icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Tesco Stores SR pokračovalo v investovaní na Slovensku – nové pracovné pozície, obchody a inovácie

    18.4.2012 10:43:00 | Korporátna
    Bratislava, 18. apríl 2012 – Spoločnosť Tesco Stores SR v minulom roku opäť rástla a to vo viacerých oblastiach. Tesco, ktoré je druhým najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku, v uplynulom roku vytvorilo 1 086 pracovných miest, čo je historicky najviac od vstupu na slovenský trh. Spoločnosť investovala do prevádzok a otvorila 23 nových obchodov. Tesco Stores SR sa podarilo vďaka inováciám a vhodne zvolenej ponuke docieliť zvýšenie počtu platiacich zákazníkov a medziročný rast tržieb (vrátane DPH) o 12%. Polovicu z tohto nárastu tvorili tržby nových prevádzok.

    Aj napriek tomu, že spoločnosť Tesco Stores SR dosiahla za minulý rok rast vo viacerých oblastiach, hodnotí uplynulý rok ako náročný. Situácia v eurozóne, ako aj predčasné voľby na Slovensku vyvolali u spotrebiteľov neistotu, ktorá sa prejavila opatrnosťou v spotrebiteľskom správaní. Spoločnosť napriek tomu v minulom roku významne investovala a otvorila 23 nových obchodov, z toho 4 hypermarkety, 7 supermarektov a 12 Expresov a vytvorila 1 086 nových pracovných miest. Celková hodnota investícii za rok 2011 výrazne prevýšila zisk spoločnosti. Od svojho vstupu na trhu v roku 1996 Tesco Stores už preinvestovalo na Slovensku 1,2 miliardy eur a to bez akýchkoľvek daňových úľav či finančných dotácii od vlády. Vďaka inováciám a správne zvolenej ponuke sa podarilo spoločnosti dosiahnuť v roku 2011 tržby v hodnote 1,3 mld. eur (bez DPH). Medziročný nárast tržieb (vrátane DPH) predstavoval 12%. Polovica z tohto nárastu však pripadala na tržby novootvorených prevádzok.

    Tesco Stores SR očakáva nasledujúci rok v slovenskom maloobchode zvyšujúcu sa konkurenciu ako aj pokračovanie trendu opatrného správania sa spotrebiteľov. Napriek pretrvávajúcej neistote má Tesco zámer pokračovať v investíciách aj v nasledujúcom roku. Pre ďalšie plány spoločnosti bude zásadná stabilita ekonomického a legislatívneho prostredia.

    „Plánujeme pokračovať podobným tempom ako v predchádzajúcich rokoch a chceme otvoriť viac ako 20 nových obchodov a vytvoriť 700 nových pracovných miest v rôznych lokalitách Slovenska, vrátane oblastí s vysokou nezamestnanosťou.,“ vyhlásil na margo aktuálnych plánov generálny riaditeľ Stefan De Loecker.

    Okrem investície do nových obchodov spoločnosť plánuje spustiť tento rok aj internetový predaj.

