icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    TESCO STORES SR vytvorilo viac ako 500 pracovných miest a investovalo do nových obchodov a inovácií

    23.4.2013 22:00:00 | Korporátna

    Bratislava, 24. apríl 2013 – Spoločnosť TESCO STORES SR, a.s. rástla i počas uplynulého finančného roka (1. 3. 2012 - 28. 2. 2013), keď otvorila 16 nových prevádzok a 1 čerpaciu stanicu a vytvorila viac ako 500 nových pracovných miest. Počet zamestnancov tak prvýkrát prekročil hranicu 10 000. Spoločnosť dosiahla tržby 1,371 miliardy eur bez DPH. V porovnaní s minulým obdobím predstavuje nárast tržieb s DPH 6% (vrátane tržieb z novootvorených prevádzok).

    Zhodnotenie minulého finančného roka

    Spoločnosť TESCO STORES SR, a. s. za minulý fin. rok, trvajúci od 1.3.2012 do 28.2.2013 dosiahla tržby 1,371 miliardy eur bez DPH.  V porovnaní s minulým rokom tak nárast tržieb s DPH predstavuje  6% (vrátane tržieb novootvorených prevádzok). Nárast je výsledkom dobre nastavenej ponuky pre zákazníkov v kombinácii s otváraním nových prevádzok. V minulom fin. roku TESCO STORES SR investovalo do svojich prevádzok a otvorilo štyri hypermarkety, šesť supermarketov a šesť expresov ako aj jednu čerpaciu stanicu. Celkovo tak reťazcu pribudlo viac ako 18 tisíc m² predajnej plochy. Rovnako sieť investovala do už existujúcich prevádzok.

    Tesco posilnilo minulý rok svoju pozíciu lídra v inováciách, keď zaviedlo službu Tesco Potraviny domov. Služba bola spustená v Bratislave a okolí a po veľmi krátkom čase sa ukázala byť schopnou získať veľa pravidelných zákazníkov a generovať zaujímavé tržby. Vďaka tejto službe Tesco získalo i ocenenie Via Bona 2012 ako prozákaznícky orientovaná spoločnosť.

    Počet zamestnancov stúpol o viac ako 500 a prekročil tak hranicu 10 000. Spoločnosť si tak upevnila pozíciu druhého najväčšieho súkromného zamestnávateľa na Slovensku. Až polovica novovytvorených miest je v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou.

    Počas minulého roka sa zároveň zhoršovali ekonomické podmienky na jednotlivých európskych trhoch. Spotrebitelia čelili kombinácii úsporných opatrení, rastúcej nezamestnanosti a vysokej  inflácii, čo sa v slabšej intenzite prejavilo i na Slovensku. Zmeny v slovenskom zákonníku práce, v daniach pre právnické osoby a v systéme odvodov vyústili do rastúcej nezamestnanosti, čo vytvorilo tlak na výdavky zákazníkov. Napriek tomu Tesco bolo schopné vytvoriť atraktívnu ponuku pre svojich zákazníkov. Vhodná kombinácia akcií pre zákazníkov a otvárania nových prevádzok či služieb umožnila spoločnosti TESCO STORES SR udržať nárast tržieb.

    Plány na nasledujúci rok

    Rovnako ako minulý rok plánuje TESCO STORES SR, a.s. otvárať nové prevádzky, predovšetkým formátov expres  a vytvoriť v nich nové pracovné miesta.

    Nové prevádzky budeme starostlivo zvažovať a sústredíme sa na správny rozsah ponúkaných produktov v tých správnych lokalitách, tak pri už existujúcich ako aj pri nových obchodoch.

    "Budeme plniť očakávania našich zákazníkov, ktorí chcú nakupovať v menších a pohodlnejších formátoch predajní. Zároveň sa im pokúsime ponúknuť ďalšie spôsoby nakupovania - hlavne cez online kanál. Táto cesta sa nám ukázala byť správna v Bratislave, kde sme uviedli službu Tesco Potraviny domov a naši zákazníci si želajú jej rozšírenie aj do ďalších regiónov," podotýka Martin Dlouhý, generálny riaditeľ, TESCO STORES SR, a.s.

    Práve službu Tesco Potraviny domov spoločnosť plánuje v tomto roku rozšíriť o ponuku „Klikni & vyzdvihni". Teda zákazník si spraví nákupný zoznam na internete a pripravený tovar si sám autom vyzdvihne pri obchode Tesco. Špeciálnu kapitolu predstavuje i prepojenie výhod pre používateľov Clubcard s telefonovaním prostredníctvom operátora Tesco Mobile.

    Tesco vo finančnom roku 2012/2013:

    • Dosiahlo tržby 1,371 miliardy eur bez DPH
    • Otvorilo 16 nových prevádzok a rozšírilo predajnú plochu o 18 000 m² (štyri hypermarkety, šesť supermarketov, šesť expresov) a rekonštruovalo prevádzky v Košiciach, Lučenci, Komárne a Žiline.
    • Vytvorilo viac ako 500 nových pracovných miest, čím počet zamestnancov prekročil 10 000
    • Investovalo do kvality, skontrolovalo celkovo 2,6 milióna kg tovarov.
    • Úspešne spustilo službu Tesco Potraviny domov.
    • Počet zákazníkov Tesco mobile vzrástol
    • Nadácia Tesco podporila aktivity za 216 600 eur, tiež sme pomohli našich charitatívnym partnerom vyzbierať či už individuálne alebo v spolupráci s nami ďalších  339 000 eur.

    Tesco vo finančnom roku 2013/2014:

    • Plánuje naďalej otvárať nové obchody a zrekonštruovať ďalšie prevádzky
    • Bude posilňovať spoluprácu so strednými odbornými školami vytvárať príležitosti pre mladých ľudí
    • Zameria sa na hodnotu za peniaze, či ponuku čerstvých potravín
    • Budeme investovať do obchodov, aby sme mali správnu ponuku tovaru v správnej lokalite
    • Ako prvý maloobchod na trhu robíme proaktívne online databázu výsledkov testov DNA
    • Bude naďalej podporovať slovenských výrobcov
    • Službu Tesco Potraviny domov rozšíri i do ďalších miest a pridá možnosť „Klikni & vyzdvihni"
    • Poskytne ešte viac výhod držiteľom karty Clubcard
    • Pre členov Club Card s predplatenými kartami Tesco Mobile predstavuje dvojnásobný kredit a volania zadarmo v rámci vlastnej siete


    Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s.
    , člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 136 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 28 expresov, 62 hypermarketov, z toho 8 Extra, 41 supermarketov a 18 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. V roku 2012 spustila i unikátnu službu Tesco Potraviny domov. So svojimi 10 000 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.