Tipy a rady Koľko jedla prichystať na párty pre hostí?

Pre mnohých hostiteľov je jednou z najťažších výziev plánovanie množstva jedla pre hostí. Hladní hostia určite nebudú z vašej párty odchádzať spokojní, rovnako ako nebudete spokojní vy, keď vám po večierku alebo grilovačke zostane množstvo nezjedených dobrôt. Našťastie existuje mnoho spôsobov, ktoré vám pri plánovaní menu pomôžu.

Všeobecné pravidlá

  • Jedlá ponúkajte formou švédskych stolov.
  • Čím viac jedál ponúkate, tým by mali byť porcie menšie.
  • Menších porcií sa vždy spotrebuje viac.
  • Všeobecne obľúbených jedál môžete pripraviť viac, so špecialitami buďte opatrnejší.
  • Riaďte sa aj počasím – v teple jedia ľudia menej a radšej siahnu po ovocí a zelenine, v chladných dňoch naopak.
  • Hlavnú zložku jedného jedla neopakujte v ďalších.
  • Zvážte aj farby jedál a ich textúru.
  • Nezabudnite na drobnosti, ktoré si hostia môžu len tak „zobnúť“ – olivy, cherry paradajky, ovocie, nakrájané syry, šaláty...

Pri príprave pohostenia sa inšpirujte receptami z Hello Tesco.

Pri plánovaní grilovačky vám pomôže náš praktický nákupný zoznam.

Veľkosť porcie na osobu

Čím väčší je zoznam vašich hostí a čím dlhšie má trvať plánované posedenie, tým väčší výber by ste svojim hosťom mali ponúknuť. Na jednu porciu počítajte s nasledujúcim množstvom:
Hydina, mäso, ryby – 170 g
Ryža, quinoa – 45 g ako príloha
Zemiaky – 140 g
Zelenina – 120 g
Fazuľa, šošovica, strukoviny – 55 g
Cestoviny – 55 g ako príloha
Smotanový dezert alebo puding – 110 g
Zmrzlina – 140 g
Koláč – 1 rez

Pokiaľ je na výber viacero jedál, hmotnosť môžete o tretinu znížiť.

Všetky potrebné suroviny vám Tesco privezie až domov!

Publikované: pred 4 týždňami
Vytlačiť stránku
Zdielať článok

Články

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.

Príbehy písané s chuťou budete milovať

Hopla! Neexistujú žiadne produkty zodpovedajúce vášmu filtrovaniu. Prosím, upravte kritériá vyhľadávania.