Zdravý životní styl Zdravý štýl Osobný tréner radí: 5 letných TOP spaľovačov tuku

„Športové aktivity v prírode považujem za ten najlepší pohyb, ktorý môže človek pre svoje zdravie, duševnú pohodu, kondíciu a redukciu telesného tuku urobiť. Človek by mal využiť každú príležitosť športovať vonku. Pekné prostredie, príroda, priestor, vzduch, slnko, to všetko blahodarne vplýva na psychiku človeka a priam ho nabíja pozitívnou energiou,“ hovorí pre náš portál známy slovenský profesionálny osobný tréner Ing. Július Karabinoš, PhD z Akadémie Kalokagatia v Nitre. Vo všeobecnosti ide podľa neho predovšetkým o kondičný kardio tréning, ktorý by sme mali uprednostniť pred podobnými aktivitami v telocvični či fitnescentre. Výber jednotlivých aktivít je individuálny.

Chôdza
„Na prvom mieste sú vaše možnosti. Ak nemáte žiadne technické pomôcky, rozhodne uprednostnite chôdzu, beh, nenáročnú turistiku. Najdostupnejšia je snáď rýchla chôdza, ktorú môžete vykonávať takmer každý deň. Samozrejme, jej tempo závisí od veku, hmotnosti, zdravotných aspektov. Ale to si vlastne každý musí prispôsobiť sebe, aby fyzická aktivita bola účinná. Tempo a čas sa spravidla postupne zvyšuje. Tempo zvyšujte len na úroveň 60 – 70 percent pulzového maxima, kedy sa najúčinnejšie spaľujú tuky. Ideálne je chodiť aspoň jednu hodinu. Rýchlou chôdzou možno spáliť od 200 do 400 kalórií za jednu hodinu. Záleží na pohlaví, veku a tempe,“ vyzdvihuje výhody najprirodzenejšieho pohybu tento sympatický chlapík.

Beh
Ďalšou skvelou voľbou je podľa Karabinoša beh, vhodný pre tých, ktorí nemajú problémy s kĺbmi. „Beh je účinnejší ako chôdza a spotrebujeme pri ňom aj viac energie. Môžeme teda aj ušetriť čas. Ideálne je striedať beh s chôdzou.“ Rýchlejším behom dokážete spáliť až 500 kalórii za tridsať minút.

Beh zvládne každý. Povieme vám, ako začať 

Turistika

Vedeli ste, že sa kvalitne zapotíte a vyžmýkate nadbytočný tuk aj pri tejto činnosti? „Považujem ju za výdatnú kardio aktivitu. Človek by si mal na ňu vyhradiť viac času. Napríklad aj celý deň. Odmenou sú nepoznané krásy prírody a výhľady, ktoré sú tou najlepšou odmenou za vynaložené úsilie. S partnerkou Lenkou hory milujeme, každý rok vylezieme asi na desať až dvanásť slovenských vrchov,“ hovorí Július. Za hodinu spálite 400 až 500 kalórií.

Cyklistika
Bicykel nemôže chýbať. Cyklistika je podľa tohto charizmatického trénera úžasný šport. „Nielen preto, že je dnes vďaka Petrovi Saganovi populárny. Cyklistika je vhodná prakticky pre každého. Dokonca aj pre tých, ktorých pri chôdzi bolia kĺby. V priemere spálite možno dvakrát toľko energie ako pri chôdzi, ale to je individuálne. Množstvo spotrebovaných kilokalórií pri jednotlivých aktivitách v prírode sa nedá zovšeobecňovať. Ideálne je, ak si to človek meria sám, aby bol v obraze. S priateľkou sme dali tri hodiny v prírodnom teréne popri Váhu.  Lenka minulý rok najazdila 9600 kilometrov, ja niečo cez 4000. Najdlhšou trasou bol okruh okolo rakúskeho Neziderského jazera,“ delí sa o svoje úspechy.

Päť zásad chudnutia na bicykli 

Plávanie
Piatou zdravotne účinnou športovou aktivitou v prírode je plávanie. Jeho účinky na organizmus sú dobre známe, vďaka vode si totiž vôbec nezaťažíme kĺby a aj ľudia s veľkou nadváhou sa môžu doňho bez problémov pustiť. A keď si dáte záležať na rezkejšom tempe, vyformujete si postavu, pomôžete chrbtici a naberiete kondičku. Za tridsať minút svižného plávania spálite až 500 kalórií. „Určite sú aj iné aktivity, ktoré sú zaujímavé, príťažlivé a atraktívne. Nie sú však vhodné pre každého a vyžadujú si špeciálnu prípravu i podmienky. Napríklad vodné športy, beh na lyžiach, jazda na koni,“ dodáva Július Karabinoš. Ozaj, vedeli ste, že tento aktívny pán má 65 rokov a jeho akčná partnerka 61? Klobúk dolu!

Zdroj: karabinos.sk

Publikované: Pred viac ako 1 rokom
Vytlačiť stránku
Zdielať článok

Články

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.

Príbehy písané s chuťou budete milovať

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.