icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Slovenské jahody v Tesco regáloch

    8.6.2011 13:44:00 | Produkty, Služby, Ceny
    Bratislava, 8. júna 2011 – Slovenské jahody od tohto týždňa zaraďuje do svojej ponuky dpoločnosť Tesco. S istým oneskorením spôsobeným počasím na jar tak môžeme uspokojiť očakávania zákazníkov milujúcich toto chutné ovocie z domácej produkcie. Od začiatku týždňa sa začalo so zberom jahôd na viacerých miestach západného a južného Slovenska, aby sa v priebehu 24 až 36 hodín dostali priamo k zákazníkovi v Tesco obchodoch po celom Slovensku. Čerstvo voňajúce jahody majú zákazníci k dispozícii v štvrť a pol kilovom plastovom balení vo výbornej kvalite i cene a so slovenskou vlajkou na etikete s odkazom Zdravé domáce ovocie. Ich dodávateľmi súspoločnosti Boni Fructi spol. s.r.o Dunajská Lužná a VITA ZEL & Company spol. s r.o. Marcelová. Predpokladá sa, že dodávka presiahne 9 ton jahôd do konca sezóny jahôd.

    „Sme veľmi radi, že môžeme jahody ponúknuť aj z domácej produkcie od našich osvedčených dodávateľov a to i napriek tomu, že producenti čelili na jar nepriazni počasia, ktoré mohlo ohroziť kvantitu i kvalitu úrody a práve kvalita produkcie je z hľadiska Tesco štandardou prioritou“, povedal pri tejto príležitosti David Matejov, komerčný manažér pre zeleninu a pečivo spoločnosti Tesco Stores SR.

    Skôr než sa jahody dostanú do obchodu...
    Je šesť hodín ráno, na jahodové rozľahlé pole v Ostraticiach prichádzajú profesionálni zberači. Každý dostane svoj rad jahôd, ktoré pred kontaktom so zemou chráni slama. A tá je všade okolo. Zbierajú najzrelšie plody odrody Elfanta, Darcelect a Cleri červenej alebo ružovej farby priamo do plastových kelímkov príslušnej gramáže, tie potom ukladajú do debničiek, ktoré sa zhromažďujú na malé vozíky. Treba sa ponáhľať, slnko ide vysoko, je 12. hodín na poludnie, zber sa končí. Počas vrcholu sezóny sa zvyknú oberať jahody aj večer od 17-tej do 20-tej hodiny. Postup je rovnaký či na poli v Ostraticiach, Veselom pri Piešťanoch alebo Dvoroch nad Žitavou.

    „Sezóna býva krátka, trvá len tri týždne, v prípade jahôd je to doslova boj s časom“, komentuje František Stareček z firmy Boni Fructi a pokračuje, “podstatné je čo najskôr dostať jahody z poľa a rýchlo ich schladiť na 2 stupne, vtedy ich trvanlivosť je optimálna. Aj preto nezbierame jahody popoludní, keď je pole najviac rozpálené“.

    Jahody však podliehajú prísnym štandardom Tesco kvality. V sklade Boni Fructi sa kelímky s jahodami dostávajú na váhu, sleduje sa ich farba, mechanické poškodenie a kalibrácia. Ak sú v plaste všetky jahody „OK“, plast sa zakryje, vloží do debničky a debničky do chladiaceho auta, ktoré smeruje do neďalekého distribučného skladu v Beckove alebo do vzdialeného pri Prešove.

    Tesco sklady nekvalitné výrobky nepreberú - aj jahody sa „trasú“, či sa im tam zapáčia...!
    Zuzana Betáková, technická manažérka spoločnosti Tesco je, pokiaľ ide o kvalitu, neoblomná. Skôr než príde prvá várka jahôd pred brány Beckova či Prešova, vyberie sa radšej k dodávateľovi priamo na jahodové polia, aby zhodnotila aktuálny stav z hľadiska kvality. Jej náročným hodnotením prešli obaja dodávatelia. Takže teraz môže prísť prvá várka jahôd pred brány Beckova...

    „U jahôd kontrolujeme parametre, ktoré sú stanovené technickou špecifikáciou. Najskôr teplotu, označenie produktu a hmotnosť spotrebiteľského balenia. Napríklad teplota v čase príjmu do nášho skladu by mala mať v jadre jahody od 1°C do 10°C“, hovorí Zuzana Betáková z Tesca.

    Keď jahody prešli prvým testovaním, nasleduje ďalšie. Dajme opäť slovo Zuzane Betákovej: „Ide o ďalšie hodnotenie kvalitatívnych požiadaviek – kontrolujeme farbu jahôd od svetlo červenej po tmavo červenú, pričom červená farba musí byť na 90% povrchu plodu, jahody vo vaničke musia byť vykalibrované, čerstvé, zdravé, teda bez chorôb, bez cudzej chuti a zápachu, bez cudzích telies, bez škodcov. Posudzujeme výskyt hniloby a plesne, mokrých a suchých otlakov, mechanického poškodenia, veľkosť plodov – v najširšom mieste jahody musí byť priemer minimálne 25mm.“

    Jahody, ktoré nedostali „zelenú“...
    Minulý mesiac, keď boli v ponuke jahody zo zahraničia, neprešlo požadovanými kritériami kvality 2 912 kg dodávok. „Nároky na kvalitu sú rovnaké bez ohľadu na krajinu pôvodu. Pokiaľ ide o slovenské, zatiaľ by sme mohli hovoriť len o mizivom percente, ktoré neprešlo našou kontrolou. Naši zákazníci sa môžu spoľahnúť, že jahody aj z domácej produkcie budú mať v ponuke v tej najlepšej kvalite a navyše tie naše aj výborne voňajú“, uzatvára Zuzana Betáková za Tesco.

    Fakty v kocke

    • Tesco má v ponuke čerstvé, voňavé jahody od dvoch domácich dodávateľov Boni Fructi spol. s.r.o Dunajská Lužná a VITA ZEL & Company spol. s r.o. Marcelová
    • Tesco ponúkne takmer 9 ton jahôd z domácej produkcie do konca tohtoročnej sezóny jahôd
    • Kritéria kvality sú definované v náročnej Tesco špecifikácii, ktorá je rovnaká pre akékoľvek dodávky jahôd
    • Jahody z domácej produkcie sú v ponuke v štvrťkilovom balení za 1,09 € a v polkilovom balení za 1,69 €

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 98 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 11 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 28 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave - Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých. Od marca 2010 sa spoločnosť osamostatnila od českého trhu. Za projekt Plán zodpovedného susedstva získala spoločnosť Tesco hlavnú cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny získala spoločnosť Tesco aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci.