icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Polročné výsledky 2013/14

    2.10.2013 13:45:00 | Korporátna

    Kľúčové informácie o Skupine

    • 1.6 mld. libier obchodný zisk – prejavil sa v ňom dobrý vývoj v UK a náročné podmienky v Európe
    • Polročná dividenda ostáva na úrovni 4.63 pence
    • Tržby boli podporené silným rastom v predaji potravín online: +13% v UK a +54% na ostatných trhoch
    • UK tržby očistené o pohonné látky boli vyššie o 1.7%, s nižším čistým príspevkom novootvorených prevádzok tak, ako bolo plánované
    • Rast tržieb z predaja potravín z obchodov otvorených najmenej 52 týždňov (LFL) v UK sa zlepšil o 1.0% v druhom štvrťroku
    • Celkové UK LFL bolo potlačené prácami na transformácii biznisu s tovarom dlhodobej spotreby pred migráciou na vyššie ziskové a vyššie rastové kategórie tovaru
    • Strategické prehodnotenie podnikania v USA sme uzavreli predajom Fresh & Easy spoločnosti Yucaipa
    • Partnerstvo s CRE umožnilo Tescu získať 20-percentný podiel v lídrovi čínskeho maloobchodu
    • Konzistentný prístup k budúcemu rastu, disciplíne pri čerpaní kapitálu a návratnosti a hotovosti

    Philip Clarke, generálny riaditeľ:

    “Napriek pokračujúcim výzvam, sme urobili ďalší pokrok pri dosahovaní našich strategických priorít. Posilnili sme podnikanie v UK, pracovali sme na upevnení nášho líderstva v multikanálovom podnikaní a pokračovali sme v disciplinovanom raste na medzinárodných trhoch.

    Naše výsledky v UK sa počas polroka posilnili, najmä v oblasti predaja potravín, v súlade s naším plánom „Vybudovať lepšie Tesco”. Viac a viac zákazníkov benefituje z lepšieho nákupného prostredia vďaka programu obnovy prevádzok, ktorý sa dostal do pohybu.

    Ďalej sme sa sústredili na to, aby sme sa stali lídrom v multikanálovom predaji. Naše tržby z predaja potravín cez internet pokračovali v dobrom výkone v celej Skupine, v súčasnosti ponúkame túto službu vo vyše 50 mestách na deviatich trhoch mimo UK.

    Náročné podmienky v maloobchode v Európe ďalej ovplyvňovali výsledky a ziskovosť podnikania v regióne. Investície, ktoré sme urobili na zlepšenie ponuky pre zákazníkov v regióne, už začali prinášať efekt a ako výsledok týchto aktivít očakávame silnejšiu druhú polovicu roka.

    Dnes sme oznámili partnerstvo s China Resources Enterprise Ltd. (CRE), aby sme vytvorili  lídra maloobchodu v najľudnatejšej krajine sveta. To, spoločne so závermi nášho strategického prehodnotenia podnikania v USA, ponúka ďalší dôkaz, že berieme vážne náš záväzok k disciplinovanému rastu na medzinárodných trhoch a, širšie chápané, náš celkový prístup k rastu a výnosom.”

    Tržby Skupiny

    Skupinové tržby, vrátane DPH, narástli o 2.0% na 35.6 mld. libier. Pri nezmenených výmenných kurzoch tržby narástli o 0.5% (vrátane pohonných látok) a 0.9% (bez pohonných látok).

    Tesco na Slovensku - kľúčové body:

    Martin Dlouhý, generálny riaditeľ  TESCO STORES SR, a.s. povedal:
    “Tento rok sme pokračovali v smerovaní k tomu, aby sme sa stali prvým skutočne multikanálovým  maloobchodníkom na Slovensku. Rozšírili sme službu Tesco Potraviny domov  a spustili službu “Klikni  & Vyzdvihni”.  Naše zameranie na poskytovanie kvalitných potravín a skvelých  služieb ako aj zlepšovanie našej existujúcej siete predajní bolo našimi zákazníkmi prijaté kladne – zákazníci nám hovoria, že sa im zmeny, ktoré sme urobili, naozaj páčia.   Napriek náročným ekonomickým podmienkam verím, že máme správny plán na to, aby sme našim zákazníkom poskytli  skvelé zážitky z nakupovania, či už online alebo priamo v predajni.”

