Tlačové správy | Tesco v SR | Tesco.sk

Výber tlačových správ podľa obdobia, kategórie alebo kľúčového slova

Slováci ukázali obrovskú mieru empatie. V potravinovej zbierke darovali viac potravín ako minulý rok.

9.12.2015 12:19:00 | Spoločenská zodpovednosť

„Rekordný výsledok tohtoročnej potravinovej zbierky nás nesmierne potešil. Vďaka tomu, že také veľké množstvo Slovákov prejavilo ľudskosť a empatiu ľuďom v núdzi a darovali hoci len zopár potravín zo svojho nákupu, sa charitatívnym parterom nakoniec podarilo vyzbierať neuveriteľných 77 ton potravín a drogérie, z ktorých  pripravia až 192 500 porcií jedla. Každá malá pomoc totiž môže mať nakoniec veľký význam. A preto každému, kto prispel, patrí veľká vďaka – v prvom rade našim zákazníkom, ale aj všetkým kolegom, ktorí sa zapojili medzi dobrovoľníkov a s potravinovou  zbierkou na našich obchodoch pomáhali.“ povedala Zuzana Lošáková, Manažérka komunikačného oddelenia Tesco.

Potravinová zbierka prebiehala od 16. od 21. novembra 2015 v 78 obchodoch Tesco po celom Slovensku. Zbierku  spolu organizovali aj partneri z minulých rokov: Slovenská katolícka charita, organizácia Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska, spoločnosť Unilever a tento rok po prvý raz aj Evanjelická Diakonia.

„Verili sme, že aj tento rok nás ľudia podporia a prejavia dostatok empatie. Je vidieť, že spoločnosť o potravinovej zbierke vie a pozitívna spätná väzba od ľudí, ktorí sa rozhodli obdarovať tých, čo sa ocitli v núdzi, o tom svedčí. Našou úlohou je teraz darované potraviny a drogériu v našich charitných zariadeniach na Slovensku pripraviť pre rodiny, ktoré ohrozuje chudoba, pre osamelých starých, alebo chorých ľudí v núdzi,“ povedal Radovan Gumulák, generálny sekretár Slovenskej katolíckej charity.

Ľudia najviac darovali múku, cestoviny, cukor, soľ, strukoviny, ryžu, ale aj tekuté mydlá. Tento rok do zbierky najviac prispeli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, Obchodného domu MY na Kamennom námestí v Bratislave a hypermarketu v Brezne.

K potravinovej zbierke priamo finančne prispelo Tesco a Unilever. Tesco každoročne k pomoci pridáva 20 percent z hodnoty darovaných tovarov. Tento rok je to 21 800 eur – o 7 200 eur viac, ako minulý rok. Spoločnosť Unilever prispela 3 centami za kúpu každého z vybraných výrobkov jej značiek.