icon_search

    Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

    Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

    Hitom na vianočných stoloch boli citrusy a šumivé vína

    28.1.2013 13:00:00 | Produkty a služby

    BRATISLAVA 28. januára 2013 – Šumivé vína, citrusy, údené mäso, tatárske omáčky a majonézy boli najžiadanejšími potravinami pred Vianocami. Ich predané počty vzrástli pred Vianocami niekoľkonásobne oproti bežným mesiacom roka. Vyplýva to z analýz spoločnosti Tesco Stores SR. „Obľúbenosť nákupu potravín pred Vianocami v Tescu svedčí o tom, že zákazníci u nás radi nakupujú,  s našimi službami i sortimentom sú spokojní a spoliehajú sa na ne. Sme radi, že aj v najnáročnejšom období roka sme splnili očakávania našich zákazníkov," uviedol Miroslav Kepák, riaditeľ komerčného oddelenia. Podľa neho mali zákazníci veľký záujem o výrobky slovenských dodávateľov. Počas sviatkov Tesco spolupracovalo s množstvom lokálnych dodávateľov, ktorí na vianočný stôl zákazníkov priniesli široký sortiment čerstvých a trvanlivých potravín.

    Pečenie je na Slovensku stále tradíciou

    Z produktov na varenie a pečenie gazdinky viac než v iných mesiacoch roka pred Vianocami nakupovali najmä čerstvú smotanu (nárast predaja o polovicu), maslo (o 40 percent), margaríny, džemy, tuky a prísady do varenia  (o približne tretinu). Tradícia zemiakových a zeleninových šalátov vo vianočnom hodovaní na Slovensku zvýšila záujem zákazníkov o tatárske omáčky a majonézy až o 150 percent. Napriek tradícii domáceho pečenia zákazníci Tesca kupovali aj hotové dezerty, ktorými si obohatili štedrovečerný stôl – ich predaj stúpol o štvrtinu.

    Hitom citrusov boli mandarínky

    Bez vône pomarančov a banánov si Vianoce nevie azda nik predstaviť. Z citrusov boli tento rok celkovo najžiadanejšie mandarínky, ktorých predaj vzrástol štvornásobne. Najväčším skokanom v predaji však boli tieto Vianoce sladké grapefruity, ktorých sa pred Vianocami predalo osemkrát viac než v iné mesiace.

    Každá druhá domácnosť si štrngala šumivým vínom kúpeným v Tescu

    Pred Vianocami v sieti Tesco z alkoholických nápojov najviac stúpol predaj šumivých vín, a to až šesťnásobne – každá druhá domácnosť tak mala počas vianočných či novoročných sviatkov na stole šumivé víno z Tesca. Zákazníci Tesca si dopriali i ďalšie druhy kvalitného alkoholu – najmä rôznych likérov. Z nealkoholických nápojov zákazníci najčastejšie siahali po kolových nápojoch, káve a ľadových čajoch.

    Vianočný predaj potravín v Tescu v číslach

    • v porovnaní s bežnými mesiacmi roka stúpol dopyt po produktoch na pečenie a varenie: tatárske omáčky a majonézy (o takmer 150 %), čerstvá smotana (o takmer 50 %), maslo (o 40 %), margaríny, tuky na pečenie a prísady do varenia (o približne 30 %)
    • stúpol aj predaj citrusov – grapefruity (o takmer 700 %), pomaranče, mandarínky a pomelá (o približne 300 %)
    • z alkoholických nápojov zákazníci kupovali najmä šumivé vína – najobľúbenejším bol sladký a polosladký sekt Hubert
    • zaujímavosť: výrazne stúpol predaj izbových rastlín (o takmer 400 %)


    Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s.
    , člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 134 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 26 expresov, 62 hypermarketov, z toho 8 Extra, 41 supermarketov a 18 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 9 700 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.