba nedovŕšila vek 18 rokov a Tovar nemôže prevziať iná osoba, Tesco odmietne odovzdanie Tovaru takejto osobe, najmä ak ide o dodanie Tovaru, napr. alkoholické nápoje, cigarety a pod.
Zákazník môže poveriť na prevzatie Tovaru v mieste dodania Tovaru iba osobu staršiu ako 18 rokov. Tesco nesmie odovzdať alkoholické nápoje osobám mladším ako 18 rokov, ani osobám pod vplyvom alkoholu.
Zákazník môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa dodania tovaru. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je Zákazník povinný informovať Tesco o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením na zaslaným na e-mailovú adresu potravinydomov@itesco.sk alebo na korešpondenčnú adresu: TESCO STORES SR, a.s., Centrálna kancelária, Cesta na Senec 2, 821 04 Bratislava. Na tento účel Zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy TU, ktorý bude Zákazníkovi osobne odovzdaný počas nákupu. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Zákazník zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie. Po doručení odstúpenia od zmluvy, t.j. po vyplnení vzorového formulára a odoslaní Tovaru na hore uvedenú adresu, bude Zákazníkovi vrátená kúpna cena tovaru. Odstúpenie od zmluvy zakladá povinnosť Zákazníka v 14 dňovej lehote vrátiť Tovar v rovnakom stave ako pri kúpe (nepoškodený, nerozbalený a úplný). Tovar, ktorý je výrobcom chránený proti otvoreniu, nesmie byť vrátený po odstránení ochranného balenia alebo ochranného označenia, v opačnom prípade vznikne Tesco nárok na náhradu škody alebo nárok na vydanie bezdôvodného obohatenia. Keďže po odstúpení od zmluvy nie je možné odstúpiť od služby dopravy (vykonanej pri dodaní tovaru), ktorá bola Zákazníkovi poskytnutá, znáša náklady za službu Zákazník. Ak bola Zákazníkovi v rámci marketingovej akcie cena za dopravu znížená na nula eur, a vrátením Tovaru Zákazník už nespĺňa podmienky tejto marketingovej aktivity, peňažná čiastka za vrátený Tovar bude znížená o túto hodnotu (presná čiastka je uvedená na dodacom liste “Váš nákup“). Ak si Zákazník zvolí iný druh doručenia na vrátenie Tovaru (pri odstúpení od zmluvy), náklady na vrátenie Tovaru budú Zákazníkovi kompenzované podľa cenníka za dopravu „Potraviny domov“ (presná čiastka bude uvedená na dodacom liste “Váš nákup“). Peniaze (kúpna cena alebo jej časť) budú Zákazníkovi vrátené bez zbytočného odkladu na bankový účet Zákazníka, cez ktorý bola realizovaná platba za Tovar, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bolo Tesco doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy.
Zákazník dostane cenu vráteného Tovaru späť po riadnom splnení všetkých podmienok odstúpenia od zmluvy. Pri výpočte sumy, ktorá sa má vrátiť, sa použije suma uvedená v Doklade o kúpe. Spoločnosť Tesco je povinná prevziať Tovar späť a vrátiť Zákazníkovi cenu zaplatenú za Tovar.
Ak boli Zákazníkovi za vrátený Tovar poskytnuté Clubcard body, počet bodov Clubcard zodpovedajúci počtu bodov udelených Zákazníkovi za nákup vráteného Tovaru, bude Zákazníkovi po vrátení Tovaru odpočítaný z jeho účtu Clubcard.
Právo odstúpiť od zmluvy sa nevzťahuje na:
Reklamácie chýb tovaru sa riadia reklamačným poriadkom Tesco (tu).
Reklamačný poriadok nevylučuje, že spoločnosť Tesco môže umožniť Zákazníkom podávanie sťažností, podnetov a reklamácií aj iným spôsobom (so zachovaním práv Zákazníka podľa platného právneho poriadku), ktorý by najmä uľahčil Zákazníkovi riešenie takýchto žiadostí. Tieto nadštandardné pravidlá, ak existujú, zverejní spoločnosť Tesco na Webovej stránke.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi spotrebiteľom a podnikateľom (obchodníkom) a na predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi. V prípade, ak je Zákazník nespokojný s výsledkom svojej žiadosti o nápravu a pokus o vyriešenie sporu s Tesco bol bezvýsledný, má právo podať návrh príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade napr. Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia má k dispozícii všetky potrebné informácie o alternatívnom postupe, ktorým môže Zákazník prípadný spor riešiť. Viac informácií o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie
Orgán dozoru/dohľadu nad Tesco: orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva, štátna veterinárna a potravinová správa nad ponukou a predajom potravín, Úrad verejného zdravotníctva SR a regionálne úrady verejného zdravotníctva nad ponukou a predajom kozmetických výrobkov, Slovenská obchodná inšpekcia nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb.
Súvisiace ustanovenia sú́ uvedené v príslušnej časti Pravidiel ochrany osobných údajov Tesco, ktoré́ sú́ dostupné prostredníctvom webovej stránky spoločnosti Tesco na adrese: www.tesco.sk/ochrana-sukromia/.
V prípade akýkoľvek otázok, pochybností, názorov alebo pripomienok nás kontaktujte TU na našej Zákazníckej linke alebo zaslaním e-mailu na: potravinydomov@itesco.sk alebo prostredníctvom bezplatného telefónneho čísla 0800 222 333.
Na práva a povinnosti, týmito VOP neupravené, sa vzťahujú príslušné ustanovenia právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky. Všetky spory vyplývajúce zo Služby, pokiaľ strany nedosiahnu zmier, bude riešiť príslušný súd Slovenskej republiky.
Tesco si vyhradzuje právo zmeniť tieto VOP. Zmeny nesmú porušovať alebo obmedzovať práva Zákazníka vyplývajúce z Nákupných zoznamov a objednaní dodania vykonaných pred vstupom takýchto zmien do platnosti. Tesco je oprávnené zmeniť tieto VOP, najmä, nie však výlučne ak, nastane ktorýkoľvek z nasledujúcich dôvodov: zmeny marketingovej stratégie, zmeny podmienok na trhu v oblasti poskytovania obdobných služieb, v dôsledku technologického vývoja, z dôvodu navýšenia nákladov Tesco alebo inflácie podľa Štatistického úradu SR, legislatívnej zmeny alebo rozhodnutia Vlády SR, prípadne rozhodnutia orgánu verejnej správy alebo orgánu EÚ alebo z dôvodov spôsobených vyššou mocou (napr. prírodná katastrofa, vírus, vojna). Zmeny týchto VOP budú platné odo dňa ich zverejnenia na Webovej stránke. Tesco môže oznámiť zmeny VOP aj zaslaním oznámenia Zákazníkovi prostredníctvom elektronickej pošty, vrátane odkazu na text zmenených VOP. V prípade, že Zákazník nesúhlasí so zmenou VOP, je oprávnený zrušiť svoj Účet na Webovej stránke.
Tieto VOP sú dostupné na Webovej stránke, najmä pri registrácii Zákazníka, po jeho prihlásení sa do Služby a jednoducho dostupné v rámci vytvárania Nákupného zoznamu a potvrdzovaní Objednávky. Tieto VOP sú dostupné na Webovej stránke aj v anglickom jazyku. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi slovenskou a anglickou verziou, má prednosť slovenské znenie VOP.
TESCO STORES SR, a.s.
2022
(ďalej len ako „Všeobecné podmienky“)
Verzia platná a účinná od 19.06.2023
Vernostný program Tesco Clubcard je vlastnený a prevádzkovaný spoločnosťou TESCO STORES SR, a. s., so sídlom Cesta na Senec 2, 821 04 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 31321828, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sa, vložka č. 366/B/ (ďalej ako „Tesco”) Vernostný program Tesco Clubcard je určený zákazníkom obchodného reťazca Tesco a používateľom služieb Tesco Online nákupy a umožňuje im zhromažďovať body na osobnom účte za nákupy v predajniach Tesco v Slovenskej Republike alebo prostredníctvom služby Tesco Online nákupy, (ďalej ako „Program Clubcard“ alebo „Program“). Na základe nazbieraných bodov môže Tesco poskytnúť používateľom rôzne odmeny a tiež ďalšie rôzne výhody. Viac informácií o programe Clubcard je k dispozícii na internetových stránkach programu Clubcard https://tesco.sk/clubcard/ v centrách služieb zákazníkom v predajniach Tesco, na bezplatnej zákazníckej linke 0800 222 333 alebo prostredníctvom emailu: tesco_sk@tesco.com.
Na Programe sa môžu zúčastniť všetky fyzické osoby staršie ako 18 rokov s adresou doručenia na území Slovenskej Republiky, ktoré súhlasia s týmito Všeobecnými podmienkami Programu (ďalej ako „Člen“). Na Programe sa nemôžu zúčastniť právnické osoby a podnikatelia. Jedna osoba môže požiadať o vydanie jednej karty Clubcard, viacnásobné členstvo nie je povolené. Registráciou v programe Tesco Clubcard zákazník súhlasí so Všeobecnými podmienkami členstva a vyhlasuje, že sa oboznámil s ich obsahom.
Po registrácii môže Člen podľa vlastného výberu obdržať fyzickú kartu (ďalej ako „Clubcard“). V prípade podania prihlášky online, cez aplikáciu a pod. bude Členovi poskytnutá Clubcard v elektronickej forme, ktorá bude dostupná cez mobilnú aplikáciu Clubcard. Každá karta Clubcard, fyzická alebo digitálna, má svoje individuálne Clubcard číslo, ktoré je pridelené Členovi. Používanie Clubcard sa považuje za súhlas s týmito Všeobecnými podmienkami. Karta Clubcard je vlastníctvom spoločnosti Tesco a je určená na zbieranie bodov za nákupy. Môže ju používať iba Člen a nemožno ju vymeniť za akýkoľvek finančný prospech. Karta Clubcard je určená výlučne na použitie konečným spotrebiteľom. Pokiaľ má byť vystavený daňový doklad - faktúra, kartu Clubcard nie je možné pri tomto nákupe použiť. Vzhľadom na to, že spoločnosť Tesco je maloobchod a ponúka tovar konečným spotrebiteľom, spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo odpočítať z osobného účtu Clubcard Člena všetky body, ktoré boli získané za nákupy určené na obchodné účely. Spoločnosť Tesco si tiež vyhradzuje právo pozastaviť alebo ukončiť členstvo v programe Tesco Clubcard Členovi, ak existuje dôvodné podozrenie, že nákupy uskutočnené Členom sú určené na obchodné účely (z hľadiska objemu nákupov) a nie na osobnú spotrebu. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo odpočítať body z osobného účtu Clubcard a pozastaviť alebo ukončiť členstvo v programe Tesco Clubcard Členovi, ak existuje dôvodné podozrenie na akékoľvek iné podvodné a neoprávnené činnosti zamerané na získanie bodov Clubcard neoprávneným spôsobom alebo z akéhokoľvek iného dôvodu, ktorý spoločnosť Tesco považuje za porušenie týchto Všeobecných podmienok alebo za porušenie dobrých morálnych a etických zásad spoločnosti Tesco.
Clubcard je možné použiť len v spoločnosti Tesco a u zmluvných partnerov spoločnosti Tesco. U zmluvných partnerov môžu platiť odlišné podmienky, pre bližšie informácie je potrebné kontaktovať zmluvných partnerov.
Ak dôjde ku strate karty Clubcard, kontaktujte zákaznícku linku, kde môžete požiadať o novú kartu Clubcard a nechať si svoje body zlúčiť s bodmi z Vašej stratenej karty na Váš Clubcard účet. Aby ste mohli požiadať o novú kartu a jej zlúčenie so stratenou kartou Clubcard bude potrebné uviesť údaje a Clubcard číslo stratenej karty.
Ak si číslo svojej predchádzajúcej Clubcard nepamätáte, po zosúladení údajov, Vám môže pomôcť náš kolega na zákazníckej linke. Dve karty Clubcard je možné týmto spôsobom spojiť len vtedy, ak stratenú kartu a novo aktivovanú kartu vlastní tá istá osoba. V prípade nesplnenia tejto podmienky si spoločnosť Tesco vyhradzuje právo neoprávnené body zmazať.
Aby bolo možné zbierať body za nákup, a využívať prípadné ďalšie benefity Clubcard musí byť každý Člen najprv riadne zaregistrovaný a musí používať kartu Clubcard registrovanú vo svojom osobnom účte Clubcard pri platení v obchodoch Tesco alebo prostredníctvom služby Tesco Online nákupy. Registráciu je možné uskutočniť prostredníctvom internetových stránok Tesco, aplikácie Clubcard alebo zákazníckej linky.
Body zbierané prostredníctvom rôznych kariet Clubcard registrovaných k jednému Clubcard účtu sa budú sčítavať na tomto účte. Body Clubcard je možné zbierať aj podľa dodatočných podmienok, ktoré dopĺňajú tieto Všeobecné podmienky, v aktuálnom znení.
V prípade, že nedôjde k riadnej a úplnej registrácii karty Clubcard do účtu Môj Clubcard, nebude možné na túto kartu Clubcard zbierať body. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo neregistrované a anonymné karty Clubcard zneplatniť a zároveň neposkytovať Clubcard body.
Minimálna výška nákupu, za ktorú sú pridelené body, je 1 €. Za každé minuté 1 € bude na účet Člena pripísaný 1 bod a pri nákupe pohonných hmôt na ktorejkoľvek z čerpacích staníc Tesco bude za každý 1 liter paliva pripísaný 1 bod. Hodnota 1 bodu je 1 cent. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo stanoviť maximálnu hodnotu nákupu, za ktorú budú body pridelené.
Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo uvedené hodnoty kedykoľvek zmeniť a každá takáto zmena nadobúda účinnosť dňom zverejnenia na internetových stránkach: https://tesco.sk/clubcard/ a https://tesco.sk/podmienky-pouzivania/.
Body sú zaznamenávané na osobnom účte Člena a celkový počet bodov nazbieraných členom je zobrazený na pokladničnom doklade za vykonaný nákup, rovnako je dostupný aj v osobnom online účte člena v aplikácii Tesco Clubcard, či na Mojom Clubcard účte. Body sú neprevediteľné na iného Člena.
Ak po predložení karty Clubcard pri platení na pokladni nebudú body pripísané, je Člen oprávnený podať reklamáciu v tej istej predajni pri pulte služieb zákazníkom predložením pokladničného dokladu alebo iného dokladu preukazujúceho nákup bez zbytočného odkladu do 1 hodiny od uskutočnenia nákupu. Na neskoršie podané reklamácie sa neprihliada. Ak zákazník pri platení kartu Clubcard nepredloží, body mu nebudú pripísané. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo stanoviť maximálnu cenu nákupu, za ktorú budú body pridelené.
V prípade vrátenia už kúpeného výrobku z dôvodu „Nevhodného nákupu“ budú body získané za nákup tohto výrobku odpočítané z osobného účtu Člena. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo odpočítať alebo odmietnuť pripísanie bodov získaných v rozpore s týmito Všeobecnými podmienkami.
Body nebudú pripísané za nákup tabakových výrobkov a elektronických cigariet; počiatočnej dojčenskej výživy; novín a časopisov; zálohové platby za vratné fľaše a obaly; nákupné tašky. Tieto výrobky sú tiež vylúčené z použitia kupónov a poukážok. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo v budúcnosti stanoviť ďalšie produkty, za ktorých nákup nebude v budúcnosti možné zbierať body. Platby týkajúce sa produktov a služieb poskytovaných Tesco Finančnými službami (vrátane platieb účtov, medzinárodného prevodu peňazí, bankových, poistných a cestovných produktov) sa nevzťahuje pripisovanie bodov, pokiaľ nie je pre konkrétne produkty, služby alebo promócie uvedené inak.
Aktuálny zoznam produktov a služieb, za ktoré nie je možné získať body, nájdete aj na: www.clubcard.sk.
Body nazbierané na účte nemajú peňažnú hodnotu, pokiaľ ich Člen v mobilnej aplikácii Clubcard, alebo spoločnosť Tesco na konci obdobia vyhradeného pre ich zber, nepremení na poukážky.
Nazbierané body sa premieňajú na odmeny. Odmeny vo forme Clubcard poukážok budú zasielané všetkým Členom, ktorí v danom časovom období nazbierali požadovaný minimálny počet bodov, pokiaľ si ich na poukážky nepremenil už sám Člen v mobilnej aplikácii Clubcard.
Minimálny počet nazbieraných bodov potrebných na získanie poukážok a termín ďalšieho zúčtovacieho obdobia nájdete na www.clubcard.skna zákazníckej linke, v aplikácii Tesco Clubcard alebo v Mojom Clubcard účte. Celková hodnota Clubcard poukážok vo vyúčtovaní závisí od aktuálneho počtu nazbieraných bodov, a to v 50-bodových násobkoch.
Počet bodov, ktoré presiahnu násobok päťdesiatich, sa automaticky prevádzajú do ďalšieho obdobia ako aj body tých Členov, ktorí nenazbierali za dané časové obdobie minimálny počet bodov na získanie Clubcard poukážky. Hodnotu uvedenú na Clubcard poukážkach nie je možné vyplatiť v hotovosti. Nevyčerpaná hodnota poukážok Clubcard sa nevracia, ale je možné ju preniesť do ďalšieho zúčtovacieho obdobia.
Poukážky Clubcard nie je možné vymeniť za hotovosť. Práva na odmeny spojené so zakúpeným tovarom, ako aj poukážky Clubcard, sú neprenosné. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo odmietnuť poukážky alebo kupóny, ktoré sú poškodené a/alebo pozmenené.
