icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Tesco stráži kvalitu melónov

    27.7.2011 13:28:00 | Produkty, Služby, Ceny
    Bratislava, 27. júl 2011 – Tesco ponúka melóny len najvyššej kvality. V jeho obchodoch sa predávajú obrovské množstvá vodových melónov. Za brány distribučného skladu pre čerstvé potraviny v Beckove sa k dnenému dňu nedostalo 24 ton, čo predstavuje púhe 1 % z doterajšiho predaja. Zamietnuté dyne boli z Macedónska a nespĺňali štandardy najvyššej kvality z hľadiska čerstvosti, farebnosti dužiny a cukornatosti. Tesco patrí k najvačším predajcom melónov na Slovensku, počas tohtoročnej sezóny ich dováža z 9 krajín Európy, prednej Ázie a severnej Afriky, produkciu zo Slovenska nevynímajúc. Domáca produkcia predstavuje 30 %, zvyšných 70 % je zo zahraničia.

    „Kvalita výrobkov ponúkaných v Tesco sieti je našou prioritou. Naše štandardy kvality sú veľmi vysoké, vedia o tom aj dodávatelia, preto nám zabezpečujú len najkvalitnejšie kúsky ovocia. To jedno percento vráteného tovaru považujeme za zanedbateľné voči celkovému objemu predaných melónov“, vysvetľuje Maroš Mego, technický manažér spoločnosti Tesco Stores SR.

    Kontrolóri v sklade v Beckove sú ako jastraby...
    Keď príde kamión s melónmi najskôr sa skontroluje značenie – teda či na štítkoch sú všetky požadované informácie – názov produktu, meno a adresa dodávateľa, krajina pôvodu, čistá váha, počet kartónov, minimálna a maximálna hmotnosť, dokedy možno vystavovať výrobok, vysledovateľnosť tovaru a šarža.

    Potom nasledujú merania. „Kontrola kvality sa robí z každej dodávky, teda z každého kamiónu, ktorý k nám privezie tovar“, poznamenáva Mego.

    Meranie teploty sa robí vpichovým teplomerom. Senzoricky sa takto skontroluje zvyčajne štvrtina boxov, v ktorých je tovar. Teplota melónov nesmie byť pod 5 a nad 30 stupňov celzia. „Sledujeme, či v melónoch nie je hniloba, pleseň, praskliny, nečistota, zemina a podobne. Z 56 boxov, ktoré sú v kamióne s tovarom, skontrolujeme náhodným výberom takmer každý tretí box, spolu 15 boxov“, reportuje Maroš Mego. A náhodným spôsobom sa vyberú 2 – 3 kusy z 8-mich boxov. Melóny sa rozkrájajú a skontroluje sa farba ich dužiny a chuť. Potom sa zmeria obsah cukru, ktorý nesmie byť pod 9 brixov.

    „Zámerom našich kontrolórov nie je odmietnuť tovar za každú cenu, ale prekontrolovať ho tak detailne a z mnohých aspektov, aby sme si boli stopercentne istí, že sa k zákazníkovi dostane len kvalitné ovocie“, uzatvára Maroš Mego.

    V Beckova melóny prestupujú do ďalších kamiónov...
    V Beckove sa melóny dlho „neohrejú“. Okamžite sa po vstupe pripravujú na distribúciu do jednotlivých obchodov tak, aby čas od zberu z poľa k zákazníkovi nepresiahol 24 hodín - ak sú od slovenskej firmy a do 48 hodín - ak z dovozu. To sa už melóny vezú v kamiónoch s logom Tesco....


    Fakty o predaji melónov v sieti Tesco obchodov:

    • Tesco prísne kontroluje kvalitu vodových melónov /=červených dýň/
    • Sezóna vodových melónov je od začiatku júna do začiatku septembra, t.j. 3 mesiace
    • Tesco patrí k najväčším predajcom červených dýň na Slovensku
    • Doposiaľ sa počas tohtoročnej sezóny v Tesco obchodoch predalo 120 kamiónov červených dýň, z toho len 1 % neprešlo rukami kontrolórov v distribučnom sklade v Beckove
    • 30 % objemu melónov v ponuke Tesco siete je z domácej produkcie od firmy Vitazel a 70 % zo zahraničia
    • V súčasnosti Tesco ponúka melóny zo Slovenska, Maďarska a Talianska. V rámci sezóny ide o dovoz aj Turecka, Grécka, Macedónska, Jordánska, Egyptu a Maroka – celkovo z 9 krajín

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 101 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 13 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 29 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých