Dieťa Detské zdravie Tri hlavné zásady, aby bolo dieťa celú zimu zdravé

Sezóna častých ochorení detí trvá od novembra do apríla. Poznajú to najmä rodičia škôlkarov a školákov. Izolovať dieťa od kamarátov, ani zavrieť ho doma nie je riešenie. Tým je posilňovanie imunity vhodnou stravou, otužovanie a ochrana pred nepriazňou počasia.

Ochraňujte deti pred nepriaznivým počasím

Pri chladnom počasí, hoci ešte nemrzne, najviac trpí pokožka dieťaťa. Je priamo vystavená nízkym teplotám a vlhkosti. Deti si rady oblizujú pery, a v zime ich preto majú popraskané, podobne aj pokožku okolo úst, ktorá býva červená, drsná, šupinatá. Citlivejším deťom sa nepriazeň počasia podpíše aj na líčkach, ktoré sčervenejú a sú vysušené. Preto skôr, než dieťa začnete obliekať na prechádzku, natrite mu tváričku krémom a použite ho aj na ručičky. Hydratačný detský krém Fred & Flo pokožku chráni, vyživuje a upokojuje. V praktickom malom balení ho máte poruke aj vonku, kedykoľvek potrebujete.

Otužujte

Pravidelné prechádzky aj v chladnom počasí sú tiež dôležité pre pohodové zvládanie zimy. Naobliekať dieťa ako cibuľu je ten správny spôsob, ako si vyjsť na prechádzku v chladnom počasí. Dávajte deťom o jednu vrstvu viac, než máte vy a voľte tenšie materiály. Vždy mu dávajte čiapku. Keď klesnú teploty pod 10 °C, dajte deťom aj rukavice a šál. Ak idete autom, vyzlečte dieťaťu hrubú bundu a pri dlhších cestách mu vyzujte topánky a nasaďte ešte jedny ponožky, prípadne papučky.

Pri obliekaní myslite aj na plienku. Je dostatočne savá a bezpečná. Mokrá plienka je studená a v chladnom počasí riskujete nielen prechladnutie, ale aj zápaly močových ciest dieťatka. Tiež prebaľovanie a prezliekanie nie je také jednoduché ako v lete. S plienkami Fred & Flo sa vyberiete na prechádzku bez obáv. Sú mäkké, priedušné, dobre sedia a pred nepríjemným pocitom z vlhkosti dieťa chráni 3-kanáliková technológia. 

Imunitu posilní vláknina, hygiena a oddych

Najväčšia koncentrácia a rozmanitosť mikróbov, ktoré pochádzajú zo všetkého, s čím ste prišli do kontaktu od narodenia, je v črevách. Všetky tieto mikróby pomáhajú posilňovať imunitný systém – čím viac sme im vystavení, tým väčšiu „vzorku“ má imunitný systém k dispozícii a dokáže potom s nimi bojovať. Preto nadmerná ochrana pred baktériami a mikróbmi nie je pri zdravých deťoch vždy užitočná.

Aby teda imunitný systém fungoval správne, je dôležité, aby boli črevá v dobrej kondícii. A to sa podarí docieliť vhodným zložením stravy. Iste už viete, že pre to, aby detské bruško nezaháľalo, potrebuje stravu bohatú na vlákninu a dostatok tekutín. Vláknina pôsobí na sliznicu čriev ako jemná kefka. Zbavuje ich nánosov a zabezpečuje pravidelné vyprázdňovanie. Črievka tak nezlenivejú a telo sa bude pravidelne zbavovať toxínov.

Denná dávka vlákniny pre deti podľa veku je:

1 – 3 roky = 14 gramov

4 – 8 rokov = 16 – 19 gramov

9 – 13 rokov = 22 – 25 gramov

14 – 18 rokov = 25 – 30 gramov

Nárazovité dopĺňanie vlákniny má opačný účinok a spôsobí zápchu, preto dbajte na to, aby ju dieťa prijímalo v strave pravidelne. Päť porcií ovocia a zeleniny denne je základ. Najviac vlákniny obsahujú:

Ako vidíte, variť deťom jedlá s dostatkom vlákniny nie je nič náročné. Inšpirujte sa aj našimi receptami pre deti na Hello Tesco.

Imunite pomôžete aj probiotikami, či už v bielych jogurtoch, kefíroch, kvasenej kapuste, nakladaných uhorkách. Na začiatku vírusovej sezóny a tiež po chorobe nasaďte deťom probiotiká v kapsuliach.

Okrem vlákniny dopujte deti aj vitamínom C a ďalšími, ktoré sú hojne zastúpené v čerstvom ovocí a zelenine.

Zistite, čo imunitu oslabuje

Nezanedbateľným prvkom v posilňovaní imunity je dostatočná, avšak nie prehnaná hygiena. Naučte dieťa, že ruky si treba umývať po použití toalety, po príchode domov, pred jedlom. Tiež mu vštepujte, že sa nemá dotýkať špinavými rukami očí, nosa a úst a pri kýchaní a kašľaní má používať vreckovku.

Ďalším dôležitým faktorom, aby detský organizmus zvládal čeliť chorobám, je dostatok odpočinku. Dojča potrebuje až 16 hodín spánku a aj mu je dopriaty. No čím sú deti staršie, tým menej dodržiavajú spánkový režim. Zodpovední sú za to, samozrejme, rodičia, veď dieťa veľmi rado zostane hore dlho do noci, až kým od únavy nepadá na nos. Prečítajte si, koľko spánku potrebujú deti, aby ich organizmus fungoval tak, ako má.

Koľko spánku potrebuje dieťa?


Zdroj: healthychildren.org, ona.idnes.cz, babycenter.com, primar.sme.sk, kidspot.com

Foto: shutterstock

Publikované: pred 2 mesiacmi
Vytlačiť stránku
Zdielať článok

Články

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.

Príbehy písané s chuťou budete milovať

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.