Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

Valentín – Slováci sú romantickejší ako Česi, ženy túžia po kvetoch a romantike, muži po knihe a sladkostiach

8.2.2016 11:16:00 | Produkty, Služby, Ceny, Ľudia

Sviatok svätého Valentína, pripadajúci na 14. februára si podľa prieskumu pripomenie 66% Slovákov, v Česku to bude 56% opýtaných. Darčeky však nakupujeme rovnaké – vedú sladkosti, čokoláda, kvetiny, alebo pozvanie na romantickú večeru. Rovnako aj utrácame – na Slovensku je ochotných 39% z nás dať za darček od 5 do 10 eur a až 47% z opýtaných aj viac.

Čo nakupujeme

Prieskum ukázal, že sme kreatívne národy – nekupujeme každý rok to isté, 79% Slovákov a 77% Čechov darčeky obmieňa a spoliehame sa na vlastnú fantáziu (85% Slovákov a 82% Čechov). Napriek tomu, že inšpiráciu čerpáme aj z internetu (17% Slovákov a 22% Čechov), 91% z nás radšej osobne nakupuje v kamennom obchode (Česi 86%).

Na našich blízkych myslíme, takže na nákupy sa pripravujeme vopred. Najčastejšie už týždeň pred Valentínom (Slováci 55%, Česi 59%). Najradšej obdarúvame klasikou: sladkosťami (Slováci 67%, Česi 57%), kvetinami (muži SR 55%, muži ČR 60%), alebo pozývame partnerov na romantickú večeru (na Slovensku je nás 17%, v Česku 25%).

V obchodoch Tesco dostanete taktiež všetko, čím Vašej polovičke spríjemníte sviatok: „U nás si zákazníci môžu vyberať zo širokej ponuky cukroviniek, čokoládových bonboniér, radosť môžu urobiť aj kyticami z rôznych druhov rezaných kvetov. K romantickej večeri sa určite hodí kvalitné šampanské, alebo fľaša vína. Ešte stále veľa z nás píše valentínske priania, preto sme pripravili aj tento rok ponuku tak, aby si naši zákazníci mali z čoho vybrať,“  povedala Zuzana Lošáková, Manažérka komunikačného oddelenia spoločnosti Tesco.

Čo si prajeme najviac?

Napriek tomu, že zaľúbení Česi a Slováci si kupujú klasické darčeky, túžia aj po iných veciach. Napríklad muži na Slovensku by ocenili ako darček knihu (18%), alebo sladkosti (17%), naproti tomu muži v Česku si najviac prajú fľašu alkoholu (2%), alebo romantickú večeru pri sviečkach (19%). Ženy v oboch krajinách v tom majú jasno: najviac túžia po kvetinách (Slovenky 26%, Češky 27%) a romantickom pobyte (Slovenky 23%, Češky 20%).

S čím nezabodujete?

V tom, čo by sme dostať nechceli, sa tiež zhodneme aj ako národy. U žien je na prvom mieste hotovosť, nerado by ju dostalo 30% Sloveniek a 36% Češiek. Na druhom mieste je fľaša alkoholu, nepotešila by 33% slovenských žien a v Česku 19% žien. S hotovosťou neuspejeme ani u mužov, uviedlo to 26% Slovákov a 21% Čechov. Druhé miesto v neúspešnosti u mužov získali kvetiny – nepotešili by 17% mužov na Slovensku a 19% Čechov.

Valentín nielen pre zaľúbencov

Aj keď väčšina opýtaných (86% Slovákov a 92% Čechov) myslí pri nákupe darčekov hlavne na svojich partnerov, až tretina Slovákov (35%) a štvrtina Čechov (24%) myslí aj na svoje deti. Štatisticky vedú prirodzene ženy, deti obdarováva 45% slovenských žien a 32% českých žien. Valentínske pozdravy poštou síce posielame, ale je ich menej. Posiela ich 15% Slovákov a 21% Čechov.

 

* Prieskum spoločnosti Dunnhumby pre Tesco sa uskutočnil v januári 2016. Zúčastnilo sa ho viac ako s 1 500 respondentov.

Tesco  pôsobí na Slovensku už takmer 20 rokov. Za ten čas sa stalo synonymom moderného maloobchodu, priekopníkom multikanálového predaja a dlhodobým partnerom slovenských dodávateľov. V súčasnosti Tesco prevádzkuje viac ako 160 obchodov najrôznejších formátov, 18 čerpacích staníc, ale aj služby Tesco Potraviny domov a Tesco Mobile. Po celom Slovensku zamestnáva 10 000 ľudí a je druhým najväčším súkromným zamestnávateľom v krajine. Neustále inovuje svoju ponuku. Zákazníkom ponúka aj široký výber privátnych výrobkov pod značkou Tesco, Finest či Pravá chuť. Tesco na Slovensku je zároveň jeden z lídrov spoločenskej zodpovednosti a realizuje projekty ako Tesco Beh pre život, Detská atletika, Potravinová zbierka pre ľudí v núdzi či grantové programy pre komunity