Okrem poukážok môžu Členovia dostávať ďalšie dodatočné kupóny rovnakým spôsobom ako ostatné poukážky. Tesco si vyhradzuje právo samostatne rozhodovať o počte takýchto kupónov adresovaných Členom v priebehu kalendárneho roka.
Ďalej môžu Členovia dostávať dodatočné kupóny vytlačené spolu s pokladničným dokladom. Tieto Dodatočné kupóny nemôžu byť použité cez službu Tesco Online nákupy a na Tesco čerpacích staniciach. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo meniť spôsoby uplatňovania nazbieraných bodov.
Oprávneným príjemcom odmien je iba Člen. Člen môže použiť odmeny len v dobrej viere. Ak si Člen uplatní, pokúsi sa uplatniť si alebo nabáda na uplatnenie odmien s cieľom získať prospech, na ktorý on alebo tretia strana nemajú nárok, môže sa dopustiť protiprávneho konania. Ak má spoločnosť Tesco podozrenie, že sa akékoľvek odmeny alebo body používajú protiprávne alebo v rozpore s ich pôvodným účelom, môže akékoľvek dotknuté odmeny a/alebo body odmietnuť alebo zrušiť. Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo podniknúť v takýchto prípadoch ďalšie kroky, ktoré bude považovať za vhodné. Odmeny distribuované alebo šírené akýmkoľvek spôsobom bez písomného súhlasu spoločnosti Tesco, najmä na internetových stránkach alebo platformách sociálnych médií, nie sú platné ani povolené a môžu byť okamžite odmietnuté alebo zrušené.
Členovia majú možnosť zaregistrovať svoju Clubcard kartu na internetovej stránke Clubcard www.clubcard.sk a získať prístup k ďalším službám a funkciám v rámci Môjho Clubcard účtu, napríklad sledovanie nazbieraných bodov, elektronická aktualizácia osobných údajov, prehľad uskutočnených nákupov prostredníctvom karty Clubcard za aktuálne a dve predchádzajúce zúčtovacie obdobia, elektronický prístup k aktívnym odmenám s možnosťou ich následného vytlačenia, možnosť zmeniť preferovaný spôsob kontaktovania a udeliť dodatočné súhlasy s marketingovými aktivitami. Na registráciu do Môjho Clubcard účtu je potrebná e-mailová adresa.
Po registrácii získajú Členovia individuálny prístup k Môjmu Clubcard účtu tak, že sa doň prihlásia zadaním e-mailovej adresy a hesla.
Spoločnosť Tesco môže obmedziť alebo zablokovať funkčnosť Môjho Clubcard účtu na obmedzené alebo neobmedzené obdobie v prípade, že Člen poruší podmienky Môjho Clubcard účtu alebo pokiaľ existuje dôvodné podozrenie, že na Môj Clubcard účet mala prístup neoprávnená osoba. Ak chcete odstrániť prístup na Môj Clubcard účet, kontaktujte zákaznícku linku spoločnosti Tesco.
Členovia si môžu bezplatne stiahnuť mobilnú aplikáciu Tesco Clubcard prostredníctvom mobilného zariadenia vybaveného operačným systémom Android 5.0 a novším, iOS 11.0 a novším. Mobilná aplikácia Tesco Clubcard je dostupná na stiahnutie na oficiálnom obchode Google Play (Android) a App Store (iOS) zadarmo. Mobilná aplikácia Tesco Clubcard využíva dátový prenos a jej používanie Členom môže byť zaťažené poplatkami v súlade s cenníkom príslušného operátora. Mobilná aplikácia Tesco Clubcard umožňuje prístup k službám a funkcii Môj Clubcard účet, skenovaniu karty Clubcard a jej použitiu v elektronickej podobe, rovnako ako aj ku využívaniu odmien v elektronickej podobe.
Akékoľvek podnety súvisiace s pripísaním bodov na kartu Clubcard je potrebné nahlásiť v čase nákupu, na ktorý sa pripísanie bodov vzťahuje v centre služieb zákazníkom v príslušnom obchode Tesco. Na neskoršie reklamácie ohľadom pripísania bodov nebude braný ohľad. Ak Člen po skončení príslušného Clubcard obdobia neobdrží poukážky, na ktoré má nárok a zároveň do jedného mesiaca od predpokladaného dátumu prijatia zúčtovania uvedeného na pokladničnom doklade nevznesie reklamáciu na bezplatnej linke zákazníckeho centra alebo e-mailom na tesco_sk@tesco.com, jeho právo na ich prijatie zaniká. Body za nedoručené Clubcard poukážky je možné na základe úspešnej reklamácie zákazníka preniesť do ďalšieho obdobia. Spoločnosť Tesco nezodpovedá za doručenie akýchkoľvek zásielok Členom Clubcard prostredníctvom doručovateľských služieb. O všetkých prípadných podnetoch, reklamáciách či námietkach v súvislosti s programom Clubcard s konečnou platnosťou rozhoduje spoločnosť Tesco. Pri podnetoch, reklamáciách či námietkach ohľadom pripisovania bodov za nákupy tovarov a služieb u zmluvných partnerov je Člen Clubcard povinný kontaktovať priamo tohto partnera. Tesco nezodpovedá za záväzky partnera a akákoľvek zodpovednosť spoločnosti Tesco v súvislosti so službami zmluvného partnera je vylúčená.
V prípadoch, keď Člen odstúpi od zmluvy ohľadom tovaru, za ktorý boli pridelené Clubcard body, môže spoločnosť Tesco odpočítať z účtu Člena body vo výške hodnoty vráteného tovaru v súlade s hodnotou, podľa ktorej boli vypočítané.
Súvisiace ustanovenia možno nájsť v príslušnej časti Pravidiel ochrany osobných údajov spoločnosti Tesco, ktoré sú prístupné internetových stránkach spoločnosti Tesco: https://tesco.sk/ochrana-sukromia/.
