icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Novela zákona o potravinách prináša bližšie informácie o slovenskom zákazníkovi

    27.9.2013 07:45:00 | Korporátna

    Bratislava, 26. september 2013 – Nová povinnosť maloobchodu reportovať podiel slovenskej produkcie na celkovom obrate z predaja potravín prináša i presnejšie informácie o správaní slovenských zákazníkov. „Údaje majú oveľa vyššiu výpovednú hodnotu. Hovoria totiž o reálnom ekonomickom správaní zákazníkov. Koľko peňazí utratia za kúpu slovenských výrobkov,“ podotýka Michal Dyttert, člen predstavenstva spoločnosti Tesco Stores SR, a.s.

    Podľa novely zákona o potravinách do konca septembra 2013 veľké potravinárske siete vo svojich obchodoch umiestnia materiál o podieloch slovenských potravín na celkových tržbách. V prípade spoločnosti Tesco Stores SR, a.s. podiel slovenských potravín na tržbách za potraviny predstavuje 47,2 percenta. Podľa Michala Dytterta však report zďaleka neodráža len zastúpenie slovenských výrobcov na regáloch obchodov. „Môžete mať jedno mlieko z desiatich slovenské a pritom tržby z neho môžu tvoriť až 50 percent. Preto sú dôležité tržby a nie počet produktov,“ podotýka Michal Dyttert. Zároveň podľa jeho vyjadrení report celkom verne kopíruje i kondíciu a konkurencie-schopnosť slovenského potravinárstva a poľnohospodárstva.

    V kategóriách, v ktorých slovenskí výrobcovia dokážu v dostatočnom množstve i kvalite zásobovať trh, podiely slovenských potravín na tržbách sú vyššie. Ilustračný príklad predstavuje hydina. V tejto kategórii slovenské výrobky v rámci obchodov Tesco dosahujú 77-percentný podiel na tržbách. „Určite by bolo možné i toto číslo zvýšiť, ak by na Slovensku existovali producenti kačíc a husí schopní získať si slovenského zákazníka a samozrejme pokryť jeho potrebu,“ podčiarkuje Michal Dyttert. „Pre nedostatočnú výrobu tak prirodzene spotrebitelia siahajú po týchto produktoch vyrobených  napríklad v Maďarsku,“ uzatvára.

    Hydina však nie je jedinou kategóriou, v ktorej zákazníci obchodov Tesca pomáhajú udržať vysoké podiely slovenských potravín na tržbách. Výrazne nadpolovičné zastúpenie tak dosahujú i slovenské vína, pivá, pekárenské výrobky, zelenina, ...

    Na druhej strane celkové percentá znižujú i potraviny, ktoré sa z prirodzených dôvodov v našom geografickom priestore chovať či pestovať nedajú. „Napríklad morské ryby,“ uzatvára Michal Dyttert.

    Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 145 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 32 expresov, 63 hypermarketov, z toho 8 Extra, 45 supermarketov a 18 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. V roku 2012 spustila i unikátnu službu Tesco Potraviny domov. So svojimi 10 000 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.