Dieťa Tehotenstvo Cviky na diastázu: Tipy, ako zoceliť svoje bruško

Rozostúpenie priamych brušných svalov (ľavej a pravej polovice bruška), teda diastáza, trápi asi dve tretiny všetkých mamičiek po pôrode. Riziko výskytu diastázy u tehotných žien sa zvyšuje s pribúdajúcim vekom, ale aj s narastajúcim počtom detí. Úprava tohto problému je síce beh na dlhú trať, ale s trochou úsilia sa dá táto nepríjemnosť bezpečne odstrániť, takže sa opäť môžete prepracovať k „zocelenému“ brušku. Poďte sa s nami pozrieť na to, ako sa diastáza prejavuje, aké so sebou nesie komplikácie, ale aj na to, ako sa jej pomocou efektívneho cvičenia zbavíte raz a navždy.

Bude vás zaujímať aj: Tajomstvo schudnutia po pôrode je v trpezlivosti

Čo je diastáza a ako vzniká?

Svalstvo brucha by sa po pôrode malo vrátiť do svojho pôvodného stavu asi po 6 až 8 týždňoch. Ak sa tak nestane, mala by mamička spozornieť. Pri rozstupe brušného svalstva sa totiž v dôsledku vnútorného tlaku ľavá a pravá strana brušného svalstva oddelia a rozostúpia, pričom ich spája tenká vrstva tkaniva a kože. Medzera môže byť taká veľká, že je viditeľná voľným okom.

Takáto situácia nepridáva na sebavedomí žiadne mamičke, nehovoriac o tom, že v ťažkých prípadoch hrozí pruh či iné komplikácie.

Či máte diastázu, zistíte aj samy

Kvôli vyšetreniu na diastázu nemusíte chodiť k lekárovi. Zistíte to aj samy doma. Test na odhalenie diastázy je naozaj jednoduchý:

  • Ľahnite si na chrbát, mierne pokrčte kolená, päty nechajte na zemi.
  • Zdvihnite hlavu tak, akoby ste chceli robiť „brušáky“, a napnite brucho.
  • Palcom a ukazovákom zmerajte medzeru medzi brušnými svalmi. Ak je menšia ako na jeden prst, je to ešte v norme.

Ako sa diastáza lieči?

Všeobecne existujú dva spôsoby, ako si s diastázou poradiť. Plastická operácia je tým razantnejším a rýchlejším riešením, ktoré sa však neodporúča, ak žena plánuje ďalšie tehotenstvo. Ide o pomerne bolestivú operáciu, a tak veľa žien hľadá inú alternatívu. Tú nájdete v pravidelnom cvičení tých správnych cvikov.

Cviky na odstránenie diastázy

Diastáza však nie je koniec sveta a pokiaľ nie je priveľmi hlboká, poradíte si s ňou hravo i doma. Okrem cvikov vám pri diastáze výrazne pomôže aj vzpriamený postoj počas dňa.

  1. Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená, ruky si položte na stehná a jemne tlačte do stehien v krátkych intervaloch.
  2. V tej istej polohe si dajte ruky vedľa seba a postupne zdvíhajte pravú a ľavú nohu nahor v skrčenej polohe. Dbajte na to, aby ste nezdvíhali nohy naraz a nenamáhali si tak priamy brušný sval.
  3. Obráťte sa nabok, spodnú nohu pokrčte do pravého uhla, vrchnú nohu vystrite. Podoprite sa lakťom o podlahu, druhú ruku si dajte vbok. Zdvíhajte panvu hore a na záver sa snažte niekoľko sekúnd v tejto polohe vydržať. Strany vystriedajte.
  4. V tej istej polohe vystrite vrchnú ruku, ktorou ste si doteraz držali bok, a ťahajte sa za ňou smerom k stropu. Vystriedajte obe strany.
  5. Dajte sa na štyri, zdvihnite pravú nohu tak, aby bola vodorovne s podlahou, a potom ju skrčte smerom s ľavému lakťu. Opakujte a nohy vystriedajte.
  6. V ďalšom kroku môžete k ťahu nohy pridať aj vystieranie a ťah opačnej ruky a opakovať to niekoľkokrát. 

Odporúčame nájsť si cvičiteľa, ktorý vás naučí cvičiť správne a poradí vám aj ďalšie cviky presne pre vás na mieru.

Zdroje: www.wellnessmama.com, www.webmd.com, www.babycenter.com, www.babyweb.cz

Publikované: pred 5 týždňami
Vytlačiť stránku
Zdielať článok

Články

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.

Príbehy písané s chuťou budete milovať

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.