PDF PDF

FAQ

Nájdite odpovede na vaše najčastejšie otázky.

Ako odoslať peniaze.

1. Nájsť pobočku
Nájdite obchod Tesco vo svojej blízkosti na tomto odkaze .

2. Pripravte sa na návštevu pobočky
Prineste so sebou nasledujúce údaje:
a. Svoj doklad totožnosti
b. Úplné meno príjemcu zodpovedajúce jeho dokladu totožnosti2 a jeho
pobočku
c. Čiastku, ktorú chcete odoslať, plus poplatky

3. Dokončite svoju transakciu
Vyplňte formulár pre odoslanie. Odovzdajte pracovníkovy na zákazníckom servise vyplnený formulár s príslušnou sumou (vrátane poplatkov za transakciu).

4. Informujte príjemcu
Uschovajte si potvrdenku a povedzte 8-miestne referenčné číslo príjemcovi
pre vyzdvihnutie peňazí.
Pobočky MoneyGram sú k dispozícii po celom svete. Aby ste našli pobočku vo svojom okolí, použite náš nástroj pre lokalizáciu pobočiek MoneyGram.
Poplatky MoneyGram sa líšia podľa miesta odoslania a prijatia a podľa odosielanej sumy. Pre odhad ceny svojej transakcie použite náš nástroj určený na tento účel.
Pri odosielaní peňazí z Tesco dosahuje maximálna povolená suma 2 000 EUR.
Pre odhad ceny svojej transakcie použite nástroj na tomto odkaze.
V predajniach Tesco je možné pre túto službu použiť len hotovosť.
Peniaze sú zvyčajne pripravené na vyzdvihnutie v priebehu niekoľkých minút od ich úspešného odoslania, bez ohľadu na použitý spôsob platby.*

*S ohľadom na prevádzkovú dobu pobočky a zákonné požiadavky.
Na Slovensku je v predajniach Tesco pre túto službu možné použiť iba Eurá.
Nie. Pokiaľ pobočka v Slovenskej republike, na ktorú peniaze odosielate, umožňuje výber peňazí vo viacerých menách, vyberiete menu, v ktorej budú peniaze vyplatené, vy ako odosielateľ.
Použite náš nástroj pre odhad ceny, kde si overíte, či pobočka v Slovenskej republike, na ktorú peniaze posielate, umožňuje ich výber vo viacerých menách.
1. Uistite sa, že má správne referenčné / potvrdzovacie číslo.^

2. Uistite sa, že príjemca má platný doklad totožnosti s fotografiou a že meno v tomto doklade zodpovedá menu, ktoré ste uviedli pri odoslaní peňazí.
Majte na pamäti, že vaše meno na zázname o prevode musí presne zodpovedať vášmu menu uvedenom v úradnom doklade totožnosti.
Pre ďalšiu pomoc zavolajte na číslo 1-800-666-3947.

Príjem peňazí na pobočke

Pre prevzatie prevádzaných peňazí budete potrebovať nasledujúce:

• Úradný doklad totožnosti + s uvedením vášho oficiálneho mena
• Referenčné číslo - vyžiadajte si referenčné číslo od osoby, ktorá vám peniaze odosiela

Majte na pamäti, že vaše meno na zázname o prevode, vyplnenom osobou odosielajúcou peniaze, musí presne zodpovedať menu uvedenému vo vašom úradnom doklade totožnosti.
Pre vyhľadanie použite tento odkaz
1. Požiadajte o referenčné číslo svojho prevodu. Toto referenčné číslo má k dispozícii osoba, ktorá vám peniaze odosiela.
2. Navštívte pobočku Moneygram. Nezabudnite si so sebou vziať svoje referenčné číslo
a doklad totožnosti*.
3. Vyplňte na pobočke formulár pre príjem a odovzdajte vyplnený formulár zástupcovi MoneyGram, aby ste si mohli peniaze prevziať.

