icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Tesco štartuje piaty ročník Farmárskeho grantu novinkou

    18.9.2018 13:30:59 | Spoločenská zodpovednosť

    Bratislava 18. september 2018  – Farmári na celom Slovensku sa môžu zadarmo naučiť, ako  sa stať úspešným dodávateľom veľkých obchodných reťazcov. Spoločnosť Tesco totiž v septembri tohto roka štartuje už piaty ročník úspešného vzdelávania malých výrobcov potravín Farmársky grant. Program pripravuje reťazec v spolupráci s Nadáciou Tesco a Združením mladých farmárov na Slovensku. Nadácia Tesco podporí vzdelávací program sumou 80-tisíc eur.

    „Teší nás vysoký záujem slovenských farmárov a malých výrobcov potravín o vzdelávací program Farmársky grant, vďaka ktorému môžu profesijne ďalej rásť. Za predchádzajúce štyri roky sme vzdelávanie našich partnerov podporili sumou takmer 400-tisíc eur. Naším cieľom je byť dlhodobým partnerom slovenských farmárov, pomôcť im stať sa úspešnými dodávateľmi pre obchodné siete, zatraktívniť ich ponuku pre zákazníkov a pomôcť im tak uspieť v konkurencii. Tento rok sme v rámci Farmárskeho grantu pripravili jedinečnú novinku – tzv. on-site poradenstvo. Experti z rôznych oblastí poľnohospodárskej výroby poradia partnerom práve tam, kde vidia priestor na zlepšenie, a navyše priamo v ich prevádzkach,“ uviedla Veronika Bush, správkyňa Nadácie Tesco a riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku. 

    Producentom zapojeným do Farmárskeho grantu poradia v ich prevádzkach odborníci z oblasti hygieny, marketingu, cenotvorby, legislatívy či webdizajnu. Cieľom poradenstva bude upraviť a zlepšiť ich produkty vrátane balenia či marketingu tak, aby zodpovedali aktuálnym trendom na trhu a najmä očakávaniam zákazníkov.

    „Cieľom projektu bude v piatich etapách podpora malých výrobcov potravín, aby sa mohli stať úspešnými dodávateľmi pre obchodné reťazce, a tak im umožnili zvyšovať atraktivitu ich produktov z pohľadu zákazníkov. Súčasťou tohto ročníka bude okrem návštev jednotlivých fariem či výrobní aj on-site poradenstvo, ktoré nám pomôže neskôr zhodnotiť ich pokroky v rámci našej spolupráce,“  povedal Milan Jurky, predseda Združenia mladých farmárov na Slovensku – ASYF.

    V uplynulých ročníkoch  si slovenskí farmári prehlbovali vedomosti v oblastiach hygieny, bezpečnosti, kvality, technologických procesov a nových podnikateľských zručností. V rámci série teoretických aj praktických vzdelávacích aktivít sa výrobcovia dozvedeli viac informácií o možnostiach spolupráce s reťazcom, o požiadavkách na kvalitu, bezpečnosť potravín aj spôsoboch, ako budovať značku a marketing.

    Projekt celkovo prispieva k výrobe kvalitných produktov, čím napomáha vytvárať na slovenskom vidieku udržateľné pracovné miesta a tým pomáha rozvoju poľnohospodárstva na Slovensku. Do grantového programu sa môžu prihlásiť malé a stredné firmy, živnostníci, samostatne hospodáriaci roľníci, odbytové a kolektívne združenia so sídlom na Slovensku. Viac informácií na http://www.mladyfarmar.sk/node/221.