Člen môže svoje členstvo kedykoľvek zrušiť, a to zavolaním bezplatnú na zákaznícku linku, vyplnením kontaktného formulára na internetovej stránke tesco.sk, alebo vymazaním svojho Clubcard účtu v aplikácii Clubcard. Členstvo zaniká uplynutím 30 dní od okamihu prevzatia žiadosti o ukončenie zo strany spoločnosti Tesco. Členstvo zaniká aj smrťou Člena alebo dňom, keď je Člen právoplatne vyhlásený za mŕtveho. Členstvo a odmeny s týmto členstvom spojené nie sú právne vymáhateľné a nemôžu byť predmetom dedičského konania.
Spoločnosť Tesco je oprávnená ukončiť členstvo a vymazať nazbierané body z účtu s okamžitou platnosťou, ak:
Okamihom zrušenia alebo ukončenia členstva z akéhokoľvek dôvodu budú všetky nazbierané, ale nevyčerpané body vymazané a Člen nie je oprávnený žiadať od spoločnosti Tesco akúkoľvek kompenzáciu alebo náhradu škody.
Spoločnosť Tesco je oprávnená tieto Všeobecné podmienky kedykoľvek zmeniť, práva nadobudnuté podľa predchádzajúceho znenia týchto Všeobecných obchodných podmienok budú plne rešpektované. Nové Všeobecné podmienky nadobúdajú účinnosť ich zverejnením na internetových stránkach https://tesco.sk/clubcard/ a https://tesco.sk/podmienky-pouzivania/. Po tom, čo zmena Všeobecných podmienok nadobudla účinnosť, sa považuje skutočnosť, že Člen pri nákupe používa kartu Clubcard za súhlas s novým znením týchto Všeobecných podmienok.
Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo program Clubcard kedykoľvek ukončiť.
Ak sú tieto Všeobecné podmienky vyhotovené aj v inom ako slovenskom jazyku, slovenské znenie má vždy prednosť pred akoukoľvek inou jazykovou verziou.
Vo všetkých prípadoch, na ktoré sa tieto Všeobecné podmienky nevzťahujú, sa primerane použijú ustanovenia slovenského právneho poriadku.
Všetky spory vyplývajúce z účasti v programe Tesco Clubcard budú urovnané dohodou, pokiaľ dohoda nebude dosiahnutá, prípadné spory budú rozhodnuté príslušným súdom v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je systém, ktorý umožňuje alternatívny postup pri riešení sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi mimo klasického súdneho konania. Zákazník sa môže v prípade nespokojnosti obrátiť so sťažnosťou na orgán mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade Slovenská obchodná inšpekcia ako príslušný orgán štátneho dozoru. Slovenská obchodná inšpekcia disponuje potrebnými informáciami o alternatívnom postupe, ktorý môže spotrebiteľ využiť pri riešení sporu. Viac informácií o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie na adrese www.soi.sk.
Pokiaľ dôjde k akýmkoľvek zmenám v osobných údajoch uvedených v registračnom formulári, je zákazník povinný oznámiť ich zákazníckej linke alebo zákazníckemu oddeleniu. Spoločnosť Tesco nenesie zodpovednosť za akékoľvek problémy vzniknuté nenahlásením. Zákazníci nesú zodpovednosť za bezpečné uchovávanie karty Clubcard a odmien. Spoločnosť Tesco nenesie zodpovednosť za akékoľvek problémy vzniknuté nedostatočnými bezpečnostnými opatreniami. Ak zamestnanec spoločnosti Tesco poskytne akékoľvek informácie, ktoré sú v rozpore s týmito Všeobecnými podmienkami, nejde o zmenu týchto Všeobecných podmienok.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 19.06.2023
TESCO STORES SR, a. s.
15.05.2023
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „TOC VOP“) obsahujú popis a podmienky členskej služby Tesco Online Club spoločnosti TESCO STORES SR, a.s. so sídlom Cesta na Senec 2, 821 04 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 31 321 828, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka číslo: 366 /B (ďalej len „Tesco“).
Tesco Online Club je doplnková členská služba k službe Tesco Online nákupy (Potraviny domov), ktorá poskytuje členom rôzne výhody. Tieto pravidlá TOC VOP definujú členskú službu Tesco Online Club, podmienky používania tejto služby a upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi zákazníkom a spoločnosťou Tesco pri poskytovaní tejto služby.
Aplikácia: mobilná aplikácia Tesco Online nákupy
Webová stránka: tesco.sk webová stránka.
Zákazník: príjemca Služby, fyzická osoba staršia ako 18 rokov, ktorá akceptovala všeobecné obchodné podmienky služby Tesco Online nákupy (Potraviny domov). Zákazníkom sa nemôže stať právnická osoba ani fyzická osoba – podnikateľ.
Potvrdenie: Potvrdenie zaslané spoločnosťou Tesco prostredníctvom Rozhrania a e-mailom na email Zákazníka potvrdzujúci zaplatenie Členského poplatku.
Nakupovanie: produkty ako celok vybrané Zákazníkom na Rozhraniach na doručenie.
Rozhrania: Webová stránka a Aplikácia spolu.
Doručenie domov: spôsob prevzatia Nákupu, pri ktorom Tesco doručuje Zákazníkom vybraný Nákup na Zákazníkom uvedenú dodaciu adresu.
Člen: Zákazník s aktivovaným členstvom.
Členstvo: Členstvo v Tesco Online Clube.
Zmluva o členstve: Zmluva o členstve uzatvorená medzi Zákazníkom a spoločnosťou Tesco po odoslaní Žiadosti a zaplatení Členského poplatku, ktorá vznikne okamihom doručenia Potvrdenia.
Členský poplatok: Poplatok účtovaný spoločnosťou Tesco za Členstvo v Tesco Online Clube. Členský poplatok je rozdelený proporcionálne na mesačné platby, ktoré sú zrážané pravidelne, každý mesiac v rovnaký deň počas trvania Zmluvy o členstve.
Členský plán: Typ členstva, ktorý je určený trvaním a/alebo inou charakteristikou a ktorý zahŕňa automatické obnovovanie Členstva.
Žiadosť: konanie Zákazníka, ktorým po výbere Členského plánu kliknutím na tlačidlo vyjadrujúce úmysel stať sa Členom, odošle svoju žiadosť o Členstvo spoločnosti Tesco.