Možno budete musieť preukázať svoju totožnosť , a to zvyčajne jedným z nasledujúcich spôsobov:
• Cestovný pas
• Vodičský preukaz
• Občiansky preukaz
• Doklad totožnosti vydaný štátom

Je tiež možné, že budete musieť preukázať adresu svojho bydliska.
Na prípustné doklady totožnosti a na podrobnosti o vlastnom procese a postupoch sa spýtajte na miestnej pobočke MoneyGram.
Požiadavky sa líšia podľa miesta v Slovenskej republike a pobočky. Požiadajte vopred miestnu pobočku MoneyGram o informácie o jej procese a postupoch.
*Majte na pamäti, že vaše meno na zázname o prevode musí presne zodpovedať menu uvedenému vo vašom úradnom doklade totožnosti.
Peniaze sú zvyčajne pripravené na vyzdvihnutie v priebehu niekoľkých minút od ich úspešného odoslania, bez ohľadu na použitý spôsob platby.*

*S ohľadom na prevádzkovú dobu pobočky a zákonné požiadavky.

Anti-Phishing

Phishing je typ on-line podvodu, ktorého cieľom je ukradnúť vaše osobné údaje, napríklad:

- Používateľské mená
- Heslá
- Údaje o kreditnej karte alebo
- Tajné otázky a odpovede

Phishing má obvykle formu e-mailu a je maskovaný tak, aby vyzeral ako oficiálny e-mail od služby MoneyGram. Odkazy v e-maile Vás dovedú na falošnú internetovú stránku, ktorá vyzerá ako pravá stránka MoneyGram. Najlepšie je na odkazy v e-mailoch vôbec neklikať. Pokiaľ chcete naše stránky navštíviť, zadajte našu webovú adresu priamo do svojho prehliadača a neklikajte na odkaz v e-maile.
Ak máte podozrenie, že vám prišiel e-mail s phishingom, sledujte pozorne nasledujúce:

- Odkazy na internetové stránky, ktoré vás žiadajú o overenie údajov o vašom
účte
- Odkazy na internetové stránky, ktoré vás žiadajú o uvedenie čísla bankového
účtu alebo kreditnej karty, používateľské mená a heslá
- Hrozby, že ak neoveríte údaje o svojom účte, bude váš účet zrušený

Najlepší postup je nikdy neklikať na odkazy uvedené v e-mailoch. Namiesto toho zadajte adresu internetovej stránky priamo do svojho internetového prehliadača.
Tomu, aby ste sa stali obeťou phishingu, najlepšie zabránite tak, že budete starostlivo kontrolovať prichádzajúce e-mailové správy a sledovať, či nejde o phishing, a budete mať povedomie o bežných podvodoch.


Najlepší postup je nikdy neklikať na odkazy uvedené v e-mailoch. Namiesto toho zadajte adresu internetovej stránky priamo do svojho internetového prehliadača.
Ak máte podozrenie, že vám prišiel e-mail s phishingom, neignorujte to - naopak to ohláste!

Povedomie o podvodoch namierených proti spotrebiteľom

Nie. MoneyGram vám NIKDY nepošle nevyžiadaný e-mail, v ktorom by vás žiadal o osobné alebo finančné údaje.
Ak dostanete podozrivý e-mail, ktorý bude tvrdiť, že je od služby MoneyGram, oznámte nám to, aby sme to mohli prešetriť. A ak máte podozrenie, že vaše finančné údaje boli zneužité, odporúčame vám ihneď sa obrátiť na vašu finančnú inštitúciu.
Osoba, ktorá si chce vyzdvihnúť peniaze prevádzanej cez MoneyGram, musí predložiť platný doklad totožnosti s fotografiou a poznať údaje o prevode.
Aby ste sa mohli chrániť ešte lepšie, udržujte všetky informácie o prevode peňazí v tajnosti
a uistite sa, že príjemcu peňazí dobre poznáte.
Ak máte podozrenie z podvodu v prípade transakcie, ktorá ešte nebola prijatá, obráťte sa na naše centrum starostlivosti o zákazníkov na čísle 1-800-926-9400, aby bola transakcia ihneď zrušená.
Kontaktujte nás, aby sme vám na ne mohli odpovedať.