icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Opätovné použitie plastových vešiakov ušetrí 34% emisií uhlíka a 86% vody

    18.11.2019 14:39:02 | Spoločenská zodpovednosť

    Bratislava 18. novembra 2019 – Tesco predstavuje ďalšiu iniciatívu zameranú na zníženie množstva plastov. Vešiaky, na ktorých nakupujeme odevy, sa odošlú späť výrobcovi, aby ich bolo možné použiť znova a znova. Spoločnosť Tesco sa postará o tento proces jediná vec, ktorú musia zákazníci urobiť, je nechať vešiak pri kúpe oblečenia v obchode.

    Pri pokladniach sa budú vešiaky zbierať do vyhradeného košíka a pri samoobslužných pokladniach do modrého boxu. Následne sa všetky vešiaky zhromaždia a prevezú do recyklačnej jednotky v distribučných centrách, kde ich recyklačná spoločnosť TIC všetky prevezme, vyčistí a pošle späť k dodávateľom na opätovné využitie.

    Vešiaky na odevy sú zvyčajne vyrobené z čierneho plastu, ktorý sa ťažko recykluje: pre infračervené žiarenie používané v triediacich zariadeniach môžu byť nepostrehnuteľné a je veľmi ťažké zmeniť farbu pigmentu. Opätovné použitie vešiakov je pravdepodobne najlepším riešením na zníženie ich vplyvu na životné prostredie. Podľa analýzy TIC, dodávateľa vešiakov na odevy spoločnosti Tesco, opätovným používaním vešiakov sa  ušetrí 34 % emisií uhlíka a 86 % vody. Tieto odhady zahŕňajú celý reťazec vrátane procesov zberu a prepravy.

    Doteraz dostávali zákazníci v obchodoch Tesco spolu s kúpeným oblečením aj vešiaky. Od novembra budú mať na výber: môžu si vziať vešiaky so sebou alebo ich nechať pri pokladni. Ak si vyberú druhú možnosť, dajú vešiakom šancu na nový život.

    „Ak zákazníci plánujú používať vešiaky doma dlhodobo, vziať si ich so sebou je správna voľba. Ak ich nepotrebujete, nechajte ich v obchode. Pomôžete tak životnému prostrediu,“ hovorí Barbara Bukovičová, koordinátorka F&F. „Čím viac vešiakov vrátite v obchodoch Tesco, tým väčšie množstvo môžeme znovu využiť. To má následne pozitívny vplyv na nižšiu spotrebu vody a emisií CO2,“ dodáva.

    Recyklácia vešiakov je ďalším krokom v úsilí spoločnosti Tesco o zníženie vplyvu plastového odpadu a obalov na životné prostredie. Začiatkom tohto roka sa spoločnosť Tesco zaviazala odstrániť do roku 2020 nerecyklovateľné materiály z obalov výrobkov vlastnej značky. Do roku 2025 budú všetky obaly výrobkov Tesco 100 % recyklovateľné alebo opätovne použiteľné.