icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Tesco na Slovensku významne narástlo

    19.4.2011 11:03:00 | Korporátna
    Bratislava, 19. apríl 2011 – Silný rast zaznamenala spoločnosť Tesco Stores SR, a.s. v uplynulom finančnom roku (marec 2010 - február 2011). „Zamerali sme sa na zvyšovanie kvality služieb poskytovaných zákazníkom a na rozširovanie formátov aj siete našich obchodov. Preto sme otvorili 16 nových obchodov, v nich a tiež na centrále spoločnosti sme vytvorili 500 nových pracovných miest. Vďaka týmto investíciám a zavedeniu nových služieb sa nám podarilo zrealizovať tržby vo výške 1 171 miliónov eur (bez DPH), čo je 10,9 % nárast oproti predchádzajúcemu roku,“ skonštatoval generálny riaditeľ spoločnosti John Christie.

    V investíciách do rastu bude pritom spoločnosť pokračovať aj tento rok. „Plánujeme otvoriť 25 nových obchodov a vytvoriť 600-700 pracovných miest v rôznych mestách Slovenska. Budeme tiež pokračovať v inovovaní produktov a služieb a investíciách do ochrany životného prostredia tak, ako sú na to naši zákazníci zvyknutí,“ komentoval plány John Christie.

    Uplynulý rok bol pre Tesco na Slovensku v znamení inovácií a silného rastu. Rast počtu zákazníkov bol významným dôvodom zvýšenia tržieb. Tesco týždenne obsluhovalo vyše dva milióny zákazníkov. Vernostný program Clubcard rástol s rozširujúcou sa zákazníckou základňou. Počet členov krátko pred Vianocami prekročil hranicu jedného milióna. Tým sa tento program zaraďuje medzi najúspešnejšie vernostné systémy na Slovensku. Za minulý rok získali zákazníci Clubcard zľavy vo výške 8,29 mil. eur.

    Uplynulý rok Tesco masívne investovalo do inovácií obchodov a formátov. Začalo s prebudovávaním hypermarketov na formát Extra (Petržalka a Lamač) a vo Zvolene otvorilo prvý formát Extra postavený na zelenej lúke. Extra prináša zákazníkom ešte vyššiu úroveň služieb a kvalitnejšie štandardy v nakupovaní. Otvorilo 5 nových formátov Expres. Uviedlo nový koncept obchodného domu My s kompletnou zmenou značky obchodného domu na Kamennom námestí v Bratislave. Vo Fiľakove a Devínskej Novej Vsi otvorilo nový formát veľkosti 2.000 m2.

    Značná časť investícií smerovala do osamostatnenia sa slovenského trhu a vytvorenia samostatného manažmentu vrátane nákupného tímu pre čerstvé potraviny. Vďaka tomu sa Tesco priblížilo potrebám slovenských zákazníkov a tiež lokálnych dodávateľov.

    V minulom roku sa Tesco sústredilo na uvedenie novej služby akou je rýchly servis pri pokladniach alebo Clubcard kreditná karta. Novými službami sú v obchodoch Extra optika, lekáreň, fotoshop a telefónne služby, kde špecialisti poskytujú odborné služby a dostať tu široký sortiment výrobkov vo výhodných cenách. Minulý rok priniesol ďalšie posilňovanie značky Tesco Mobile aktivitami na získanie extra kreditu alebo nového mobilného telefónu s výraznou zľavou alebo dokonca extra výhody vyplývajúce z členstva Clubcard a Tesco Mobile.

    Tesco sa tiež sústreďovalo na uvedenie nových technológií. Ako prvý maloobchodný reťazec na Slovensku zaviedol samoobslužné pokladne. Zákazníci ich môžu využívať vo viacerých prevádzkach, napríklad v Myjave, Rimavskej Sobote, Žarnovici, Zvolene a Bratislave.

    Tesco dlhodobo presadzuje zodpovedný prístup k spoločnosti, kde pôsobí a venuje sa projektom spoločenskej zodpovednosti. Ku koncu roka 2010 založilo Nadáciu Tesco, ktorá bude flexibilnejšie pomáhať neziskovému sektoru a komunitám ako tomu bolo doposiaľ prostredníctvom Fondu Tesco. Vlani sme spolu s partnermi venovali neziskovým organizáciám a komunitám vyše 371 tisíc euro. Tretí ročník projektu Tesco beh pre život zameraný na boj proti rakovine bol veľmi úspešný. Zúčastnilo sa ho takmer 9 000 bežcov a vyzbierali vyše 68.000 euro. Spoločnosť Tesco patrila k oceneným firmám za dlhodobú podporu projektu v zamedzení dostupnosti tabakových výrobkov neplnoletým Na veku záleží. Spoločnosť Tesco získala aj titul Hlavný laureát a Cena Dar roka 2010 za zorganizovanie verejnej vianočnej finančnej zbierky Pomôžte spolu s nami v spolupráci so Slovenskou humanitnou radou. Celkový výťažok tejto zbierky predstavuje sumu 85.000 euro.

    O Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s. vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 98 obchodov. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých. Od marca 2010 sa spoločnosť osamostatnila od českého trhu. Za projekt Plán zodpovedného susedstva získala spoločnosť Tesco hlavnú cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny získala spoločnosť Tesco aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci.