icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Žilinčania môžu bežať pre život v máji

    14.4.2011 11:04:00 | Biznis
    Žilina, 14. apríl 2011 – Jedno z najväčších charitatívnych podujatí na Slovensku Beh pre život bude tento rok opäť aj v Žiline. V sobotu 21. mája o 15:00 h. zaplavia centrum mesta tisícky športovcov a nešportovcov v tyrkysových tričkách, ktorí chcú podporiť svoje zdravie a dobrú vec. Tento rok Nadácia Tesco a Nadácia Výskum rakoviny organizuje beh na nákup unikátneho prístroja ELISpot, ktorý je dôležitý pre výskum rakoviny, konkrétne na prípravu protinádorových vakcín. Vlani sa Behu pre život v Žiline zúčastnilo rekordných 1 674 ľudí. A celkovo sa do behov na celom Slovensku počas troch ročníkov zapojilo vyše 15 000 ľudí!

    Aké sú novinky Behu pre život 2011?
    „Projekt Beh pre život je čoraz populárnejší, preto okrem pôvodnej Bratislavy, Nitry, Prešova a Žiliny ho rozširujeme o ďalšie mesto – Trenčín“, uviedol Michal Dyttert za Nadáciu Tesco, ktorú spoločnosť Tesco založila tento rok. Pod jej hlavičkou sa po prvý raz organizuje aj Beh pre život. Nadácia Tesco plne nahradí Fond Tesco a bude sa v ešte širšej miere venovať pomoci a podpore neziskového sektora – napríklad v oblasti darcovstva či firemného dobrovoľníctva.

    Beh podporia patróni z celého Slovenska
    Beh v každom meste podporujú patróni – známi rodáci. ,,V Žiline bežcov tento rok opäť odštartuje známy futbalista, tréner a bývalý 27-násobný reprezentant Slovenska Vladimír Labant,“ dodal Michal Dyttert.

    Beh pre život tento rok podporia aj noví patróni – v Prešove úspešná speváčka Katarína Knechtová, v Bratislave charizmatický herec Jozef Vajda. Trenčín podporí slovenský hokejový hrdina a kapitán Dukly Trenčín Ľubomír Sekeráš. Okrem nových patrónov už tradične podporí Beh v Bratislave operný spevák Martin Babjak spolu s medzinárodnou prezentérkou aerobiku Luciou Medekovou. Nitrianskych účastníkov odštartujú aj v tomto roku herci Eva Pavlíková a Ján Greššo.

    Termíny Behov (vždy v sobotu):

    • Prešov - 14. máj 2011 o 15:00 h na Hlavnej ulici
    • Žilina – 21. máj 2011 o 15:00 h na Námestí A. Hlinku
    • Nitra – 28. máj 2011 o 11:00 h spred Divadla A. Bagara
    • Bratislava - 4. jún 2011 o 11:00 h na Kamennom námestí
    • Trenčín – 11. jún 2011 o 15:00 h na Mierovom námestí

     

    Beh môže podporiť každý
    Výhodou podujatia je, že sa ho môže zúčastniť každý bez rozdielu veku či fyzickej kondície, vrátane rodičov s celkom malými deťmi. Trasu, ktorá je dlhá približne štyri kilometre, môžu účastníci prebehnúť alebo prejsť aj s deťmi v kočíku či so štvornohým miláčikom. Štart a cieľ bude aj v tomto roku pri obchodnom dome Tesco Žilina, kde bude prebiehať aj sprievodný zábavný program pre malých aj veľkých účastníkov.

    ,,V Žiline je každoročne počas behu veľmi dobrá atmosféra a počet bežcov narastá geometrickým radom, veríme, že tomu bude tak aj tohto roku a ďakujeme za záštitu primátorovi mesta Žilina Igorovi Chomovi i za ústretovosť všetkým mestským inštitúciám počas prípravy podujatia“, uviedol Michal Dyttert.

    Účastníci dostanú na štarte tyrkysové tričko a štartovné číslo, v cieli zas medailu a malé občerstvenie – ovocie, nápoj a tašku s darčekmi od partnerov projektu. Všetky informácie o behoch vrátane trasy a možností prispenia sú na internetovej stránke www.behprezivot.sk alebo na facebookovej stránke Tesco Beh pre život a na Youtube.

    Aké sú formy prispenia?
    prihlásiť sa do behu on-line alebo na mieste s minimálnym štartovným: 5 € pre dospelých, 2 € pre dôchodcov nad 62 rokov (vrátane) a deti od 6 do 18 rokov, pre deti do 6 rokov bude účasť zdarma, 10 € bude stáť rodinný lístok (dvaja dospelí, dve až tri deti)

    • poslať príspevok na účet VÚB 2434842458/0200
    • poslať darovaciu SMS v tvare DMS BEZME na telefónne číslo 877 (cena je 1 €)
    • zapojiť sa do sponzoringu cez internet alebo podporiť virtuálneho bežca
    • kúpiť darčekové predmety priamo v mieste akcie – tyrkysové šnúrky, reflexné pásky
    • usporiadať zbierku na vašom pracovisku, v škole alebo v záujmovom krúžku

     

    Ohliadnutie sa za minulým ročníkom
    Rok 2010 priniesol Behu pre život obrovský záujem verejnosti. Spolu v štyroch mestách Slovenska - Nitre, Bratislave, Prešove a v Žiline sa zúčastnilo 8 737 nadšencov. Vlani cez štartovné, sms, on-line či iné formy príspevkov ľudia na výskum rakoviny celkovo prispeli sumou 68 tisíc €. Nadácia Výskum rakoviny za vyzbierané peniaze zakúpila unikátny diagnostický prístroj pyrosekvenátor pre Ústav experimentálnej onkológie SAV. ,,Na Slovensku každú štvrťhodinu pribudne jeden onkologický pacient a počet onkologických ochorení neustále rastie. Ročne ochorie na rakovinu až vyše 25 - tisíc ľudí a zomrie okolo 12 - tisíc pacientov. Sú to vysoké čísla, preto výskum rakoviny a jeho podpora stále viac naberá na dôležitosti,“ povedala prezidentka Nadácie Výskum rakoviny Margita Klobušická.

     


    Fotografia z tlacovej konferencie

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s. vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 98 obchodov - 5 obchodných domov, 11 Expresov, 54 hypermarketov, z toho 3 Extra, 28 supermarketov a 16 čerpacích staníc. So svojimi vyše 8400 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi to najlepšie a stať sa obchodom pre všetkých.
    Tesco aktívne prispieva aj k zdravšiemu životu Slovákov. Pred štyrmi rokmi vyhlásila spoločnosť Tesco Stores SR projekt Plán zodpovedného susedstva s cieľom chrániť životné prostredie a podporovať zdravý životný štýl. Vo svojich obchodoch ponúka vlastné značky podporujúce zdravé stravovanie a zdravý životný štýl Tesco Healthy Living s nižším obsahom tuku a soli a jeho novú verziu Tesco Light Choices, ako aj výrobky v kvalite bio Tesco Organic. Aby ľudia športovali aj doma, Tesco uviedlo vlastnú značku športových náčiní Tesco One Body. Tesco ako jeden z prvých reťazcov zaviedol na potravinách jednoduchšie nutričné značenie, ktoré majú na všetkých obaloch tovarov vlastnej značky.