icon_search

    Uľahčite deťom návrat do školy

    Leto sa dostáva do svojej druhej polovice a škola pomaly klope na dvere.

    Platnosť: 4.8 - 4.8.2016

    Malí školáci sa síce zatiaľ s nadchádzajúcimi povinnosťami trápiť nechcú, ale napriek tomu je dobré pripraviť ich na túto zmenu. Najlepšie to dosiahnete postupnými úpravami denného rytmu. Následná zmena bude potom pre vaše ratolesti menej bolestivá.

    Ranné vstávanie
    Každý si vo chvíľach voľna rád pospí. Cez prázdniny to platí dvojnásobne. So začiatkom školského roka sa však vylihovanie končí. Aby ste si ušetrili zbytočné ranné prehováranie svojich detí, je dobré začať so vstávaním už v polovici augusta. Vymyslite pútavú hru (napr. astronautský výcvik alebo dobrodružnú výpravu), sľúbte deťom drobnú odmenu alebo si zaobstarajte plyšového kamaráta, s ktorým bude vstávanie ľahšie.

    Raňajky sú základ
    Cez prázdniny je na raňajky vždy času dosť. Behom školského roka už toľko nie. Nedopustite, aby vaše deti vynechávali toto najdôležitejšie jedlo dňa. Na ranné prebúdzanie a naštartovanie organizmu vášho školáčika sú ideálne ľahko stráviteľné sacharidy v kombinácii s mliečnym výrobkom. Ideálne sú preto raňajkové cereálie. Tie dodávajú mozgu veľa potrebnej energie.

    Pitný režim
    Vaše dieťa by malo vypiť minimálne 1,5 l tekutiny denne, a to hlavne počas dopoludnia. Je jasné, že nemôžete so svojím dieťaťom byť každý deň a dozerať na dodržiavanie tohto limitu. Zabezpečte mu teda peknú fľašku, ktorá každé napitie premení na zábavu. Mali by ste sa vyhnúť sýteným nápojom a džúsom a naopak dať prednosť studeným ovocným čajom, riedeným ovocným šťavám a neperlivej vode.