icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Tri nadácie spojili sily. Žiakov ZŠ budú učiť, ako sa stravovať a žiť zdravšie

    6.10.2014 14:06:54 | Spoločenská zodpovednosť

    Bratislava 23. septembra 2014 – Výťažok zo siedmeho Tesco Behu pre život putuje na prevenciu proti detskej obezite. Od októbra štartuje edukatívny projekt „Srdce plné zdravia“ pre žiakov druhého stupňa 25 základných škôl na Slovensku. Projekt spúšťa Nadácia Tesco spolu so Slovenskou nadáciou srdca a s Nadáciou pre deti Slovenska. Potrebné financie zabezpečili účastníci Tesco Behu pre život, ktorí na prevenciu pred srdcovo-cievnymi ochoreniami detí prispeli sumou 55 635 eur.

    „Sme to, čo jeme. Sám mám deti a uvedomujem si, že strážiť ich jedálny lístok je nevyhnutné a zásadné pre ich zdravý vývin. Preto sme sa rozhodli realizovať projekt Srdce plné zdravia s cieľom vštepiť deťom zásady zdravého stravovania. Sme presvedčení, že aj vďaka tomu dokážeme zmeniť veci k lepšiemu,“ hovorí Michal Dyttert, správca Nadácie Tesco.

    Žiaci každej zo základných škôl zapojených do roadshow Srdce plné zdravia sa dozvedia, ako by sa mali starať o svoje zdravie a prečo je dôležité dodržiavať správnu životosprávu. Odborní garanti na nich budú apelovať, že fajčenie a obezita sú najvážnejšími rizikovými faktormi pri vzniku kardiovaskulárnych ochorení. Roadshow sa začína 1. októbra a potrvá do 30. novembra 2014.

    „Každé desiate dieťa na Slovensku má obezitu a každé piate nadváhu. Obezita sa tak už aj u nás stáva najvýznamnejšou chorobou u detí a u adolescentov. Aj to budú zdôrazňovať odborníci v rámci pripraveného programu. Na nafukovacom modeli 3D srdca deťom vysvetlia, ako funguje a čo potrebuje na správny vývoj a fungovanie,“ vysvetľuje doc. MUDr. Gabriel Kamenský, správca Slovenskej nadácie srdca.

    Novinkou projektu Srdce plné zdravia je najmä priama interakcia s mladými ľuďmi a ich vzdelávanie v oblasti starostlivosti a prevencie srdcových ochorení a obezity, ktoré sú veľkým strašiakom pre čoraz mladšie vekové skupiny. Iba desať percent slovenskej populácie nemá žiaden rizikový faktor vzniku týchto ochorení.

    „Dôležitou súčasťou projektu je téma zdravého stravovania,. To ide ruka v ruke so zdravým vývinom detí. Pre deti máme v rámci roadshow pripravené malé občerstvenie. Našou úlohou bude vysvetliť im, ako by mal vyzerať ideálny jedálny lístok. Dostanú od nás tipy na ľahké večere a vysvetlíme im, koľko pohybovej aktivity treba vykonať napríklad po vypití 1 dl sladeného nápoja,“ vysvetľuje Michal Jakubčo, PR manažér Nadácie pre deti Slovenska.

    Financie na zabezpečenie roadshow zaistili účastníci siedmeho Tesco Behu pre život, jedného z najväčších celoslovenských športovo-charitatívnych podujatí. V šiestich mestách sa tento rok na štartovú čiaru postavilo celkovo 13 056 ľudí. Na prevenciu detskej obezity sa tak podarilo vyzbierať 55 635 eur.

    Program roadshow Srdce plné zdravia:

    - Možnosť dať si odmerať krvný tlak, BMI index, hladinu cukru a cholesterolu a tiež EKG. 

    - Prezentácia lekára na tému starostlivosti o svoje zdravie. Lekár zároveň žiakom vysvetlí, čo znamenajú namerané hodnoty. V prípade, že sú hraničné, žiaci dostanú odporúčanie, čo by mali urobiť, aby tento stav zlepšili.

     

    - Ukážky zdravého stravovania; vysvetlenie princípu príjem/výdaj kalórií.

     - Rozdávanie brožúr o zdravom životnom štýle a malých motivačných darčekov.

    Tesco pôsobí na Slovensku už 18 rokov. Za ten čas sa stalo synonymom moderného maloobchodu, priekopníkom multikanálového predaja a dlhodobým partnerom slovenských dodávateľov. V súčasnosti Tesco prevádzkuje 154 obchodov najrôznejších formátov, 18 čerpacích staníc, ale aj služby Tesco Potraviny domov a Tesco Mobile. Po celom Slovensku zamestnáva 10 000 ľudí a je druhým najväčším súkromným zamestnávateľom v krajine. Neustále inovuje svoju ponuku. Zákazníkom ponúka aj široký výber privátnych výrobkov pod značkou Tesco, ale tiež značku potravín pre deti Vitakids alebo tradičné slovenské výrobky pod značkou Tesco Pravá chuť. Viac o spoločnosti nájdete na www.tescoslovensko.sk.