icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Tesco vďaka zákazníkom zredukovalo plastové tašky o 80%!

    19.7.2017 15:52:52 | Spoločenská zodpovednosť

    Bratislava, 22. apríla 2017 -  Podľa štatistických údajov, každý človek na Slovensku použije ročne viac ako 500* plastových tašiek a 90 % týchto tašiek sa použije iba raz. Pričom rozloženie jednej tašky trvá viac ako 100 rokov. Spoločnosť Tesco už preto v roku 2013 symbolicky spoplatnilo igelitové tašky vo svojich obchodoch a zredukovala tak ich predaj o 80%. „Podobnú vec sme zaviedli v januári tohto roka aj pri službe Tesco Potraviny domov, kde sme zákazníkom dali na výber, aby si zvolili, či chcú alebo nie, mať zabalený nákup v plastových taškách,“ povedal hovorca Tesca Martin Krajčovič. Dokonca sa im množia reakcie od zákazníkov, že tak ako sú na výber alternatívne tašky v obchodoch, tak by chceli mať takúto možnosť aj pri nákupe potravín online. „Z tohto dôvodu sa od júna 2017 rozširuje ponuka alternatívnych tašiek, ktorá bude zahŕňať tašky organic, taktiež tašky z juty, papiera, bavlny, polypropylénu či skladacie tašky z polyesteru,“ povedal Krajčovič.
    Po zohľadnení environmentálnych aspektov spoločnosť Tesco od januára 2017 doručuje v taškách iba tie produkty, pri ktorých takéto balenie vyžadujú hygienické normy, najmä v prípade mäsových výrobkov, voľnej zeleniny a ovocia, výrobkov z lahôdkového pultu a chemických výrobkov. Pri ostatných produktoch je len na zákazníkovi, či si zvolí doručenie v plastových taškách alebo nie. „Len pár mesiacov ukázalo úžasné výsledky, keďže aj pri službe Potraviny domov prišlo k úspore až 80% plastových tašiek. Máme výborných zákazníkov a vďaka nim šetríme životné prostredie a aj takto sa pridávame k oslavám dnešného Dňa Zeme,“ dodal hovorca spoločnosti Tesco Martin Krajčovič.

    *Zdrojom štatistických údajov (okrem tých, ktoré sa týkajú zákazníkov Tesca) je štúdia, ktorej autorom je Dalia Karlaité: The importance of responsible production and consumption to overcome the plastic paradox (Význam zodpovednej výroby a spotreby pri prekonávaní plastového paradoxu): http://stics.mruni.eu/wp-content/uploads/2016/07/STICS_2016_4_151-163.pdf