Služba: Služba Tesco Online nákupy (Potraviny domov), ktorá Zákazníkom poskytuje možnosť nákupu produktov a je dostupná prostredníctvom Rozhrania.
Služba TOC: Členská služba Tesco Online Club.
Tesco Group: znamená materskú spoločnosť Tesco a jej dcérske spoločnosti, pridružené spoločnosti a spoločné podniky vrátane samotného Tesco.
Lehota na odstúpenie od Zmluvy o členstve: 14-dňová lehota odo dňa aktivácie Členstva alebo odo dňa Automatického obnovenia Členstva.
Zákazník môže požiadať o členstvo prostredníctvom Rozhrania a po prijatí za Člena v rámci svojho Členského plánu využívať výhody spojené s Členstvom. Podmienky vzniku Členstva sú nasledovné:
Výhody Členstva je možné aktivovať v zákazníckom účte Tesco Online nákupy (Potraviny domov), ktorý patrí Zákazníkovi. Všetky výhody Členstva v Tesco Online Clube sú viazané výlučne na zákaznícky účet a e-mailovú adresu daného Člena. Výhody Členstva sú Členovi k dispozícii po prihlásení sa do zákazníckeho účtu Tesco Online nákupov (Potraviny domov) a Člen ich môže využívať pri využívaní Služby Tesco Online nákupy (Potraviny domov).
Úplný zoznam výhod Členstva v Tesco Online Clube je k dispozícii pred uzavretím Zmluvy o členstve a taktiež je dostupný na adrese https://potravinydomov.itesco.sk/online-club. Člen berie na vedomie, že zoznam členských výhod sa môže zmeniť.
Zákazník môže požiadať o členstvo v Tesco Online Clube po prihlásení sa do zákazníckeho účtu Tesco Online Shopping (Potraviny domov) v Rozhraní, a to výberom príslušného Členského plánu a kliknutím na tlačidlo vyjadrujúce úmysel stať sa Členom. Zákazník je následne presmerovaný na zabezpečené internetové Rozhranie pre platbu platobnou kartou, kde môže po vyplnení údajov z platobnej karty zaplatiť Členský poplatok za zvolené obdobie. Zákazník odoslaním údajov o bankovej karte vyjadruje súhlas, že by sa chcel stať Členom. Bezprostredne po zaplatení spoločnosť Tesco odošle Zákazníkovi Potvrdenie o uzavretí Zmluvy o členstve prostredníctvom Rozhrania a e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu Zákazníka. Po doručení Potvrdenia o uzavretí Zmluvy o členstve vzniká Zákazníkovi Členstvo v Tesco Online Clube. Okamihom uzavretia Zmluvy o členstve je Členstvo aktivované v zákazníckom účte daného Člena a tento Člen môže využívať Členstvo v Tesco Online Clube.
Členstvo bude aktivované pred uplynutím 14-dňovej lehoty na odstúpenie od Zmluvy o členstve. Právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní zostáva zachované, pričom Tesco v prípade odstúpenia od Zmluvy o členstve vráti Členovi zaplatený Členský poplatok v plnej výške.
Vstupom do Tesco Online Clubu sa aktivuje funkcia Automatického obnovovania Členského plánu a Zmluva o členstve sa automaticky obnovuje na rovnaké obdobie ako zakúpený Členský plán. Člen si môže Automatické obnovovanie vypnúť vo svojom zákazníckom Tesco Online Club účte najneskôr jeden deň pred skončením aktuálne zakúpeného Členského plánu. V takom prípade Členský plán zaniká uplynutím posledného dňa aktuálne zakúpeného Členského plánu.
Zákazník súhlasí s tým že pri uzatváraní Zmluvy o členstve budú použité prostriedky komunikácie na diaľku. Náklady spojené s komunikáciou na diaľku za účelom podania Žiadosti sa nelíšia od základnej sadzby, t. j. ceny účtovanej operátorom Zákazníka za dátové pripojenie. Spoločnosť Tesco si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky.
Informácie o Členských plánoch a Členskom poplatku sú k dispozícii tu a prostredníctvom Aplikácie.
Členský poplatok závisí od zvoleného Členského plánu.
Členský poplatok je konečný, v mene EUR a zahŕňa DPH.
Po zaplatení Členského poplatku zašle spoločnosť Tesco Členovi doklad o zaplatení alebo faktúru v súlade s príslušnými právnymi predpismi na jeho e-mailovú adresu prepojenú so jeho zákazníckym účtom.
Členský poplatok je možné zaplatiť len online prostredníctvom platobných kariet Visa a Mastercard. Iný spôsob platby nie je možný.
Členský poplatok bude z platobnej karty Zákazníka zrazený v deň alebo po dni uzatvorenia Zmluvy o členstve, a potom každý mesiac až do skončenia platnosti Členskej zmluvy. Zrazená suma a jej frekvencia závisia od vybraného Členského plánu. Spoločnosť Tesco sa bude snažiť zabezpečiť, aby sa Členský poplatok zrazil z platobnej karty v rovnaký deň každého mesiaca.
Členský poplatok bude tiež zrazený pri každom Automatickom obnovení Členského Plánu, až kým Člen neuplatní svoje právo zrušiť Automatické obnovovanie podľa časti X. týchto VOP.
Členstvo bude prerušené, ak Tesco nebude schopné spracovať Členský poplatok. Môže sa to stať napríklad vtedy, ak platnosť platobnej karty Člena vypršala alebo na nej nie je dostatočné finančné krytie. Prerušenie Členstva bude trvať do zaplatenia Členského poplatku.
