icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Predaj nekvalitnej bryndze nie je prípad Tesca

    30.6.2011 13:10:00 | Produkty, Služby, Ceny
    Bratislava, 30. júna 2011 – Len vysokokvalitnú bryndzu s minimálnym 50 % podielom ovčej hrudky predáva Tesco vo svojich obchodoch. Všetkých 7 druhov bryndze, ktoré má Tesco v súčasnosti na pultoch svojich obchodov, pochádza len od osvedčených domácich výrobcov s dlhoročnou spracovateľskou tradíciou. Tesco nepredáva žiadnu bryndzu z Poľska alebo z iných krajín. Tesco tak reaguje na sériu článkov, ktoré sa v poslednom čase objavili s tvrdením, že za nekvalitnou bryndzou stoja reťazce, čo v prípade Tesca sa nijako nezakladá na pravde. Tesco predáva dokonca Slovenskú bryndzu chránanú od Poľnohospodárskeho družstva Kluknava, ktoré na ňu získalo certifikát od EÚ.


    „Bryndza ako typický salašnícky výrobok má svoje výsadné postavenie v sieti Tesco obchodov na Slovensku medzi mliečnymi výrobkami. Veľmi nám záleží na tom, aby sme predávali len najvyššiu kvalitu“, hovorí v tejto súvislosti Ondrej Humaj, nákupca syrov spoločnosti Tesco Stores SR.

    Spomedzi siedmich druhov bryndze nájdete v Tesco obchodoch šesť balených a jednu váženú, ponúkanú pultovým spôsobom.

    Bryndza pod privátnou značkou – v súčasnosti sú to štyri druhy - má stanovenú presnú špecifikáciu, ktorú výrobca musí dodržiavať a ktorú Tesco auditori pravidelne kontrolujú. „Samozrejme, podiel ovčiny nad 50 % patrí medzi kľúčové parametre“, hovorí Humaj. Bryndzu pod Tesco značkou tiež pravidelne testujú samotní zákazníci a to anonymným spôsobom v Štúdiu kvality. Kvalitu troch ďalších značkových výrobkov v ponuke garantujú samotní dodávatelia Agrofarma Červený kameň, Liptovská mliekareň a Poľnohospodárske družstvo Kluknava.

    Ako ďalej Ondrej Humaj konštatuje, za vysokým predajom bryndze v sieti Tesco predajní, ktorý sa pohybuje v desiatkach ton mesačne a ktorý má voči predajom pred rokom napríklad za mesiac máj až 70 percentný nárast, treba predovšetkým vidieť dlhodobú stabilnú kvalitu – kvalitnú surovinu, správnu technológiu a správne zvolený pomer surovín. „Keďže bryndza je nezrejúci čerstvý syr, svoje vlastnosti si uchováva počas celej dĺžky svojej záručnej doby, t.j. čerstvá je v podstate stále. Kvalitu zjednodušene vyjadruje správny pomer surovín a podielu ovčej hrudky v sušine“, hovorí Humaj.

    Na otázku, či Tesco niekedy vrátilo bryndzu dodávateľovi, odpovedá Humaj áno, ale kvôli viac menej banálnym záležitostiam technického rázu ako posun tlače na obale. „To znamená, že naši dodávatelia dlhodobo udržujú stabilnú kvalitu bryndze v ponuke pre zákazníkov, uzatvára nákupca.

    Fakty o predaji bryndze v sieti Tesco na Slovensku:

    • Tesco predáva len vysokokvalitnú bryndzu od domácich slovenských výrobcov s požadovaným minimálnym 50 % podielom ovčiny
    • Tesco odoberá bryndzu od renomovaných spracovateľom bryndze – Agroforamy Červený Kameň, Poľnohospodárskeho družstva Kluknava a a Liptovskej mliekarne
    • Tesco má v ponuke 7 druhov bryndze – 6 balených a jednu pultovým spôsobom
    • Zo 7 druhov predávanej bryndze sú 4 druhy výrobky vlastnej značky
    • Predaj bryndze v Tesco sieti stúpa, napr. v mesiaci máji v porovnaní s rokom 2010 až o 70 %
    • Najpredávanejšou bryndzou je bryndza Tesco výhodný nákup pre dlhodobo stabilnú kvalitu ako pri chránenej bryndzi
    • Tesco má v ponuke Slovenskú bryndzu od Poľnohospodárskeho družstva Kluknava, ktoré získalo certifikát od Európskej únie
    • Tesco každoročne - ako máloktorý maloobchodný reťazec - ponúka zákazníkom v máji sezónnu májovú bryndzu, ktorá je vyrobená z čerstvého ovčieho syra a ten je vyrobený z ovčieho mlieka, ktoré bolo nadojené z oviec po prvom pasení sa na lúkach na jar

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 100 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 12 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 29 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.