    Rok 2011 vo faktoch a číslach

    • Tesco vlani predstavilo doposiaľ najsilnejší program otvárania nových predajní. Otvorilo 23 nových obchodov: 4 hypermarkety, 7 supermarketov, 12 Expresov.
    • Spoločnosť otvorila prvý obchod formátu Extra na východnom Slovensku – v Spišskej Novej Vsi.
    • Z dlhodobého horizontu vykázali veľký potenciál menšie formáty – Expresy. Minulý rok bola otvorená prvá prevádzka Expres mimo Bratislavy a to v Banskej Bystrici a prvý Expres na dedine v Pate.
    • Rekonštrukciou prešli aj viaceré existujúce prevádzky napríklad v Topoľčanoch a vo Vrábľoch.
    • Tesco pomohlo znižovať zákazníkom životné náklady - Tesco inflácia bola 0,6 % voči 3,8 % indexu spotrebiteľských cien
    • Tesco vytvorilo 1086 pracovných miest
    • Spoločnosť investovala do ďalšieho rozvoja a vzdelávania svojich zamestnancov. 1 z 10 zamestnancov bol zaradený do niektorého z rozvojových programov.
    • Vďaka inováciám a vhodne zvolenej ponuke sa podarilo zvýšiť počet platiacich zákazníkov, ktorí prispeli k celkovým priaznivým ekonomickým výsledkom. Tesco ich týždenne obslúžilo viac ako dva milióny
    • Spoločnosť dosiahla tržby v hodnote 1,3 mld. eur (bez DPH). Nárast tržieb (vrátane DPH) dosiahol 12%
    • V roku 2011 sa darilo aj vernostnému programu Clubcard. Počet členov sa zvýšil o 17 % na 1,15 milióna. Účasť lojálneho programu na predaji predstavuje 70 %. Vlani Tesco zaslalo naspäť zákazníkom sumu vo výške 10,4 milióna euro, čo je doposiaľ historicky najviac
    • Vďaka Zeleným bodom Clubcard, ktorými Tesco viedlo svojich zákazníkov k aktívnej ochrane životného prostredia, sa podarilo ušetriť viac ako 30 % igelitových tašiek
    • Tesco zaviedlo ďalšie inovácie šetriace energie. Uhlíková stopa nových predajní sa znížila o 40 % a v existujúcich predajniach sa znížila o 2 % v porovnaní s východiskovou hodnotou v roku 2006. Emisie v distribúcii klesli o 13 % oproti minulému roku
    • Tesco v súčasnosti recykluje 62 % všetkého odpadu
    • Darilo sa aj službe Tesco mobile. Počet jej zákazníkov sa zdvojnásobil na viac ako 58 000
    • Tesco ešte viac posilnilo oblasť spoločenskej zodpovednosti. Spolu s partnermi venovalo neziskovým organizáciám a komunitám vyše 476 000 €. Projekt Beh pre život zaznamenal najúspešnejší ročník vo svojej histórii. Zúčastnilo sa ho vyše 12 000 bežcov a na pomoc Nadácii Výskum rakoviny sa vyzbierala rekordná suma 70 000 €


    Plány na rok 2012 vo faktoch a číslach

    • Spoločnosť plánuje otvoriť viac ako 20 nových obchodov. Zastúpené budú všetky formáty: hypermarket, supermarket aj Expres.
    • Tesco Stores SR plánuje rekonštrukciu HM Tesco Košice na Extra a tiež rekonštrukciu existujúcich obchodov
    • V roku 2012 uvedie spoločnosť novú službu - predaj cez internet
    • Tesco Stores SR plánuje vytvoriť 700 nových pracovných miest, dosiahnuť ešte vyššiu spokojnosť zamestnancov a ďalej investovať do ich vzdelávania
    • Tesco Stores SR sa aj naďalej zameria na cenu a bude znižovať infláciu
    • Čerstvé potraviny – ovocie a zelenina a mäso budú aj naďalej prioritou
    • Spoločnosť silnejšie podporí slovenské výrobky vo svojich obchodoch
    • Tesco Dodávateľská Akadémia podporí ďalšie skupiny dodávateľov a dá im šancu dostať sa na iné trhy
    • Zákazníci sa môžu tešiť na viac výhod vernostného programu Clubcard než kedykoľvek predtým
    • Tesco Stores SR bude podporovať eko výrobky
    • Tesco Stores SR bude ďalej investovať do znižovania CO2: v nových prevádzkach plánuje zníženie CO2 o 40 %, v existujúcich o 1,5 % a v distribúcii o 3 %
    • Nadácia Tesco plánuje vyzbierať ešte viac prostriedkov v rámci Behu pre život

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 121 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 23 expresov, 58 hypermarketov, z toho 7 Extra, 35 supermarketov a 17 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 9 500 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.