Členstvo bude prerušené, ak Tesco nebude schopné spracovať Členský poplatok. Môže sa to stať napríklad vtedy, ak platnosť platobnej karty Člena vypršala alebo na nej nie je dostatočné finančné krytie. Toto prerušenie Členstva bude trvať do zaplatenia Členského poplatku. Pokiaľ Člen neaktualizuje údaje o platobnej karte ani do 41 dní po pôvodnom dátume ukončenia Členského plánu, Členstvo bude zrušené. Ak dôjde k aktualizácii údajov o platobnej karte do 41 dní po pôvodnom dátume ukončenia každého plánu, bude Členstvo pokračovať a bude predĺžené na dobu zodpovedajúcu dobe prerušenia. Počas prerušenia Členstva nie je účtovaný Členský poplatok a Člen nemôže využívať výhody Tesco Online Clubu, kým nedôjde k aktualizácii údajov o platobnej karte v online zákazníckom účte Člena. Po aktualizácii údajov o platobnej karte a po tom, ako bude Člen môcť naďalej využívať službu TOC a je povinný platiť Členský poplatok do skončenia Zmluvy o členstve.
Podľa platných právnych predpisov je Člen oprávnený odstúpiť od Zmluvy o členstve v Tesco Online Clube v lehote do 14 kalendárnych dní od dňa uzatvorenia Zmluvy o Členstve, a to bez udania dôvodu alebo do 14 dní od automatického obnovenia Členského Plánu, pričom Člen je povinný o tejto skutočnosti informovať spoločnosť Tesco. Po odstúpení od Zmluvy o Členstve nebude mať Člen nárok na žiadnu výhodu Členstva, nakoľko v takomto prípade Členstvo zaniká doručením oznámenia o odstúpení spoločnosti Tesco.
Pre uplatnenie práva na odstúpenie od Zmluvy o Členstve, Člen musí o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy o Členstve informovať spoločnosť Tesco jednoznačným vyhlásením urobeným prostredníctvom akýchkoľvek prostriedkov kontaktu uvedených v článku XVI. Člen môže na tento účel použiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy o členstve, ktorý je k dispozícii tu, alebo môže žiadosť o odstúpenie od Zmluvy o členstve podať elektronicky tu. Lehota na odstúpenie od Zmluvy o členstve je dodržaná, ak Člen zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie pred uplynutím Lehoty na odstúpenie. Po doručení oznámenia o odstúpení, tzn. po vyplnení formulára, bude Členovi vrátená cena zaplateného Členského poplatku za príslušný Členský plán v lehote do 14 dní odo dňa, keď spoločnosť Tesco obdržala od Člena platné oznámenie o odstúpení od Zmluvy o členstve.
Zmluva o členstve sa uzatvára medzi Tescom a Členom na dobu určitú, a to na obdobie trvania Členského plánu zvoleného pri aktivácii Členstva Zákazníkom. Zmluva o členstve sa automaticky a opakovane obnovuje na konci každého Členského plánu, pokiaľ Člen funkciu automatického obnovovania nevypne alebo neoznámi spoločnosti Tesco, že si želá členstvo ukončiť. V prípade, že Člen automatické obnovovanie vypne, Zmluva o členstve skončí ku koncu zvoleného Členského plánu.
Viac informácií nájdete v článku X. týchto VOP nižšie.
Prihlásením sa do Členstva, Člen oprávňuje spoločnosť Tesco, aby každý mesiac pri automatickom obnovení Členstva vyberal Členský poplatok za Členstvo. Vyberanie sa uskutoční zrazením finančných prostriedkov z platobnej karty a údajov, ktoré Člen poskytol spoločnosti Tesco pri prihlásení sa do Členstva. Členom, ktorí si zrušili automatické obnovenie Členstva, Tesco zašle upozornenie na blížiaci sa koniec doby Členstva. Ak Člen požaduje zostať Členom Tesco Online Clubu aj po skončení Členského plánu, musí si Členstvo znova aktivovať zakúpením nového Členského plánu.
Zmluva o členstve zaniká uplynutím posledného dňa jej trvania, ak nebola obnovená. To znamená uplynutím posledného dňa Členského plánu, ak Členský plán nebol obnovený.
Ak je Tesco online účet Zákazníka z akéhokoľvek dôvodu ukončený, takéto ukončenie bude mať za následok aj ukončenie Členstva. Člen nemá nárok na úplné ani čiastočné vrátenie Členského poplatku. To neplatí, ak Člen zruší Službu v lehote na odstúpenie od zmluvy podľa článku VIII. týchto VOP a v prípade zrušenia Služby podľa článku XIV. týchto TOC VOP.
Spoločnosť Tesco je oprávnená zrušiť Členstvo v Tesco Online Clube, ak má dôvodné podozrenie, že sa Člen dopustil poručenia TOC VOP alebo právnych predpisov a/alebo v prípade podozrenia na zneužívanie Členstva, či na iné konanie, ktoré je v rozpore s dobrými mravmi. Člen nie je oprávnený Členstvo v Tesco Online Clube ani žiadne práva alebo povinnosti z neho vyplývajúce postúpiť ani previesť na tretiu osobu, a to ani bezodplatne.
Zrušenie automatického obnovovania Členského plánu.
Ak si Zákazník želá zrušiť automatické obnovovanie Členského plánu, musí tak oznámiť spoločnosti Tesco, a to prostredníctvom svojho online účtu v sekcii Môj plán členstva alebo prostredníctvom kontaktov uvedených v článku XVI. V prípade, že je automatické obnovenie Členského plánu zrušené, Členská zmluva zaniká na konci aktuálneho Členského plánu. Člen teda nemá nárok na vrátenie už zaplateného Členského poplatku alebo jeho časti a má prístup ku všetkým výhodám Členstva až do ukončenia Členského Plánu. Za doručenie objednávok po skončení Členstva budú účtované poplatky podľa aktuálneho cenníka.
Spoločnosť Tesco má právo zrušiť Členstvo v Tesco Online Clube, ak má dôvodné podozrenie, že Člen porušil tieto VOP alebo iné zákonné ustanovenia a/alebo Člen zneužíva Členstvo.
Člen nesmie postúpiť ani previesť Členstvo v Tesco Online Clube ani žiadne práva či povinnosti z neho vyplývajúce na tretiu osobu, a to ani bezodplatne.
Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo dočasne pozastaviť službu Tesco Online Club z technických príčin.
Spoločnosť Tesco nenesie zodpovednosť za žiadne škody ani žiadne iné následky na strane Člena, ktoré vzniknú Členovi v dôsledku jeho konania alebo v súvislosti s jeho konaním, so spôsobom používania rozhrania zo strany Člena alebo iným okolnostiam na strane Člena.
Spoločnosť Tesco nenesie zodpovednosť za škody spôsobené vyššou mocou alebo poruchami Rozhrania spôsobené najmä prerušením dodávky elektrickej energie.
Spoločnosť Tesco si vyhradzuje právo dočasne obmedziť poskytovanie všetkých výhod spojených s Členstvom. Takéto obmedzenie poskytovaných výhod môže byť spôsobené mimoriadnou a nepredvídateľnou situáciou, ktorá môže viesť k dočasnému vyčerpaniu kapacít spoločnosti Tesco (najmä núdzovým stavom spôsobeným nekontrolovaným šírením ochorenia (napr. COVID-19), alebo neočakávanými celoštátnymi a/alebo miestnymi obmedzeniami alebo inými príslušnými orgánmi).
Spoločnosť Tesco nezodpovedá za plynulé, neprerušované, bezchybné a bezpečné fungovanie rozhrania. Spoločnosť Tesco nezodpovedá za reklamu alebo propagáciu realizovanú akoukoľvek treťou stranou prostredníctvom Rozhrania ani za chyby spôsobené zásahom tretej strany do Rozhrania, či v dôsledku jeho používania v rozpore s určeným účelom.
Spoločnosť Tesco ďalej nenesie zodpovednosť za služby poskytované inými subjektmi ako je spoločnosť Tesco, najmä prevádzkovateľmi platobných systémov alebo za práva a povinnosti spojené s vyššie uvedenými službami poskytovanými treťou stranou.
Člen môže svoju sťažnosť týkajúcu sa uzatvorenia Zmluvy o členstve alebo služby Členstva podať písomne alebo osobne. Spoločnosť Tesco ústne sťažnosti bezodkladne prešetrí a podľa potreby ich napraví. Ak Člen nesúhlasí s vybavením jeho sťažnosti alebo sťažnosť nemôže byť okamžite prešetrená, Tesco odpovie do 30 dní na akúkoľvek písomnú sťažnosť podanú v tejto súvislosti.
Sťažnosti, podnety a reklamácie týkajúce sa členstva môže člen podávať akýmkoľvek kontaktným prostriedkom uvedeným v sekcii XVI. alebo prostredníctvom formulára tu: https://tesco.sk/kontakty/.
Spoločnosť Tesco informuje Člena o spôsobe vybavenia reklamácie podľa platných právnych predpisov.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je systém, ktorý umožňuje alternatívny postup pri riešení sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi mimo klasického súdneho konania. Zákazník sa môže v prípade nespokojnosti obrátiť so sťažnosťou na orgán mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade Slovenská obchodná inšpekcia ako príslušný orgán štátneho dozoru. Slovenská obchodná inšpekcia disponuje potrebnými informáciami o alternatívnom postupe, ktorý môže spotrebiteľ využiť pri riešení sporu. Viac informácií o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie na adrese www.soi.sk. Orgánom vykonávajúcim dohľad nad spoločnosťou Tesco pri poskytovaní služieb je Slovenská obchodná inšpekcia.
Spoločnosť Tesco je oprávnená kedykoľvek a v primeranom rozsahu meniť alebo doplňovať tieto TOC VOP a Cenník poplatkov Tesco Online Clubu. O takejto zmene budú Členovia vopred informovaní prostredníctvom e-mailovej správy alebo iným vhodným spôsobom tak, aby sa mohli ľahko oboznámiť s aktuálnou verziou TOC VOP. V prípade, že nebude Člen so zmenou podmienok používania Služby súhlasiť, je oprávnený Zmluvu vypovedať s výpovednou lehotou 1 mesiac, ktorá začne plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola výpoveď doručená spoločnosti Tesco a spoločnosť Tesco vráti Členovi pomernú časť zaplateného Členského poplatku.
Tieto Obchodné podmienky a vzťahy z nich vyplývajúce sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
Práva a povinnosti neupravené týmito TOC VOP, sa vzťahujú všeobecné obchodné podmienky služby Tesco Online nákupy (Potraviny domov), ktoré sa použijú s potrebnými úpravami, a príslušnými ustanoveniami právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky. V prípade, že sa strany nedohodnú na riešení sporu zmiernou cestou, rozhodnú o vzniknutých sporoch vyplývajúcich z Členstva príslušné súdy Slovenskej republiky.
Zmluva o členstve sa uzatvára v slovenskom jazyku a jej podstatnou súčasťou sú tieto Obchodné podmienky. Zákazníkom je k dispozícii informatívny anglický preklad.
V prípade, že existuje rozdiel medzi slovenskou a anglickou verziou TOC VOP alebo obsahom Rozhrania, má prednosť slovenská verzia.
V prípade, že sa niektoré ustanovenie týchto TOC VOP stane neplatné alebo neúčinné, neplatnosť tohto ustanovenia sa nedotkne ostatných ustanovení TOC VOP, ktoré zostávajú naďalej v plnej platnosti a účinnosti.
Ak v prípade jednorazového alebo opakovaného porušenia týchto TOC VOP zo strany Člena, Tesco neuplatní svoje práva v súvislosti s týmto porušením, nebude to v žiadnom prípade považované za vzdanie sa takého práva spoločnosťou Tesco.
Tieto TOC VOP sú dostupné v Rozhraní alebo po prihlásení Zákazníka do zákazníckeho účtu služby Tesco Online nákupy (Potraviny domov).
Tesco si vyhradzuje právo ukončiť Tesco Online Club bez udania dôvodu. Ak Tesco úplne ukončí Tesco Online Club, Člen má nárok na vrátenie alikvotnej časti zaplateného Členského poplatku s prihliadnutím na počet mesiacov poskytovaného Členstva.
Tieto TOC VOP sú účinné od 01.08.2023