icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Hospodárske výsledky pre finančný rok 2014/2015

    22.4.2015 07:15:45 | Biznis

    David Morris, generálny riaditeľ pre strednú Európu:                                 

    „Bol to rok plný výziev pre maloobchodné trhy v  strednej Európe. No zároveň to bol rok, kedy sme ukázali, čo všetko dokážeme dosiahnuť, ak sa sústredíme na zákazníka. Počas roka sme tak videli pokračujúce zlepšovanie sa rastu like-for-like tržieb v Českej republike i zlepšenia v Maďarsku, Poľsku a na Slovensku. Ďakujem našim kolegom, ktorí naďalej ukazujú veľké odhodlanie robiť to, čo je správne pre našich zákazníkov. I keď sme videli povzbudivé zlepšenie pri náraste like-for-like tržieb naprieč celou strednou Európou, naša ziskovosť zostáva pod tlakom. Aby sme zlepšili konkurencieschopnosť nášho podnikania a posilnili jeho udržateľnosť, oznámili sme zjednotenie manažmentu v rámci Českej republiky, Maďarska, Poľska a Slovenska  pod jedným vedením. Vďaka tomu naše podnikanie bude konkurencieschopnejšie a zjednodušenie spôsobu akým fungujeme uvoľní zdroje, ktoré preinvestujeme do zákazníka. Zmeny nám umožnia spojiť  naše odborné skúsenosti zo štyroch krajín,  zaistiť tak Tescu jasnejšiu a udržateľnejšiu budúcnosť v strednej Európe.“

     

    Stredná Európa: kľúčové body

    ·         Zlepšenie výkonov naprieč strednou Európou. Česká republika ukázala rast like-for-like tržieb štyri po sebe idúce kvartály, Maďarsko ukázalo nárast počas druhého polroku.

    ·         Zlepšenie like-for-like výkonu v Poľsku a na Slovensku vďaka silnej vianočnej ponuke pre zákazníkov.

    ·         Ďalšie umocňovanie nákupného zážitku pre zákazníkov v rámci celého regiónu vylepšovaním našich obchodov, vyvíjaním konkurencieschopných produktových radov pod našimi privátnymi značkami a sústreďovaním sa na čerstvosť.

    ·         Zákazníci i naďalej oceňujú ponuku služby Tesco Potraviny domov, ktorá je aktuálne prístupná pre 20 miliónov zákazníkov v strednej Európe.

    ·         Zjednotenie manažmentu v strednej Európe zvýši konkurencieschopnosť Tesca a uvoľní zdroje, ktoré zainvestujeme do zákazníka.

    Slovensko

     

    Martin Kuruc, prevádzkový riaditeľ, Slovensko:                                                                                    

    „Rád by som sa poďakoval kolegom za veľký kus práce, ktorý počas roka spravili. Vďaka tomu sme sa vrátili k rastu like – for – like tržieb, o  0,6 %,  v štvrtom kvartáli a to i napriek deflácii a na silne konkurenčnom trhu s potravinami. Spojením  našich odborných skúseností z celého regiónu do jedného manažmentu pre strednú Európu dokážeme odstrániť duplicitu v našej práci  a uvoľnené zdroje naspäť investovať do skvelého nákupného zážitku našich zákazníkov tu na Slovensku,“

    Vývoj like-for-like tržieb s DPH bez čerpacích staníc*

     * Porovnanie tržieb obchodov, ktoré už boli v predchádzajúcom roku prevádzkované.

     

    ·         V tomto roku sme sa naďalej sústreďovali na našich zákazníkov prostredníctvom zlepšovania  sortimentu ovocia a zeleniny  a sezónnych ponúk. Ruku v ruke s tým, sme spustili nový komunikačný koncept Hravo a Zdravo.  Koncept predstavil Mišku Králikovú ako tvár Tesca na Slovensku. Zároveň Miška na svojom blogu zákazníkom radí, ako možno pre svoje rodiny pripraviť chutné a zdravé jedlo.

    ·         Službu Tesco Potraviny domov sme rozšírili do Piešťan a okolia, vďaka čomu je v súčasnosti dostupná v takmer 100 slovenských mestách a obciach. Pre zákazníkov služby Tesco Potraviny domov sme spustili i mobilnú aplikáciu.

    ·         Viac ako 13 tisíc ľudí sa zúčastnilo v šiestich slovenských mestách  na Tesco Behu pre život. Výťažok  v sume 55 635 eur podporil boj proti detskej obezite. V predvianočnom období sme zrealizovali v  67 obchodoch Tesco Potravinovú zbierku. Ľuďom v núdzi priniesla takmer 50 ton trvanlivých potravín, z čoho bolo možné pripraviť takmer 110 tisíc porcií jedla.  Minulý rok sme v neposlednom rade spustili i nový program pre mladých ľudí - Tesco Akadémiu mladých.