    Finančné výsledky

      Like-For-Like Sales Growth*
    2012/13 2013/14
    H1 H2 FY Q1 Q2 H1
    Európa (0.2)% (4.3)% (2.3)% (5.5)% (4.5)% (5.0)%
    Slovensko 3.0% (1.5)% 0.6% (4.1)% (4.4)% (4.3)%

    * Like-for-like growth shown on a continuing operations basis

    Kvalitné potraviny

    • Zlepšili sme ponuku produktov vlastných značiek, vrátane našej značky zdravých výrobkov pre deti Vitakids, ktorá získala ocenenie. Tiež sme pridali desiatky nových produktov značky “Poctivá receptúra – Pravá chuť”, ktoré používajú tradičné slovenské recepty a sú vyrábané výlučne slovenskými dodávateľmi.
    • Inovovali sme naše zameranie na ponuku ovocia a zeleniny a zaviedli sme niekoľko zaujímavých iniciatív pre zákazníkov, napríklad produktovú akciu “super star”, ktorá zaručuje pre zákazníkov skvelé ceny.
    • Začali sme úplne nové projekty pre pekárenské výrobky, v rámci ktorých kombinujeme množstvo nových výrobkov z našich vlastných pekární so špecialitami od malých lokálnych pekárov.

    Multikanálový predaj

    • Rozšírením služby Tesco Potraviny domov na viac regiónov na Slovensku sme urobili veľký krok smerom k tomu, aby sme sa stali prvým skutočne multikanálovým obchodným reťazcom na Slovensku. Služba pokrýva spádovú oblasť, v ktorej žije takmer 1,1 milióna zákazníkov (20% celkového počtu obyvateľov Slovenska), vrátane zákazníkov v okolí Bratislavy, v Nitre a Košiciach a okolitých oblastiach.
    • Zaviedli sme v Bratislave, Nitre a Košiciach službu Klikni & Vyzdvihni.
    • Máme 1,2 milióna aktívnych kariet Clubcard. Našim Clubcard zákazníkom zasielame informácie cielenejšie.
    • F&F ostáva pre našich zákazníkov vedúcou značkou oblečenia na trhu. V našich kompaktných hypermarketoch sme rozšírili predajnú plochu pre značku F&F a na základe dopytu zo strany zákazníkov ponúkame teraz časť týchto produktov aj prostredníctvom online služby Tesco Potraviny domov.

    Zlepšenia v predajniach

    • Na Slovensku sme otvorili za dané obdobie zatiaľ osem nových predajní, vrátane našej prvej prémiovej predajne typu Expres v Bratislave. Táto predajňa ponúka zákazníkom širokú paletu prémiových výrobkov a je tiež prvou Express predajňou so samoobslužnými pokladňami.
    • Dáta z nášho unikátneho programu Clubcard používame na prispôsobenie ponuky produktov a našich predajní. Zlepšilo to našu schopnosť vhodného nastavenia ponuky a to hlavne vo formáte predajní Expres. Všetky hypermarkety majú teraz na mieru prispôsobenú a cielenú ponuku.
    • Používame celoeurópske vzory usporiadania a dizajnu predajní.
    • Prerobený hypermarket v Podunajských Biskupiciach je úspešný a zákazníci nám hovoria, že oceňujú rozšírenú a sofistikovanú koncepciu ponuky potravín v tejto predajni.

    Tesco ako zamestnávateľ na Slovensku

    • S 10 000 zamestnancami sme druhým najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku.
    • V prvej polovici tohto roka sme vytvorili 168 nových pracovných miest v našich nových predajniach.
    • Našim kolegom ponúkame príležitosť kariérneho rastu v Tescu a v súčasnosti je jedna osmina z nich v rozvoji na inú pozíciu.

    Tesco a spoločnosť na Slovensku

    • Tento rok Tesco oznámilo novú hodnotu pre svoje podnikanie na celom svete: „Využívame naše sily pre dobrú vec“. Máme v tejto oblasti tri veľké ambície: vytvoriť príležitosti pre milióny mladých ľudí, pomáhať našim zákazníkom a kolegom, aby žili zdravšie a byť na čele pri znižovaní celosvetového plytvania potravinami.
    • Viac ako 15 500 ľudí na Slovensku sa tento rok zúčastnilo na “Behu pre život”, ktorým podporili nadáciu Výskum rakoviny.
    • V spolupráci s organizáciou Depaul sme uskutočnili prvú zbierku potravín v dvoch našich bratislavských predajniach Extra. Projekt sa ukázal natoľko úspešný, že ho tento rok rozšírime na 30 predajní.
    • Bola nám udelená prestížna cena Via Bona za poskytovanie služby Tesco Potraviny domov zadarmo pre zdravotne postihnutých.
    • Viac ako 80 slovenských študentov sa zúčastnilo našej inovatívnej online hry “International Business Tesco”, v ktorej sa učili, ako riadiť hypermarket.

     

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 145 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 32 expresov, 63 hypermarketov, z toho 8 Extra, 45 supermarketov a 18 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. V roku 2012 spustila i unikátnu službu Tesco Potraviny domov. So svojimi 10 000 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.