icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Rady pri pokladniach Tesco úspešne skrátilo

    20.7.2011 13:32:00 | Obchody a prevádzka
    Bratislava, 20. júla 2011 – Zákazníci sú so zavedením služby Dvaja v rade v sieti Tesco obchodov veľmi spokojní. Významne sa skrátil čas čakania pri pokladniach, pretože ak sú v rade viacerí ako dvaja zákazníci, v obchode otvoria novú pokladňu. Túto prevratnú službu vyhlásila spoločnosť Tesco formou verejného prísľubu začiatkom septembra minulého roka. Zákazníci zmenu k lepšiemu ihneď zaregistrovali a zvýšila sa ich spokojnosť, ktorá v konečnom dôsledku ovplyvňuje celkový nákupný zážitok. O pociťovaní uspokojenia zákazníkov svedčia jednak prieskumy, ktoré si Tesco dalo urobiť, jednak kontroly z radov nezainteresovaných cez agentúru náhodne vybraných zákazníkov a jednak vyjadrenia zákazníkov na panelových diskusiách. Až 81 % zákazníkov stojí v rade krátko alebo veľmi krátko a teda službu Dvaja v rade si pochvaľuje.

    „Výsledok projektu Dvaja v rade hodnotím veľmi pozitívne. Na základne spätnej väzby od zákazníkov vieme, že zmenu zaregistrovali a zvýšila sa ich spokojnosť“, hovorí Natália Šebíková, manažérka projektu spoločnosti Tesco Stores SR. Ako ďalej podčiarkuje, vyriešiť rady pri pokladniach bolo pre Tesco prioritou a praktická realizácia projektu zas prioritou každého zamestnanca obchodu v každý moment dňa. Zamestnanci sa naučili reagovať na aktuálny nápor zákazníkov pri pokladniach, školením zameraným na blokovanie prešli všetci prevádzkoví zamestnanci a pre každého nového je to súčasť vstupného školenia.

    To, že sa skrátil čas čakania pri pokladniach, si zákazníci hneď všimli. Svedčia o tom desiatky panelových diskusií v rôznych mestách naprieč Slovenskom, na ktorých o tom prítomní spontánne hovorili. „Teraz to už ide ozaj rýchlo“, tvrdili jedni. Iní zas: „Páči sa nám, že sa promptne otvárajú ďalšie pokladne“. Alebo ďalší „chválim zamestnancov Tesca, že rady odstránili“.

    Napríklad besedujúci na panelovej diskusii v Prievidzi si pochvaľovali, že v Tescu sú kratšie rady ako u konkurencie. Obdobne uvažovali zákazníci napríklad v Žiline, v Nových Zámkoch či Detve. Tam sa vyjadrili, že Tesco týmto zabodovalo hneď po otvorení obchodu, toto tu predtým nikde nikdy neexistovalo.

    Zákazníkom sa páči, že pri pokladniach sa pohybuje zamestnanec, ktorý naviguje zákazníkov k tej pokladni, pri ktorej stojí najmenej ľudí. Oceňujú tiež svetelné označovanie pokladní, ktoré sú v prevádzke. Takto sa rýchlejšie orientujú a kde je najkratší rad, tam sa postavia. Výborným pravidlom je vyhlasovanie interným rozhlasom, aby sa dostavil ďalší zamestnanec do pokladne, lebo sa niekde vytvoril rad a treba proces platenia urýchliť.

    V neposlednom rade rýchlejšiemu odbavovaniu zákazníkov napomáhajú aj samoobslužné pokladne. Tam, kde ich Tesco má, až 15 % platiacich zákazníkov využíva možnosť sám si nablokovať tovar. V súčasnosti Tesco má 108 pokladní v 21 obchodoch. Do konca roka sa toto číslo ešte zvýši - na 178 samoobslužných pokladní v 36 Tesco obchodoch. V tom prípade už vyše tretiny obchodov - teda 36 % bude mať tento moderný spôsob blokovania. Dobrou správou tiež je, že dnes samoobslužné pokladne nevyužívajú len mladí a technicky orientovaní, ale všetky vekové kategórie, dôchodcov nevynímajúc.

    Niekoľko faktov o projekte Dvaja v rade:

    • Projekt Dvaja v rade bol úspešne zavedený, zákazníci si kratší čas čakania pri pokladni ihneď všimli a priniesol im vyšší zážitok z nakupovania
    • Až 81 % zákazníkov stojí v rade krátko alebo veľmi krátko a teda službu Dvaja v rade si pochvaľuje
    • Ak v rade pri pokladni stoja dvaja zákazníci a pristúpi tretí, v obchode urobia všetko preto, aby sa otvorila nová pokladňa
    • Tesco dosahuje úspešnosť projektu o. i. nasledovnými opatreniami:
      • o pracovník pokladničnej zóny usmerňuje zákazníkov k pokladni, pri ktorej je momentálne najmenej zákazníkov
      • o pokladne, ktoré sú v prevádzke, sú svetelne označené, aby sa zákazník ľahšie orientoval
      • o pracovník centra služieb zákazníkov pozýva interným rozhlasom prevádzkového pracovníka, aby sa dostavil do pokladne, ak sa tvorí rad z troch čakajúcich pri pokladni
      • o samoobslužné pokladne význame skracujú rady pri pokladniach – až 15 % platiacich zákazníkov ich využíva. V súčasnosti má Tesco 108 samoobslužných pokladní v 21 obchodoch. Do konca roka ich bude 178 v 36 obchodoch
    • Zákazníci vnímajú skrátenie času pri pokladniach ako konkurenčnú výhodu a posilňuje to ich vernosť k Tesco značke
    • Projekt Dvaja v rade uviedla spoločnosť Tesco Stores SR formou verejného prísľubu v septembri 2010

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 100 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 12 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 29 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých