icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Za 15 rokov Tesco zmenilo nakupovanie na Slovensku

    16.6.2011 13:41:00 | Korporátna

    Bratislava, 16. júna 2011 – Spoločnosť Tesco Stores SR si pripomína 15. výročie pôsobenia na slovenskom trhu. Už v čase vstupu v roku 1996 bolo Tesco najväčším maloobchodným reťazcom a významným zahraničným investorom. Tesco sa postupne prepracovalo na pozíciu lídra v maloobchodnom segmente a na lídra v inováciách pre zákazníkov. Sieť siedmich obchodných domov, ktoré Tesco prevzalo od predchádzajúceho vlastníka Kmart, sa rozrástla na dnešných 99 obchodov a stý obchod bude otvorený ešte tento mesiac.

    „To, čo sme za 15 rokov videli, je veľmi zaujímavý príbeh. Sme radi, že sme ako silná medzinárodná spoločnosť mohli pomáhať skvalitniť štandardy nakupovania na Slovensku“, povedal pri tejto príležitosti John Christie, generálny riaditeľ spoločnosti Tesco Stores SR a dodal, “podarilo sa nám veľa a to je pre nás silná motivácia pokračovať ďalej, naši zákazníci si to zaslúžia“.

    Počas 15. rokov Tesco prinieslo na Slovensko veľké množstvo noviniek a inovácií. Mnohé z nich radikálne zmenili nákupné zvyklosti a skvalitnili nakupovanie miliónov Slovákov.

    Tesco investovalo nielen do nových obchodov a ich rôznych formátov, ale aj do moderných distribučných skladov, do čerpacích staníc, do obchodných galérií, do nových služieb, zavádzalo nový spôsob predaja, šírku sortimentu, ponuku podľa sezón. Základnou filozofiou Tesca je ponúknuť zákazníkovi vysokú kvalitu za výbornú cenu. Zákazník je vždy na prvom mieste a nikto sa oň nestará lepšie, ako my.

    Inovácie, ktoré Tesco na Slovensko prinieslo:

    • prvý hypermarket na Slovensku v Nitre
    • dlhý čas predaja, nonstop predaj a nedeľný predaj
    • veľké parkoviská zadarmo, vyhradené parkovacie miesta pre rodiny s deťmi
    • centrum služieb zákazníkov
    • skenery na overovanie ceny
    • doplnkový predaj a služby na móle
    • nové promočné aktivity ako Dni mlieka, Dni vína
    • módne prehliadky aj priamo na predajnej ploche
    • možnosť vrátenia tovaru bez uvedenia dôvodu
    • cenové programy:
               o akciové ceny v ponukovom letáku
               o Trvalo nízke ceny
               o Týždenná kontrola cien 10 000 výrobkov
               o Nové značky za nízke ceny
               o Garancia najnižšej ceny v meste
               o Hit mesiaca
               o zimné a letné výpredaje
    • bezbariérový vstup
    • výsadba zelene okolo obchodov
    • nové pracovné príležitosti
    • centralizovaná distribúcia, ktorá šetrí životné prostredie, zjednodušuje komunikáciu s dodávateľom a umožňuje kontrolu kvality potravín
    • ponukový leták s výraznými akciovými cenami, tematické katalógy, katalógy pre gurmánov, o móde, pre deti,...
    • vernostný program Clubcard
    • zelené body Clubcard za ochranu životného prostredia
    • rozložiteľné a ekologické tašky
    • samoobslužné pokladne
    • služby na predajnej ploche – lekáreň, optika, fotoshop, kaviareň
    • výrobky vlastnej značky
    • kratšie čakanie v rade pri pokladni prostredníctvom projektu U nás v rade nečakáte
    • Tesco mobile
    • nízko energetický drevený obchod v Rajci
    • plán zodpovedného susedstva
    • podpora neziskových organizácií – verejné finančné zbierky v Tesco obchodoch
    • Beh pre život s vyše 27 tisíc účastníkmi za štyri roky a vyše 160 tisíc euro vyzbieraných na výskum rakoviny

    Tesco v číslach:

    • Vstup na Slovensko v roku 1996 – 7 obchodných domov
    • Jún 2011 – 99 obchodov
    • Predajná plocha 300 000 m2
    • Počet zamestnancov 8 800
    • Najpredávanejšie výrobky sú: rožok, Tesco výhodný nákup mlieko 1l 1,5 %, žemľa, banány Tesco kurča chladené, cereálna kaiserka, paradajky, chlieb voľný
    • Z jedného formátu /obchodný dom/ sa rozrástlo na ďalších päť formátov – supermarket, hypermarket, Extra, Expres, My
    • Týždenne v Tescu nakupujú vyše dva milióny zákazníkov

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 99 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 12 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 28 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.

    Tesco míľniky – fakty a fotografie: