Táto webová stránka už nie je optimalizovaná pre Mozilla 5.0.
Obsah webovej stránky sa nemusí zobrazovať správne alebo môžu byť obmedzené niektoré funkcie.
Najlepšie skúsenosti získate, ak použijete jeden z nasledujúcich prehliadačov:
Pri domácich úlohách si žiaci osvojujú správne študijné návyky, ktoré sa im zídu pri štúdiu na strednej a vysokej škole. Ale ktorému žiakovi by sa už len chcelo vracať sa k úlohám ešte aj po škole? Rodičia by mali svojim školákom pomáhať nielen priamo pri písaní úloh, ale aj výberom správneho miesta, času a podpory.
Správne miesto
Správne miesto na písanie domácich úloh je tam, kde sa dieťaťu pracuje najlepšie. Niektoré deti ocenia pokoj vo svojej izbe pri svojom stole, iným sa lepšie píše za kuchynským stolom, kým vy varíte. No a ďalšie leží na zemi v obývačke a počúva pri tom hudbu. Dôležitejšie než samotné miesto písania domácich úloh je absencia rušivých elementov ako televízia, mobil, tablet alebo mladší súrodenec, hrajúci sa v blízkosti. Školák by mal mať poruke perá, farbičky, pravítko, ceruzky a všetko, čo bude na písanie domácich úloh potrebovať.
Správny čas
Žiaci by si mali zvyknúť na každodennú rutinu delenia domácich úloh. K tomu im pomôže aj presne stanovený čas, závisiaci od temperamentu dieťaťa. Každé dieťa je iné a niektorým vyhovuje, keď má povinnosti čo najskôr za sebou, iné si potrebuje najskôr vybiť energiu a potom sa dokáže sústrediť na zadania. Ak si bude vaše dieťa robiť úlohy hneď po škole, dajte dieťaťu aspoň pol hodiny na oddych po škole. Nemalo by však sledovať televíziu ani hrať hry, aby sa skôr naladilo späť na úlohy. Strávte voľný čas trebárs rozprávaním o tom, aký ste mali deň.
Správna podpora
Nikto sa nerodí so skvelými organizačnými vlastnosťami. Dieťaťu pomôžete s domácimi úlohami aj tak, že ho naučíte, ako si má učivo rozvrhnúť. Pokiaľ deti dostanú za úlohu vypracovať projekt, na ktorý majú viac času, naučte ich plánovať s kalendárom, kde si jednotlivé časti úlohy zapíše.
Aj keď si dieťa dlhšie nedokáže poradiť s výsledkom a márne hľadá riešenie, neprezrádzajte mu výsledok hneď. Naveďte školáka na správnu cestu, ale tak, aby k riešeniu dospel sám. Vašim cieľom je, aby sa dieťa naučilo študovať samostatne. Ak dieťaťu nie je jasné zadanie, skúste ho preformulovať tak, aby ho pochopilo. Každý učiteľ má svoj štýl výkladu, možno ho len dieťa nepochopilo.
Rodič nie je učiteľ
Pri domácich úlohách nie je vašou úlohou nahrádzať učiteľa ani spolužiaka. Žiaka len nasmerujte, dohliadajte naň, usmerňujte ho a domáce úlohy na záver skontrolujte. Naučte ho, že nie je hanba požiadať o pomoc alebo poprosiť učiteľa o vysvetlenie, keď si nevie rady s domácimi úlohami a učivom.
Zdroj: kidshealth.org, parenting.com